یادبگیریم8:غده تیروئید

4.9/5
(362 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

غده های درون ریز

هیپوتالاموس
هیپوتالاموس

`00:12

1 تمرین

غده تیروئید و پاراتیروئید
غده تیروئید و پاراتیروئید

`01:21

1 تمرین

غدد و هورمون های فوق کلیه
غدد و هورمون های فوق کلیه

`01:02

1 تمرین

لوزالمعده و دیابت
لوزالمعده و دیابت

`00:54

1 تمرین

سایرغدد و تنظیم ترشح غدد
سایرغدد و تنظیم ترشح غدد

`00:32

1 تمرین

تست های غدد(قسمت اول)
تست های غدد(قسمت اول)

`01:04

1 تمرین

تست های غدد(قسمت دوم)
تست های غدد(قسمت دوم)

`01:27

سوالات دیگران

پس کسی که در اثر برداشت بخشی از معده در عمل جراحی پرز های روده و معده اش برداشته میشه احتمال داره که به گواتر یا تیروئید دچار بشه

منی که کلسی تونین رو کلسی توسین هم مینویسم بعضی وقتا😂😂😂

(2)

از لحاظ کارکرد با هم قاطی نمیکنیم . اسمشون شبیه هم است

البته لطفا لحن من رو بد برداشت نکنید قطعا استاد یکی از بهترین اساتید زیست شناسی هست

خب اینجا ک استاد گفتن کاهش مصرف ید و کاهش جذب آن باعت میشد تا تولید ید کاهش یابد اخه تو قسمت دوم هم گفته ک اگر ید درغذا ب مقدار کافی نباشد یا ب درستی جذب نشود ترشح هورمون محرک تیروئیدی از هیپوفیز پیشین افرایش می‌یابد الان کدوم درست هست مقدار تیروئید افزایش می‌یابد یا کاهش؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

اگه جایی اوکی نبود مجدد کامنت بذار💚

منظورش چیه که هورمون های ازاد کننده انحصاری هستن

سمیه اسدی | آکادمی امروز

سمیه اسدی

6 ماه پیش

منظورش همون ویژگی منحصر ب فرد ، یا مخصوص همون چیزه

(1)

..  . | آکادمی امروز

.. .

7 ماه پیش

سلام اینجا درسته که اسید ساخته شد ولی فورا تجزیه میشه به بی کربنات و H+ پس بی کربناتی که هست چی؟ چرا میگیم اسیدی میشه

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

6 ماه پیش

+H باعث اسیدی شدن خون میشه بی کربنات که هم تجزیه میشه به کربن دی اکسید و آب تبدیل میشه

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

@Amir . ممنون

واقعا دمتون گرم 😉

(1)

تیموس هم غده حساب میشه ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

بله

(1)

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام وقت به خیر ایا میتوانیم بگوییم هورمون کلسی تونین در پی افزایش هورمون پاراتیروییدی ترشح میشود؟ ویک سوال دیگر اینکه هورمون کلسی تونین یا دیگر هورمون ها درخون هستند وافزایش پیدا میکنند ؟یا ترشح میشوند؟ممنون

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

برای سوال دوم منظورم این هست که مقدارشون صفر هست یا با ترشح مقدارشون افزایش پیدا میکنه یعنی از قبل بوده فقط زیاد میشود؟

مگه تی 3 و تی 4 تحت تاثیر هیپوفیزن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

جواب چی یاد گرفتی ۱- غ ۲- غ ۳- ص

(1)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

غده تیروئید با بخش غضروفی در تماس هس ؟؟ میگن که غده تیروئید در تماس با بخش غضروفی نیست پس چرای توی شکل انگار بابخش غضروفی تماس داره؟

بله در بخش پشتی خودش بهتره در نظر بگیریم با غضروف درتماسه (غضروف حنجره) ولی با اون بخش غضروفی بالاتر از خودش که کتاب هم نامگذاری کرده،در تماس نیست (روی شکل مشخص کردم که بهش میگیم غضروف تیروئید)

(1)

🥲

(1)

خیلی داره پیچیده میشه🥲

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

قبول دارم یک مقدار مبحث هورمون ها پیچیده و ترکیبی میتونه باشه🥲

(1)

سودا عزیزی | آکادمی امروز

سودا عزیزی

1 سال پیش

آیا بیماری اوریون ربطی به تیروئید دارد ؟

بیماری اوریون یه بیماری ویروسیه که خارج از کتاب درسی و کنکوره مهم نیست 🌷

سودا عزیزی | آکادمی امروز

سودا عزیزی

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی بله میدونم منظور خواستم بدونم