.. .
6 ماه پیش
پاسخ ایمنی همون تقسیم شدن لنفوسیت b, t هست دیگه؟ یعنی وقتی برخورد صورت گرفت اگه قرار باشه پاسخ ایمنی نده لنفوسیت شناساگر اولیه تقسیم نمیشن درسته؟
.. .
6 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی خب پس چرا میگیم اینجا پاسخ ایمنی رخ نمیده خب اگ رخ نده یعنی شناسایی هم نمیشه اون ویروس برخورد که میکنن و با گیرنده مچ میشن نه؟
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام ببخشید هورمون های T3 و T4 بر تامین انرژی یاخته با اسیدچرب و کراتین فسفات هم موثرن؟ آخه توی کتاب اشاره کرده فقط یه تجزیه گلوکز
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام نه دیگه وقتی کتاب فقط گلوکز رو گفته،شما هم فقط همونو در نظر بگیرید 🌷
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
البته بطور غیر مستقیم مثلا میتونیم بگیم تاثیر داره که مثلا ذخایر گلوکز سریع تموم بشن و بدن بره سراغ منابع دیگه مثل چربی
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام گزینه د حس میکنم اشتباه به نظر میاد و بیربط برداشت خودم روی بیگانه خوار ها بود. درسته؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷 این ها نظرات بنده بودند
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام ببخشید این دوتا نکته پایین چرا با هم تناقض دارن؟ فکر میکنم اون نکته رو از روی میکرو نوشته بودم الآن به نظرتون کدومش درسته؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
پایینی درست تره به هر حال باید اینطور در نظر بگیری که اونایی که هسته ندارن،نمیتونن ترشح کنن
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام
(1)
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام ببخشید الآن به نظرتون این مطلب چطور هست؟ آخه استاد دقیقا برعکسشو میگفتن میگفتن بویایی برخلاف چشایی نیازی به حل شدن...نداره
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام ببخشید عنبیه یا عدسی اتصال نداره درسته؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام بله
(1)
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید این نکته رو حس میکنم اشتباهه چون اینطور که از کتاب برداشت میشه تند یا کند بودن ماهیچه رو مختص تار ماهیچه ای که میشه اسکلتی درنظر گرفتیم...؟
(1)
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید لنفوسیت T چه نوع پادگنی رو شناسایی میکنه؟ پادگن خود ویروس مثلا یا مثلا چی کلا؟ مثلا یاخته سرطانی چطور؟
(1)
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید متوجه نمیشم چرا توی نکته پایین کشنده طبیعی رو درنظر نمیگیره؟ خب بازم غیراختصاصی عمل میتونه عمل کنه روی انواع یاخته ها؟
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر ببخشید یک موردی الآن یعنی کلیدواژه 《آزاد شدن هستامین》اگر زخمی شدن و بریدگی رخ نده ولی کلا آسیب بافتی باشه نباید به کار ببریم؟ آخه توی نکات و تستها اصن این قسمت از متن بهش توجه نشده آخه ماستوسیت ها دراونصورت پاره نمیشن توی کتاب هم نگفته که ماستوسیتهایی که پاره نشدت طی التهاب حتی هیستامین 《ترشح》میکنن یا ن...؟
(1)
مرتضی مرتضوی
1 سال پیش
ی سوال.میتونیم بگیم فردی که بیماری ام اس داره کنترل خروج ادرارش رو ازدست بده؟چون اختلال توی کنترل ماهیچه اش رخ میده
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
آره... ولی فرد با فرد فرق داره... مثلا یه بنده خدایی بود بعد 3 قدم راه رفتن یهو وایمیستاد و تا ینفر کمکش نمیکرد همینطوری ایستاده میموند...یه سری بخاطر نماز بیدار شده بود فک کن ساعت 5 اذان بوده این تا 7 ایستاده مونده بوده نمازش هم نتونسته بخونه... اینطور مواقع یه دگزامتازون میزنن طرف تا چند روز اوکی میشه...
(1)
حسن رضازاده
1 سال پیش
در پوست که شناسایی خودی از بیگانه رخ نمیده چطوری گچ شناسایی میشه و در نتیجه فرد دچار علائم حساسیت میشه؟؟
(1)
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷