dina basereh
1 ماه پیش
خب پاسخ نامه ندارم برای من پی دی اف چی یاد گرفتی فیزیک دوازدهم فقط تا فصل 2 بقیش نیست به پشتیبانی هم اطلاع دادم برای همین پرسیدم که جواب چی یاد گرفتی گزینه ب بالاخره کدومه هرکی یه چیز نوشته جواب ها متفاوته
dina basereh
1 ماه پیش
قسمت ب چی یاد گرفتی میشه همگام یا هم بسامد یا عمود؟؟؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
فاطمه خدادادی
4 ماه پیش
سلام از راست به چپ مگه طول موج زیاد و بسامد کاهش پیدا نمیکنه طبق گفته استاد ایا این اشتباهه پس چرا باید اشعه گاما بیشترین بسامد رو داشته باشه
آنیتا فرهمند
4 ماه پیش
سلام توی کتاب درسی هم ذکر شده که بسامد از چپ به راست افزایش و طول موج کاهش پیدا میکنه و پرتو های گاما در سمت راست قرار دارن پس بیشترین بسامد و انرژی و کمترین طول موج رو دارن
پریا فرج زاده
1 سال پیش
طبق این از چپ به راست طول موج کاهش میابد و انرژی و بسامد افزایش میابند اشتباه نوشته شده تو جزوه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
از چپ به راست،طول موج افزایش و انرژی و بسامد کاهش میابد از راست به چپ،بر عکس (طبق عکسی که در ویدیو دیدم) اگر در جزوه خلاف این نوشته شده،به پشتیبانی بگید باید اصلاح بشه
پریا فرج زاده
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی تو کتابم این شکلیه که بسامد از چپ به راست افزایش میابد طول موج هم از راست به چپ افزایش میابد شما هم اشتباه نوشتین این قسمت از جزوه هم اشتباه تدریش شد با تشکر
(1)
فاطمه حسینی
1 سال پیش
ب رو متوجه نشدم چرا شد امواج رادیویی سمت امواج رادیویی که بسامد کمه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام باید طول موج این موج الکترو مغناطیسی رو بدست بیاری بعد ببینی توی چه نوع دسته موجی هست
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
چی یاد گرفتی مورد ی در همه ی امواج الکترومغناطیس یکی هست؟
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
و مورد ص چرا فرمول سرعتو نوشته یک به روی رادیکال؟ توان یک دومش که منفی نداشت میره زیر رادیکال دیگه فقط
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام در مورد (ی) بله در واقع در یک محیط،تندی انتشار همه امواج الکترومغناطیس با هم برابره
مریم رستگار
1 سال پیش
C یعنی چی کجا گفته بود
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سرعت نور هست
(1)
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
تندی یا سرعت انتشار موج الکترومغناطیسی
BTMN
1 سال پیش
فرق که کلا دو چیز مجزا هستن و باید به تعریفشون نگا کنیم لاندا همون طول موج (مسافتی که موج در مدت زمان یه نوسان کامل طی میکنه(یعنی همون به اندازه T)) T دوره تناوب هستش(مدت زمانی که یک نوسانگر یک نوسان کامل انجام میده)
(1)
عاطفه فلاح پور
1 سال پیش
طول موج انواع امواج رو باید حفظ باشیم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام معمولا دقیقا لازم نیست سول موج ها رو حفظ باشین اما طول موج ناحیه مرئی رو باید بدونین و ترتیب طول موج ها رو هم به ترتیب باید بدونین که چه طیفی ایجاد میشه (به ترتیب)
فاطمه ذوالفقاری
2 سال پیش
من که سال یازدهم رو نخوندم . چطوری موج الکتریکی و مغناطیسی و ربطش به الکترومغناطیس رو متوجه بشم .. ممنون میشم اگه توضیحی داشته باشید درسنامه رو هم خوندم دقیق نمیدونم چی به چیه
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
ببین خیلی ساده و مختصر اگر بخوام بگم،موج الکترومغناطیس،حاصل از بر هم کنش بین میدان الکتریکی و میدان مغناطیسی هست این تعریف کلی حالا با این تفاسیر دوباره مطالب رو از روی جزوه و کتاب بخون هرجایی رو نفهمیدی توضیح بدم
فاطمه ذوالفقاری
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی Mmnon
.. ..
2 سال پیش
خطرناک ترین موج الکترو مغناطیسی چه پرتویی هست ؟ گاما یا رادیویی؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
خب اصولاً باید گاما باشه بخاطر بسامد و انرژی بالا اما در کتاب درسی به این موضوع اشاره ای نشده
(1)
فاطمه سادات ♡
2 سال پیش
پاسخ چی یادگرفتی ها جزوه کجاست من پیدا نمیکنم
(1)
ریحانه وادیان
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
جوابش میتونه «عمود بر هم» باشه