یادبگیریم13:فداکاری فلزها برای حفاظت آهن(حفاظت کاتدی)
Amir Hossein J
6 ماه پیش
سلام الان در این قسمت منظور استاد این بود که تا وقتی که روی Zn خط نیوفتاده محافظت فیزیکی میکنه یعنی اکسید میشه و میچسبه روی خودش اما وقتی روی Zn خط میوفته حفاظت کاتدی شروع میشه یعنی خورده میشه و از جرمش کم میشه درسته؟
(1)
سیدسجاد موسوی سیج
1 سال پیش
سلام توی این تست دو مورد اول خیلی غلطن چطوری کتاب تست گفته درستن ؟ نیم واکنش کاتدی که تو حلبی اتفاق می افته کاملا با نیم واکنش کاتدی سلول سوختی فرق داره مورد اولش هم مگه آب و اکسیژن کاتد نبودن چرا گفته قلع ؟
-= اسمی
1 سال پیش
سلام در حلبی اون چیزی که الکتترون از دست میده اکسایش پیدا میکنه و کاهنده و در نتیجه انده اینجا هم چون اهن الکترون از دست داده پس میشه اند ما همین .
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
واسه مورد ب خب اگه اول اکسیژن با اهن واکنش بده بعد اهن الکترون های از دست دادشو از منیزیم بگیره چی؟ یکم قبل ترش استاد همینو توضیح دادن
(1)
.. .
1 سال پیش
خودش گفته منیزیم اکسایش بیابد ینی اول منیزیم الکترون از دست میده بعدش آهن میگیره؟ نه اکسیژن میگیره
(1)
Mandana Moradi
2 سال پیش
میشه لطفاً نیم واکنش اکسایش قلع رو بگید بهم🙏
زینب مقدم
2 سال پیش
Sn دو بار مثبت به اضافه e میشه sn
نیکو شمس
1 سال پیش
@زینب مقدم این ک واکنش کاهشه!
Mandana Moradi
2 سال پیش
مگه Sn در جدول پایین تر از H نیست پس قلع میتونه با اسید واکنش بده ولی چرا استاد میگن نمیتونه؟؟!
(1)
Mandana Moradi
2 سال پیش
@زینب مقدم آهان متشکرم فقط یه سوال دیگه برام پیش اومد Zn هم میتونه مثل قلع اون لایه رو تشکیل بده و از پیشرفت واکنش جلوگیری کنه؟؟
امیر حسین عبدی
2 سال پیش
دقیقه ۱۳ اگ تست گفت توسط O2 الکترونای منیزیم گرفته میشود درسته یا حتما باید بنویسه اکسیژن همراه با آب؟
زینب مقدم
2 سال پیش
کافیه احتمالا O2🤔 ولی کاملترش میشه به هوای مرطوب هم اشاره کرد
K .Sh
2 سال پیش
قلع هم تو سری از هیدروژن پایین تره دیگه پس پرا اسید با قلع واکنش نمیده؟
زینب مقدم
2 سال پیش
چون پوشش اکسیدی بسیار مستحکم و مقاوم به نام اکسید قلع (II) تشکیل میده و مانع روند خوردگی میشه شبیهش رو راجع به آلومینیوم داشتیم
K .Sh
2 سال پیش
@زینب مقدم خب اکسید روی هم مقاوم و مستحکم هست دیگه پس چرا از آهن گالوانیزه نمیتونیم استفاده کنیم هم قلع هم روی پتانسیل کاهشی منفی دارن و هردو تا اکسیدشون مقاومه
K .Sh
2 سال پیش
@زینب مقدم خیلی ممنون متوجه شدم😊❤
مبینا سادات موسوی
2 سال پیش
سلام دقیقه12میشع مورد الف رو توضیح بدین منیزیم ک کاهنده تره پس چرا تو اکسید شدن برنده میشع؟
زینب مقدم
2 سال پیش
منیزیوم خاصیت فلزی بیشتری داره و تمایل بیشتری به از دست دادن الکترون داره(خودش اکسید میشه: متن سوال و باعث کاهش عنصر دیگه میشه👈کاهندهست)
بوریا صمدی
2 سال پیش
نمیدونم چرا این ذهنیت رو دارم که ورقه که روی اهن است باید در جدول پتانسیل انرژی بالاتر از آهن باشه
پارسا حیاتی فر
2 سال پیش
استاد دستتون درد نکنه قشنگ مفهوم سلول گالوانی توضیح دادید در کوتاه ترین زمان واقعا ممنونم
(3)
زینب مقدم
2 سال پیش
خوشحالیم راضی بودی🥰
محسن فتاحپور
2 سال پیش
ولی تو شکل نشون داده که روی خورده شده چرا استاد میگن خورده نمیشع؟ 🤔
ابراهیم آقاتقی
2 سال پیش
چون دقت کنی استاد گفتش که شکل مال وقتیه که شما اون لایه ی چسبنده رو زخم کردی (برداشتی)و به اهن رسیدی اینجا به دلیل رقابت در الکترون دهی چون zn کاهنده تره الکترون راحت تر میده و درنتیجه در فرایند فداکاری خورده میشود
معراج پاک نیت
2 سال پیش
استاد واقعا بابت مفاهیم و حفظیات ازتون سپاسگزارم واقعا مختصر و مفید و عالی توضیح می دید ممنونم استاد
(4)
زینب مقدم
2 سال پیش
خوشحالیم که راضی بودی🥰💚
(1)
امیرحسین صادقی
2 سال پیش
سلام در جدول پتانسیل کاهشی هم قلع و هم روی پایین تر از هیدروژن هستند اونقط استاد میگه hمثبت با قلع واکنش نمیده
(1)
شهرزاد شالوزاده
2 سال پیش
سلام سوال منم هست
فاطمه منصوری
2 سال پیش
@شهرزاد شالوزاده میشه کسی جواب بده؟
فاطمه منصوری
2 سال پیش
هنوز جوابش رو پیدا نکردید؟ 🫠 اینجا ک پشتیبان نیست جواب مارو بده ...
شهرزاد شالوزاده
2 سال پیش
@فاطمه منصوری چون اهن کاهنده قوی تریه نسبت به قلع پس اول اهن خورده میشه فک کنم وقتی اهن تمام شد قلع هم خورده میشه
امیرحسین صادقی
2 سال پیش
@فاطمه منصوری من از معلممون پرسیدم گفت به مرور زمان خرده میشه و سرعتش خیلی کمه
محسن فتاحپور
2 سال پیش
محمد مهدی عطایی
5 ماه پیش
اری
(1)