یادبگیریم4: رنگیزه های فتوسنتزی یوکاریوتی
حسین رضایی
3 هفته پیش
پس کاروتنوئید ها رنگیزه هیات ، رنگدانه نیستن پس یعنی کاروتنوئید ها نور رو جذب میکنند
کوثر نژادجواد
1 سال پیش
سلام ما باتوجه به نمودار هم میتونیم بگیم کلروفیل ب بیشتر از کلروفیل آ و کلروفیل آ هم بیشتر از کاروتنویید جذب شده ؟
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام در مورد حداکثر جذبشون درسته
(1)
سام سیفی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی چی؟؟؟؟ دوباره ویس بگیر انگار هستی توی چاه
کوثر نژادجواد
1 سال پیش
تیلاکوید تک غشایی هست؟
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
خیر دو غشایی هست
Setayesh Tgh♡
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی خب یدونه غشا داره دیگه که دولایه هست من نفهمیدم میشه توضیح بدین
سامان اسدزاده
1 سال پیش
@Setayesh Tgh♡ یک بادکنکی که توش سکه انداختی و یکم بادش کردی رو بنداز توی یه کیسه - سکه ها تیلاکوییدند، بادکنک غشای درونی کلرو پلاست ، هوای توی بادکنک میشه بستره ، کیسه میشه غشای بیرونی کلروپلاست و کل مجموعه ای که داری میشه خوده کلروپلاست امیدوارم کمکت کنه
(2)
Setayesh Tgh♡
1 سال پیش
@سامان اسدزاده خیلی ممنونم مرسی💛 ارع اینارو میدونم ولی اخه تیلاکویید (یعنی مثلا همون سکه) دوتا غشا داره یا یدونه غشا دولایه؟
سامان اسدزاده
1 سال پیش
@Setayesh Tgh♡ ستایش تیلاکوئید یک غشایه دو لایه ایه در واقع ببین از بیرون کلروپلاست بخوایم بریم داخله یک تیلاکوئید باید از 3 قشای دو لایه مسطح عبور کنیم
(2)
Setayesh Tgh♡
8 ماه پیش
@سامان اسدزاده بله مرسی💛
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
@سجاد اسماعیلی نخیر تک غشایی عه....
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
@سامان اسدزاده بابا دسخوش....
عطیه رحمانی
1 سال پیش
سلام وقت به خیر درمتن کتاب نوشته شده کاروتنوئیددررنگ سبزوابی بیشترین جذب رادارد درحالی که درنمودارمحدوده 400تا500بیشترین جذب راداردکه چندخطبالاترازکتاب نوشته محدوده مذکور بنفش-ابی هست الان برای کاروتنوئیدکدام رنگ بیشترین است سبزیابنفش واینکه درنمودار کاروتنوئیدکمی پس از 500راجذب کرده پس بیشترین جذب سبزنمیشود ممنون میشم توضیح بدید
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام متن کتاب رو ملاک در نظر بگیرین و طبق همون به سوالات پاسخ بدین🌼
(1)
عطیه رحمانی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی ولی اگر منظور طراح نمودار بود چطور ؟
مائده داود ابادی
1 سال پیش
ساختار فتوسیستم چیه دقیقا؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
توی کلروپلاست ساختار هایی به اسم تیلاکویید وجود داره که در غشای این ها فتوسیستم ۱ و ۲ وجود داره که در اون ها رنگیزه قرار داره این رنگیزه ها نور رو جذب میکنن که در واقع نوعی انرژی هست گیاه از این انرژی برای انتقال الکترون ها استفاده میکنه
(1)
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
نکته چهارم رو درک نمیکنم چرا اینطوریه خب کاروتنوئید که نسبت به کلروفیل تفاوت بیشتری داره با طول موج ابی و بنفش چرا باید جذبش کمتر باشه؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
رنگیزهش طوریه که جذبش به این شکله صرفا ما بر اساس نمودار کتاب داریم نظر میدیم
اسیه سادات حسینی
1 سال پیش
الان کلروفیل a. B در نقطه سبز صفر میشن چون هم رنگ خودشونه آره؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله
BTMN
1 سال پیش
اینا نبودن تو تدریس دو جمله اول غلطن فک کنم:/ ما بالا گفتیم حداکثر جذب aوb از حداکثر جذب کاروتنوئیدها بیشترن
BTMN
1 سال پیش
اینجا گفتن که کاروتنوئیدها در محدوده بنفش و آبی و سبز جذب دارند ولی طبق شکل خطآبی(کاروتنوئید) تا ۵۰۰ کشیده شده یعنی نباید سبز رو در نظر بگیریم چون سبز وسطهای ۵۰۰ هستش ، درحالی که نمودار کاروتنوئیدها تا اوایل ۵۰۰ کشیده شده یا نمیشه اینجوری گفت؟
BTMN
1 سال پیش
الان توی جزوه گفته شده توی محدوده زرد و نارنجی و قرمز جذب ندارن میشه از ۶۰۰ تا ۷۰۰ ولی توی شکل ۵۰۰ تا ۶۰۰ هم جذب نداره یعنی محدوده سبز تا زرد؟
فاطمه حسن زاده
1 سال پیش
سلام راستش سرکلاس به ما گفته شد که کشیدن این نمودار هارو اونقدر تمرین کنیم که هر سوالی اومد ، بتونیم سریع شکلش رو بکشیم و از رو همون جواب بدیم. با توجه به این نکاتی که گفته شد ، نیاره همچین چیزی ؟ یا میتونیم با به خاطر سپردن همین نکات از پس سوالات بربیایم؟
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام اگر نمودار رو کامل مسلط باشین میتونین سوالاتی که خارج از این نکات مطرح میشه رو هم حل کنین
(2)
پوریا خیره کش
1 سال پیش
من تو آزمونا امتحان کردم بنظرم جوابه و تاثیر خوبی داره
(1)
A GF
1 سال پیش
عه استاد توضیح دادن
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام الان اوکی شد ؟ اگه همچنان جواب سوالت رو نگرفتی،دوباره کامنت بذار که بیشتر بهت توضیح بدم 🌷
محمد حسین زاده
1 سال پیش
سلام چرا نمودار آبی تا طول موج 700 رسم نشده تا طول موج 500 رسم شده
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام چون تا همون طول موج جذب داره
محمد حسین زاده
1 سال پیش
سلام نمودار آبی برای کاروتنوئیدهاست؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷