محمود طاهری
1 ماه پیش
سلام بین دیابت های بی مزه و شیرین نوع 1 کدام نسبت به دیگری بیشتر اثر محیط بر بروز آن است ؟
(1)
محمود طاهری
1 ماه پیش
سلام . خطر اغما یعنی چی ؟
فاطمه سعدی
1 ماه پیش
اغما همون کماس ی حالتیه که سطح هوشیاری خیلی توش اختلاله ینی اون فرد بیدار نیس تو اون حالت نمیتونه با محیط اطرافش ارتباط بگیره ولی مغز اون فرد کامل خاموش نیس ی سری فعالیت های مغزی و حیاتی داره فقط طرف نمیتونه بیدار بمونه و ارتباط بگیره
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام همون کما و هوشیاری بسیار پایین
فاطمه غفاری
4 ماه پیش
میتونیم اینجا بگیم که چون فشار اسمزی زیاد میشه باعث بروز ادم میشه؟؟؟
فاطمه غفاری
4 ماه پیش
منظورم در دیابت بی مزه هست
آرمیتا اسماعیل پور
4 ماه پیش
پس اگه دیابت ارثی نباشه این یاخته های انسولین ساز که از بین رفتن بعد مدتی دوباره توسط یاخته بنیادی ای چیزی بوجود میان ؟ یا فرد باید تا اخر عمر انسولین تزریق کنه ؟ گفتن هر دو دیابت زمینه ژنتیکی دارن یعنی باید صفتش ارثی باشه اگرنه امکان مبتلا شدن وجود نداره یا چی ؟
حیدر مالداری
4 ماه پیش
بیماری ms خود ایمنی هست سرطان هم خودایمنی هست چرا برای ms کورتون موثره ولی برای سرطان نیست؟ جفتش باعث نمیشه دستگاه ایمنی کمتر به خودش حمله کنه؟
محمدمهدی طاهریان
5 ماه پیش
مگه الدوسترون روی سدیم اثر نمیذاره؟ خب سدیم هم ph خون رو کم میکنه دیگه برای چی اثری روی PH نداره؟
(2)
مبینا عباسی
4 ماه پیش
سدیم چرا باید PH خون رو کم بکنه😂
Setayesh Tgh♡
1 سال پیش
سلام ببخشید کورتون همون کورتیزل هست؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام از یه خانواده هستن ولی کورتون در کتاب نیست و اصلا مهم نیست و سوال نمیکنن ازش 🌷
Setayesh Tgh♡
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی بله مرسی بعد خب یعنی هرکی ام اس داره بهش کوروتون میدن؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
در کل بنظرم کلمه کورتون رو از ذهنتون بیرون کنید چون مهم نیست ولی سایر نکات مرتبط رو بلد باشید
Setayesh Tgh♡
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون ویس عالی بود💛🤍
He!ya
1 سال پیش
تو نوع دو دیابت منظور انسولین نمیتونه قند خونو کاهش بده با اینکه انسولین زیاده؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله دقیقا
(1)
فاطمه ملکوتی
1 سال پیش
سلام ببخشید نت شما قوی هست؟مال من نمیگره خیلی قطع ووصل میشه چند روزی هست اذیت میکنه
(2)
He!ya
1 سال پیش
@فاطمه ملکوتی اره اونقد بد نیست
He!ya
1 سال پیش
یه سوال درباره فصل دو در افراد کم تحرک که سلول ماهیچه تند شون بیشتره در اثر تحرک خیلی شدید گیرنده درد تحریک میشه؟
(1)
اریانا سعادت خواه
1 سال پیش
مگه نمیگیم فشار اسمزی خون زیاد میشه وقتی فشار اسمزی زیاد بشه اب بیشتری جذب میکنه و ضد ادراری هم تو دیابت شیرین وار میکنه پس چرا فرد حجم ادرارش زیاده؟
محمدجواد عامری فر
1 سال پیش
بخاطر تراوش زیاد گلوکز تو افراد دیابتی شیرین تو لوله هنله هورمون ضد ادراری صرفا اب برمیگردونه ولی غلظت بالای گلوکز توی لوله هنله سبب مکش اب میشه اخه زور هورمون ضد ادراری اونقدر زیاد نیست که کلا اب برگردونه وبخاطر فشار سمزی بالای مایع هنله حجم زیادی اب وارد میشه و در نهایت حجم ادرار بالا میره
اریانا سعادت خواه
1 سال پیش
@محمدجواد عامری فر سپاسگزارم 🙏🏻🙏🏻
A M
1 سال پیش
چرا تو دیابت شیرین اب بیشتر وارد ادرار میشه اخه قند خون زیاد میشه ربطش به اب ادرار رو نمیفهمم ولی بی مزه رو میدونم بخاطر که ضد ادراری نیست اب بازجذب نمیشه و همش میره تو ادرار
A M
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی اها پس اصلش مال اسمزه
اریانا سعادت خواه
1 سال پیش
مگه ما نمیگیم تو دیابت فشار خون زیاد میشه خوب باید اب بیشتری بیاد تو خون چرا حجم ادرار زیاد میشه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
جایی از کتاب ننوشته در دیابت،فشار خون بالا میره ...
هلیا خداویسی
1 سال پیش
منظور از این محیط چیه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
لطفا تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
هلیا خداویسی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی 19:13
AMIR MOHAMMAD NEJATI
1 سال پیش
فاطمه سعدی
1 ماه پیش
اینو استاد نگف که بین بی مزه و نوع ۱ کدوم بیشتره ولی هر دوتاشون کمه تو نوع ۱ اگه خود ایمنی داره بهش حمله میشه و دیابت ایجاد میشه و اگه نداشته باشه ک دیابت نمیگیره بیشتر ژنتیک نقش داره