تست5

4.7/5
(3 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با ترموشیمی

 آشنایی با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با دما و انرژی گرمایی

`00:37

1 تمرین

 آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:49

1 تمرین

 گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن + آنتالپی
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن + آنتالپی

`01:15

2 تمرین

 عوامل موثر روی آنتالپی و مسائل آنتالپی
عوامل موثر روی آنتالپی و مسائل آنتالپی

`00:57

2 تمرین

 آنتالپی پیوند + آنتالپی پیوند راهی برای پیداکردن آنتالپی واکنش
آنتالپی پیوند + آنتالپی پیوند راهی برای پیداکردن آنتالپی واکنش

`00:55

1 تمرین

 تست آنتالپی
تست آنتالپی

`01:00

1 تمرین

 آنتالپی سوختن
آنتالپی سوختن

`00:58

1 تمرین

 قانون هس
قانون هس

`01:19

1 تمرین

سوالات دیگران

من متوجه نشدم مگه نمیگیم توی واکنش های گرماده باید ماده اولیه در ناپایدار ترین حالت باشه و محصول پایدار ترین حالت که بیشترین گرما آزاد بشه؟ پس بین گزینه ها گزینه ج و الف که واکنش دهنده حالت گازی داره به نسبت بقیه ناپایدار تر هستن و گرما بیشتری آزاد میکنن و بین این دو گزینه بیشترین گرمای آزاد شده مال ج هستش که محصول حالت مایع داره و بعد از اون میشه گزینه الف و بعد بین گزینه ب و د که واکنش دهنده ها یکی هستن گزینه ب فرآورده مایع داره و فرآورده پایدار تری به نسبت د داره و بعد از اون د که کمترین میزان گرمای آزاد شده را داره پس طبق این قاعده که استاد در تست های قبلی ازش استفاده کردن جواب باید بشه گزینه 3 چرا گزینه دوم میشه؟

(2)

باز هم منظورتون و واضح متوجه نشدم

چرا باید فاصلشون بیشتر باشه چه فرقی میکنه با امونیاک مگه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

تو این سوال مگه تبخیر گرماگیر نیست پس چرا فراورده سطح انرژی کمتری داره؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

فاطمه کردی | آکادمی امروز

فاطمه کردی

1 سال پیش

اینجا واکنش با O2 واکنش سوختن و واکنش سوختن گرماده

سلام در مورد گرمای تولیدی q3وq4 کدام یک بیشتر هست؟

سلام کیو سه

سلام وقت بخیر همه ی واکنش های سوختن گرماده هست؟؟

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله واکنش های سوختن گرماده هستن

سلام اینجا تو این سوال از کجا بفهمیم واکنش ها گرماده هستند یا گرماگیر؟

سلام تست شماره چنده؟

سلام اگر بخوایین به طور راحت و اسان تشخیص بدین به جهت فلش نگاه کنید اگر جهتش از سمت چپ به راست باشه یعنی گرماگیر و اگر جهت فلش از سمت راست به چپ باشه گرما ده هستش

زهرا خواجه | آکادمی امروز

زهرا خواجه

1 سال پیش

واکنش از نوع سوختن داره گرما آزاد میکنه پس گرماده

جرا گرماده هست؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام وویس

سلام وقت بخیر ببخشید این واکنش گرمتده هست پس زمانی که بخار اب باشه یعنی حالت گازی هست پس سطح بالاتری داره تا به واکنش دهنده برسد چرا گزینه د غلط گرفته شده ؟

آب فرآوردست اگه بخار باشه ناپایدار تره و به واکنش دهنده نزدیک تر میشه و گرماش کم میشه. اگه آب مایع باشه چون پایدارتر از گازه فاصله بیشتری با واکنش دهنده داره و گرماش بیشتر میشه

درود هر واکنشی که با اکسیژن ترکیب بشه سوختنه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

نه لزوما

میشع این تست رو توضیح بدین

سلام استاد از کجا به این نتیجه رسیدن که اون جمله اول متن اینجوری میگههه😕💔

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام وویس

بین N2 و N2H4 از کجا میفهمیم کدوم پایدار تره؟

مهدی قاسمی | آکادمی امروز

مهدی قاسمی

3 سال پیش

استاد تو صفحه ۷۲ جزوه توضیح دادن که N2 پایدار تره چون گرمای کمتری آزاد کرده و برعکس هیدرازین ناپایدار تره چون گرمای بیشتری آزاد کرده

(1)

سلام وقت بخیر N2 بدلیل داشتن پیوند سه گانه پایدارتره

سلام خسته نباشید ببخشید من گزینه الف سوال این تمرین رو متوجه نشدم. امکانش هست توضیح بدین؟ خیلی ممنون🙏🏻🌹

مهدی قاسمی | آکادمی امروز

مهدی قاسمی

3 سال پیش

منظورش اینه در این واکنش ۶ مول O2(g) برابره با ۶ مول CO2(g)