یادبگیریم3:مثال هایی از واکنش کاهش و اکسایش

4.9/5
(417 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی بااکسایش وکاهش و سلول گالوانی

انجام واکنش با سفر الکترون
انجام واکنش با سفر الکترون

`00:42

1 تمرین

تعداد الکترون های مبادله شده
تعداد الکترون های مبادله شده

`00:53

1 تمرین

نیروی الکتروموتوری و سری الکتروشیمی
نیروی الکتروموتوری و سری الکتروشیمی

`01:43

1 تمرین

انجام پذیر بودن یا نبودن واکنش ها
انجام پذیر بودن یا نبودن واکنش ها

`00:41

1 تمرین

مسئله های سلول های گالوانی
مسئله های سلول های گالوانی

`00:35

1 تمرین

سلول سوختی منبعی برای تولید انرژی سبز
سلول سوختی منبعی برای تولید انرژی سبز

`00:38

1 تمرین

 خوردگی و حفاظت کاتدی
خوردگی و حفاظت کاتدی

`01:01

2 تمرین

سوالات دیگران

موازنه باردار فصل ۲ دهم خلاصش چی میشه

یعنی چی خلاصه اش چی میشه ؟ منظورتون رو بگید (ریپلای نباشه 🌷)

خلاصه اش میشه هر چقدر بار سمت واکنش دهنده ها داشتیم همون قدر هم سمت فراورده ها بار داریم این میشه قانون پایستگی بار

یادم نمیاد

سلام و عرض ادب استاد از کجا فهمید که کلر یون ناظر یا تماشاچی هست

این تایم بود

درود در این واکنش میتونیم بگیم واکنش پذیری Zn از Cu بیشتره دیگه؟؟!!! یا ربطی نداره..؟

اگه می‌گفت اتم روی درست بود؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

بله 👍

خاطره شکری | آکادمی امروز

خاطره شکری

7 ماه پیش

اینجا روی چطور ۲الکترون گرفت؟

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام ببخشید امروز توی مدرسه استادمون یه موازنه رو با اعداد اکسایش حل کرد.. این روش توی ویدیو های آکادمی امروز توضیحش هست؟ اگر هست میشه اسم مبحثش رو بگید و اگر هم نیست میشه روشش رو با ویس توضیح بدید🥲✨🌿

سلام در تدریس استاد موازنه به روش اکسایش کاهش انجام نمیشه.

(1)

مگه cu واکنش پذیر تر از zn نیس با توجه به روند فعالیت شیمیایی ؟

خیر Zn واکنش پذیر تره

سلام،مبنای سنجش تغییر عدد اکسایش هیدروژن درگونه های این واکنش چیست؟ مثلا چرا هیدروژن را در ‌NaH باهیدروژن در NaOH نسنجیده!

سلام . وقت بخیر ببخشید، نقره ای با بیرنگ فرقی میکنه؟! میدونم سوال عجیبیه ولی خب احساس میکنم زیاد تفاوتی باهم ندارن. از این جهت که استاد گفتن، zn نقره ایه و +Zn2 بی رنگ، پرسیدم.

سلام بله فرق می‌کنه

@سید محمد متین رشادی آهاا! آره الان متوجه شدم

خب مثلا در kmno4 ما عدد اکسایش نافلز رو در نظر گرفتیم که بیشترین حالت بود ..اگه عدد اکسایش فلزشو در نظر بگیریم چی؟

NAFAS ‌ | آکادمی امروز

NAFAS ‌

1 سال پیش

چرا یون ناظر و تماشاچیه ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

وقتی تمایل یک یون دیگر حاضر در واکنش به ترکیب شدن بیشتر باشه اون یکی یون تماشاچی میشه و ناظر ترکیب شدن اون یکی یون با ماده دیگر میشه.

NAFAS ‌ | آکادمی امروز

NAFAS ‌

1 سال پیش

@زینب مقدم از کجا تشخیص بدیم کدوم ناظره کدوم وارد واکنش میشه؟

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

1 سال پیش

@NAFAS ‌ وقتی مثلا Znبا CuSO4 واکنش میده ، چون روی فلز تر از مس هستش میتونه اونو از واکنش جدا کنه واکنش نمیتونه ZnCu باشه که ، روی فلزه تمایل داره الکترون بده مس هم همینطور، ولی SO4 تمایل داره بگیره ، پس یجا میشینه نگا می‌کنه ببینه کدوم برنده میشه و وارد واکنش میشه.

(1)

عذر میخوام اینکه میگن گونه اکسنده الکترون میگیره یکم بنظرم یه جوریه😅 آخه فقط یون Cu الکترون میگیره نه CuSO4 که! یعنی توی سوالات صحیح غلط باید درست بگیریم؟

خب منظور از اکسنده،فقط اون قسمت یون مس هست دیگه

سلام ببخشید الفاظ اکسید شده و اکسایش یافته رو میتونیم معادل هم در نظر بگیریم؟

سلام بله

(1)

اینجا لفظ اتم های روی اشتباه نیست؟؟!باید میگفت اتم روی؟ تمرین سوم ، قسمت ج

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام بله اتم درسته

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

2 سال پیش

@زینب مقدم پس قسمت ج غلطه؟

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

1 سال پیش

@Mandana Moradi اینجا تاکید بر تعداد اتم نداره منظورش کل واکنشه ، توی واکنش دقیقا یه اتم روی که وجود نداره محلول که شامل تعداد زیادی یون مسو سولفاته با یه تیغه که شامل هزاران روی میشه واکنش میده