یادبگیریم1:غده هیپوفیز و اجزای آن

4.9/5
(457 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

غده های درون ریز

هیپوتالاموس
هیپوتالاموس

`00:12

1 تمرین

غده تیروئید و پاراتیروئید
غده تیروئید و پاراتیروئید

`01:21

1 تمرین

غدد و هورمون های فوق کلیه
غدد و هورمون های فوق کلیه

`01:02

1 تمرین

لوزالمعده و دیابت
لوزالمعده و دیابت

`00:54

1 تمرین

سایرغدد و تنظیم ترشح غدد
سایرغدد و تنظیم ترشح غدد

`00:32

1 تمرین

تست های غدد(قسمت اول)
تست های غدد(قسمت اول)

`01:04

1 تمرین

تست های غدد(قسمت دوم)
تست های غدد(قسمت دوم)

`01:27

سوالات دیگران
لیلا زارعی | آکادمی امروز

لیلا زارعی

2 ساعت پیش

سلام من در بعضی تست ها دیدم که یاخته های نشان داده شده که در هیپوتالاموس اند 3 اکسون دارند ؟

سلام خسته نباشید اصلا وا نمیشه

سلام از پشتیبانی پیگیری کنید 🌷

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

3 هفته پیش

ص غ غ غ ص

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام بچه ها من جزو یازدهم رو پرینت گرفتم ولی چون آخر سال بود نتونستم چیزی توش بنویسم فقط مرور کردم اگر خواستید با شماره 09135146998 تماس بگیرید براتون بفرستم

همین نکته تو کنکوز 1403 اومد اگه ویدیو ها رو بروز کنید خیلی عالی میشه همشون 1401 هستند

اگر جای تولید، ذخیره میگذاشت هم غلط بود؟

نمیفهمم مگه نگفتیم هیپوتالاموس ضد ادراری و اکسی توسین ترشح نمیکنه تولید می‌کنه ، ترشحش با هیپوفیز پسینه ، پس منظور سوال ۱ نباید فقط اون آزاد کننده ها و مهار کننده ها باشه ؟

آیا کورتیزول باعث افزایش فشار خون می‌شود ؟ و چه هورمون های موجب ادم می‌شوند ؟

یاخته های نفرون برای چه چیز های گیرنده دارند چهار تا جای خالیه

در کتاب گفته هیپوتالاموس ترشح هورمون های بخش پیشین رو تنظیم میکند یعنی منظورش هم تولید و هم ترشح هست ؟ چون گفتیم که بخش پیشین ذخییره نداره و همون زمان که هورمون تولید میشه ترشح میکند درسته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر. سوال اول چی یادگرفتی، گفته هر هورمون مترشحه از هیپوتالاموس، اکسی توسین و ضد ادراری که به هیپوفیز ترشح نمیشه منتقل میشه، چرا استاد جزو مترشحه ها گرفتن؟

هورمون های مترشحه از «هیپوتالاموس» به «سمت» هیپوفیز «می روند»....خب اره دیگه! هیچ جاییش حرف از «ترشح» به هیپوفیز نزده....فقط گفته میروند

.. . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

سلام یعنی چی که هیپوفیز پیشین نمیتونه ذخیره کنه ؟ پس اون ۶ هورمون کجا نگهداری میشن؟؟

نگهداری نمیشن به محض تولید به خون ترشح میشن

(1)

.. . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

@ابوالفضل خدابخشی ممنون

اگه بپرسه بالا ترین غده بدن چیست باید غدد برون ریز عرق روی پوست سر رو در نظر گرفت ولی اگه بگه غده درون ریز میشه اپی فیز درسته؟

1 . ص 2 . غ 3 . غ 4 . غ 5 . ص

..  . | آکادمی امروز

.. .

7 ماه پیش

سلام الان اینجا از هیپوتالاموس از طریق کدوم قسمت ساقه وارد هیپوفیز میشه؟اون بخش پسین که تو ساقه هست؟

مهدی نادری | آکادمی امروز

مهدی نادری

6 ماه پیش

سلام هم بخش پسین هم بخش پیشین ساقه رو تشکیل میدن ولی اون بخشی که هیپوتالاموس مستقیم باهاش ارتباط داره همون بخش پسینه