= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
آرمیتا اسماعیل پور
4 ماه پیش
پس همه نورونها قدرت هدایت پیام عصبی رو دارند ولی انتقال رو نه ، هورمون سازها انتقال شیمیایی دارند غیر هورمون سازها انتقال عصبی دارند . درسته ؟
ستایش قربانی
5 ماه پیش
استاد راجب دندریت نرون های ترشح کننده هرمون کلسی تونین یا ضد ادراری حرف زد ولی معلم ما گفته بود این نرون ها فاقد دندریته و تو شکل هم دندریتاشو نکشیده الان درستش کدومه؟
مهنا حسن زاده
7 ماه پیش
سلام وقت بخیر مجموعه ای از یاخته های عصبی که هورمون تولید میکنند غده درون ریز تشکیل میدهند ؟
z z
6 ماه پیش
بله
الهه 🕊🌱
10 ماه پیش
سلام. یه سوال دارم.میتونیم بگیم هر هورمونی لزوما به قلب نمیره؟ یعنی لازم نیست که وارد گردش عمومی خون بشه.مثلا هورمون های ازاد کننده و مهار کننده هیپوتالاموس برای رسیدن به یاخته های هدفش وارد گردش عمومی خون نمیشه !!! برداشتم درسته؟
نفس
1 سال پیش
سلام این جمله رو متوجه نمیشم منظورش از غده متفاوت چیه
ابوالفضل زارعی
1 سال پیش
یعنی یه غده در هیپوتالاموس هست که این دو هورمون ضد اداری و اکسی توسین رو میسازه و به بخش پسین هیپوفیز میده که اونجا هم به غده قرار داره در نتیجه بخش پسین این هورمون هارو ذخیره یا ترشح میکنه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام یعنی بخشی مه هورمون ضد ادراری رو میسازه با بخش سازنده هورمون اکسیدتوسین دو تا قسمت جداگونه هست
روژینا حاتمی
1 سال پیش
این هورمون ها در شبکه آندوپلاسمی صاف ساخته میشن یا زبر؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگر پروتیینی باشه، زبر اگر لیپیدی باشه،صاف
(2)
فاطمه زهرا رضایی
1 سال پیش
اکسون های نورون های زیادی به هیپوفیز پسین میاد دیگه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
تعدادی آکسون از هیپوتالاموس میان هیپوفیز پسین کم و زیادش،یه موضوع نسبیه و نمیتونیم اظهار نظر کنیم شاید مثلا از نظر من کم باشه از نظر ینفر دیگه زیاد ...
دایون محمدی
1 سال پیش
کلسی تونین از کجا ترشح مسشه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
غده تیرویید
علی ا
1 سال پیش
از تیروئید
... NIUSHA
1 سال پیش
سلام. همین نورون ها( نورون هایی که استاد کشیده) به نورون های دیگه(کتاب کشیده) میگن که هورمون بسازن؟ یعنی هم بهشون میگن هورمون بسازن و هم در مواقع لزوم بهشون میگن که هورمون های ذخیره شده رو ازاد کنن. درست متوجه شدم؟؟
محمد طاها سلامی
1 سال پیش
دو تا گره یا دو نوع گره؟؟ فقط دو دسته تار؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
لطفا تایم مشخص کنید 🌷 (ریپلای نکنید )
فاطمه زهرا اسکندری
1 سال پیش
سلام وقت بخیر ببخشید ایا لفظ نورون حسی برای نورون های هورمون سار درسته ؟؟ اگه بله پس میتونیم بگیم نورون های سازمده ضداراری نوعی نورون حسی هستن ؟
فاطمه زهرا اسکندری
1 سال پیش
دقیقه 5
Hasti .
1 سال پیش
یعنی فقط دودسته اکسون برای هومون های ضد ادراری و اکسی توسین وجود داره؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام دو دسته وجود داره که یکی برای ضدادراری و یکی برای اکسی توسین هست
(1)
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷