یادبگیریم4:بخش پیشین هیپوفیز(هورمون های محرک)
الهه کریمی
5 ماه پیش
سلام اینجا پرولاکتین هم فعالیت غده شیر رو هم تنظیم میکنه پس چرا استاد میگه نمیکنه
مهنا حسن زاده
7 ماه پیش
سلام وقت بخیر مگه استاد نمیگه هورمون پرولاکتین بر غدد شیری تأثیر میزاره خب پرولاکتینم غدد شیری رو تنظیم میکنه پس چرا میگه جزء هورمون های تنظیم کننده نیست؟!!!!
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
سلام لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
مهنا حسن زاده
7 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی مربوط به کل فصل هستش نتیجه گیری از کل فصله
Amir .
6 ماه پیش
ببین هورمون های محرک روی یه غده دیگه اثر میزارن برای ترشح هورمون ولی پرولاکتین روی غده شیری اثر میزاره که شیر بسازه شیر که هورمون نیست پس بهش محرک نمیگیم
(1)
ابوالفضل رضایی
5 ماه پیش
سلام با اجازه از استاد ببینید خب هورمون رشدم بر غضروف استخوان دراز تاثیر میزاره پس اون چرا تنظیم کننده نیست؟ من فک کنم شما معنی کلمه تنظیم کننده رو اشتباه متوجه شدی هورمون تنظیم کننده هورمونی است که بعد از ترشح خودش بر روی یه غده دیگه تاثیر میزاره و ترشح اون غده رو تنظیم میکنه متوجه شدید؟ اگه نامفهوم بود بگید بیشتر توضیح بدم
زهرا حافظی
8 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر آیا محرک های مترشحه از هیپوفیز پیشین باعث میشه که غده شروع به کار کنه یا غده قبلا کار میکرده و با ترشح این محرک ها ترشح غده ها کم یا زیاد میشه؟ میشه این بخش رو توضیح بدین؟؟
Amir .
6 ماه پیش
طبیعتا نمیشه گفت که غده فوق کلیه تا قبل هورمون های محرک کلیه کار نمیکنه چون اصلا تنظیم بخش مرکزی غده فوق کلیه با محرک فوق کلیوی نیست پس اگه محرک فوق کلیه نباشه بخش مرکزی فوق کلیه هورمون ترشح میکنه
(1)
آرتین آل رسول
10 ماه پیش
سلام من یه سوال دارم هورمون کلسی تونین از کجا ترشح میشه سازنده ی هورمون کلسی تونین از محرک های تیرویدی هست یدونم کلسی تونین باعث کاهش کلسیم خون میشه یا کلا کلسیم میشه؟؟؟
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
استروژن هورمون جنسی زنانه هست اما هم در مردان و هم زنان وجود داره، در زنان از فوق کلیه و غدد جنسی زنانه یعنی تخمدان ترشح میشه و در مردان از فوق کلیه ترشح میشه پروژسترون هم هورمون جنسی زنانه هست اما در هر دو جنس وجود داره و در جنس مونث از فوق کلیه و تخمدان ترشح میشه و در مردان از فوق کلیه ترشح میشه تستوسترون هورمون جنسی مردانه هست اما در زنان هم وجود داره و در هر دو جنس از فوق کلیه ترشح میشه و در مردان از بیضه ها هم ترشح میشه
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
1 سال پیش
چرا تو کشور های دیگه موهای صورت مرداشون مثل زن هاست؟
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
یه عوامل مختلف ارثی و محیطی بستگی داره 😊
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی یعنی تو اون کشور همشون ارثی دارن !
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی عوامل محیطی مثل چی؟!
محمدجواد عامری فر
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی راست میگه اقا دکتر چرا اینجوریه واقعا کره ای ها یا مردم شمال اروپا پسراشون کم مو هستن ؟ یعنی بخاطر اب و هوا و خاکشه؟
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
1 سال پیش
@☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢 ؟
(1)
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی میشه بیشتر توضیح بدین
Amir .
6 ماه پیش
تا الان دقت کردی که چرا آفریقایی ها بچه هاشونم حتی به دنیا میان هم سیاه پوستن چون این تغییرات به مرور زمان طبق شرایط محیطی یعنی آب و هوا وشرایط زندگی و ژنتیک به وجود اومده حالا برای ریش و سبیل پسرای کشورهای دیگه مثل کره میشه همچین مثالی زد
(2)
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
6 ماه پیش
@Amir . بله بله احسنت🌱✨
(1)
مبینا موروزی
3 هفته پیش
شاید بخاطر اینه که الل های اون در ژنتیکش ژن مربوط به موی بور در صورت رو داره چون دقت کرده باشین اغلب اونایی که موی بور دارن ابرو و حتی گاهی مژه هاشونم بور هست
فاطمه زاویه میانجی
1 سال پیش
سلام ایا برای هیبوفیز هم بازخورد به هیبوتالاموس هست برای مهار کننده و ازاد کننده یا نه
سینا بارانی
1 سال پیش
سلام کار هورمون کلسیتونین چی بود
(1)
(1)
سینا بارانی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی 🌹🌹🌹🌹🌹
فاطمه زهرا اسکندری
1 سال پیش
سلام وقت بخیر بببخشید میتونیم بگیم تمام غدد نیازی به مهار کردن ندارن و این چیزی که استاد گفتن برای غدد صدق میکنه به جر هیپوفیز پشین؟؟
خدا بزرگه :)
1 سال پیش
الان اگر بخوایم یه لیست از هورمون های مترشحه از بخش پیشین هیپوفیز بگیم میشه چی دقیقا ؟ فقط تیتر وار اسماشونو میخوام
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
هورمون رشد هورمون پرولاکتین هورمون محرک فوق کلیه هورمون محرک تیرویید LH FSH
محسن بید آبادی
1 سال پیش
سلام استاد تو محرکای غده فوق کلیه گفتن برتمام قشر تاثیر داره بعد پایین گفتن فقط بر بیضه و تخمدان نه فوق کلیه نفهمیدم
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام LH و FSH روی بیضه و تخمدان اثر میذاره اما هورمون ACTH روی همه قشر ادرنال
(1)
افسانه جراح
2 سال پیش
سلام ی سوال غدد شیری هم نوعی غدد برون ریز هستن ک فعالیتشون با پرولاکتین تنظیم میشه چرا استاد این هورمون رو جزو هورمون های تنظیم کننده غده دیگر در نظر نگرفته؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام چون اون قبلی ها رو که در نظر گرفتن روی ترشحات غدد درون ریز و هورمون ها نقش داشتن این غده پستان برون ریزه و مسئلهش جداعه
(1)
دانش اموز 1
2 سال پیش
سلام هورمون رشد ترشح میشه ولی چون دیگه صفحه رشد بسته شده ، گیرنده ای نداره اثرش دیده نمیشه.
تُکتَم علی عابدی
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
بله کتاب فقط گفته فوق کلیه