یادبگیریم2: خط دوم دفاع غیراختصاصی (بیگانه خوارها)

4.9/5
(482 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

دومین خط دفاعی: واکنش های عمومی اما سریع

تب + تست های مبحث
تب + تست های مبحث

`00:33

1 تمرین

تست ها (بخش دوم)
تست ها (بخش دوم)

`00:56

سوالات دیگران
هلیا آقاجری | آکادمی امروز

هلیا آقاجری

2 هفته پیش

اینجا گفته که پلاسما نشتی و افزایش بیشتر می‌شود و دیواره مویرگ ها نفوذ پذیر می‌شوند خب این پلاسما یعنی چی تراوش میکنه خب یعنی از کجا تراوش میکنه مگه میخواد بریزه بیرون ؟ واسه چی بیشتر میشه بعد این پلاسما چطوری تراوشش بیشتر میشود؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

2 هفته پیش

غ ص غ ض

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

مگه تو لایه مخاطی لوله گوارش که بافت پوششی با استرس از بافت پیوندیه وجود نداره ، یعنی تو لایه پیوندی مخیط وجود داره ؟

مریم براتی | آکادمی امروز

مریم براتی

6 روز پیش

مخاط کلا از یک بافت پوششی با آستری از بافت پیوندی تشکیل شده پس کلمه ی مخاط یعنی هردو لایه

یعنی مونوسیت میتونه بعد از دیاپدز تمایز پیدا نکنه ؟ به صورت مونوسیت تو بافتها وجود داره ؟ اونجوری هم تو خون هم بیرون به درد نمیخوره که

نوتروفیل وقتی تو خون هست باز هم فاگوسیتوز انجام میده؟ در خون فاگوسیتوز داریم ؟؟؟

مریم براتی | آکادمی امروز

مریم براتی

6 روز پیش

سلام بله نوتروفیل در خون هم میتونه فاگوسیتوز کنه

چرا انقدر فیلما نت مصرف میکنه ۱۲ دقیقه ۵۰۰ مگ😑😐😐😐

(4)

آیا یاخته دندریتی می‌تواند در آستر پیوندی زیر یاخته های پوششی مخاط استقرار یابد ؟

استاد اونجا ک میگید ماکروفا ها هیچ یاخته خودی زندرو نمیخورند پس واسه دیابت نوع 1 یاخته های جزایر لانگرهانس توسط چی از بین میرن چون ب ما گفتن مشکل خوئ ایمنیه و توسط ماکروفارهاس

(1)

مگه وقتی مونوسیت از خون خارج میشه با دیاپدز شدن به ماکروفاژ یا یاخته دندریتی تبدیل نمیشه. پس چرا مونوسیت هم داخل خون و هم خاج خون قرار داره؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

ببخشید ماکروفاژ رو اگه تو هربافتی مثال زد که وجود داره به جز خون درست در نظر بگیریم؟ برای استقرار و مشاهده‌ش یکیه دیگه چون ماکروفاژ از یه جایی نمیره جای دیگه بدن درسته؟

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

5 ماه پیش

درسته ماکروفاژ همه جا هست جز خون و ماکروفاژی که از خون بیاد تو یه بافت تا از بین میره اونجاست🍃🙂

(1)

زهرا حافظی | آکادمی امروز

زهرا حافظی

7 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر ایا نوتروفیل و ماستوسیت هم انشعابات سلولی دارند؟

یعنی ماکروفاژ ها حتی توی استخوان هم هستن؟

سلام.تو دقیقه ۹:۰۴ منظور از اینکه مونوسیت ها نقششون تو خون هویج هست چیه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام خسته نباشید میتونیم بگیم که پوست و مخاط محل استقرار ماکروفاژ و نوتروفیل هم هستن؟

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

5 ماه پیش

ببین استقرار یعنی اینکه یه جای خاص باشه چیزی که همه جا میتونه باشه چرا لفظ استقرار براش به کار ببریم به نظرم لفظ استقرار برای ماکروفاژ و نوتروفیل مشکل داره وحتی شاید غلط باشه

کدام یاخته اینترفرون نوع دو تولید میکند؟؟