یادبگیریم2: برگ ساختار تخصص یافته برای فتوسنتز
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
الان اگر اطراف اوند ها فیبر قرار بگیره به فیبر نمی تونیم بگیم غلاف اوندی؟ فقط به پارانشیم هایی که یه لایه اطراف آوندها هست میتونیم بگیم غلاف اوندی؟ یا به فیبر هم میتونیم بگیم غلاف اوندی؟
کوثر حسومی
4 ماه پیش
چقدر گیاهی خوووبه
(1)
کوثر حسومی
4 ماه پیش
گیاها خیلی نرم و لطفن !
پوریا خیره کش
4 ماه پیش
گیاهی خوبه ؟😂🙃
(2)
فاطمه تفاخ
2 ماه پیش
🥲🥲🥲🥲
(1)
محمدحسین عامری
1 ماه پیش
از گیاه خوشم میاد ولی از گیاهی اصلااا😂💔
کوثر نژادجواد
1 سال پیش
سلام میتونیم بگیم در برگ دولپه و تک لپه اوند چوبی بالاتراز اوند ابکشی هست ؟
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله
ابوالفضل زارعی
4 ماه پیش
اره چون اول لایه چوبی تشکیل میشه بعد ابکشی
محمدرضا .
1 سال پیش
ببخشید من گیاهی های پارسال رو خوب نخوندم الان این فصل رو بخونم متوجه میشم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام در حد بافت شناسی گیاهی بدونین بله متوجه میشین
(1)
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
هیچکدوم از گیاهانی که فتوسنتز نمیکنن برگ ندارن؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
گیاهانی که تو کتاب درسی مثال زده که فتوسنتز نمی کنن، برگ ندارن
(1)
علی سلیمانی
1 سال پیش
این جمله غلطه؟ در ریشه و ساقه فیبر در کنار دستجات اوندی قرار میگیرد
شکوفا عسگرپور
1 سال پیش
اره فک کنم غلط باشه چون فیبر و اوند ها باهم دسته جات اوندی میسازن. فیبر بخشی از دسته جات اوندیه نباید بگیم اطرافشه. اطرافش یعنی جز اون نیست. دقیقا مثل مثال استاد که اگه بگیم اطراف انسان پوست است غلطه.
(1)
محمدرضا شیرینی
1 سال پیش
ساقه فقط جوان باشه یا غیر جوان؟
Sara . R
1 سال پیش
سلام ، دقیقه چند فیلم ؟
محمدرضا شیرینی
1 سال پیش
@Sara . R میگم ساقه باید جوان باشه یا تاکیدی نیس
Sara . R
1 سال پیش
@محمدرضا شیرینی بیشتر برگ رو انجام فتوسنتز نقش داره اما ساقه اگه جوان نباشه میتونه عمل فتوسنتز رو کم کنه . یعنی اگه ساقه جوان نباشه به طور کامل مانع فتوسنتز نمیشه فقط میزانش رو کم میکنه پس جوان بودن رو میتونیم تاکیدی برای این نکته در نظر بگیریم
(2)
مهلا درستکار
1 سال پیش
سلام وقت بخیر. چرا کتاب رنگ اوند چوبی رو ابی و رنگ اوند ابکشی و نارنجی کشیده؟ چون طبق نکته اوند چوبی بالا تر از اوند ابکشی قرار داره رنگ اوند ها هم درست رنگ امیزی می شد!
. .
1 سال پیش
چرا کتاب گفته تیلاکوئید ها ساختار غشایی هستند؟
Sara . R
1 سال پیش
سلام ، وقتت بخیر باشه ما میگیم تیلاکوئیدها ساختار غشایی دارن چون خودشون یه کیسهی کوچیک و بسته هستن که از یه غشای نازک تشکیل شدن. این غشا مثل یه دیواره عمل میکنه و داخل تیلاکوئید رو از فضای اطرافش جدا میکنه. این جداسازی خیلی مهمه، چون مولکولهای خاصی که برای فتوسنتز لازم هستن، درون این غشا و داخل تیلاکوئید قرار دارن. به عبارت دیگه، این غشا محیط مناسبی رو برای انجام واکنشهای فتوسنتزی فراهم میکنه. مثل یه کارخونهی کوچیکه که همه چیز توش مرتب و سر جای خودش قرار داره! پس گفتن "ساختار غشایی" به این معنیه که تیلاکوئیدها یه غشای خاص و مهم دارن که نقش کلیدی در فتوسنتز ایفا میکنه.
(1)
عاطفه فلاح پور
1 سال پیش
سلام وقت بخیر 🌸 غلاف آوندی فقط یاخته های پارانشیمی میشن ؟ یا یاخته های فیبری که دور آوند ها هستن هم جزوش حساب میشن؟
عاطفه فلاح پور
1 سال پیش
فکر کنم سوالم حل شد 😬الان که ویدیو رو کامل دیدم متوجه شدم تو برگ اصن فیبر آوندی نداریم ...
نرگس مهدوی
1 سال پیش
خب خداروشکر که مشکل حل شد
عرفان رحیمی
1 سال پیش
سلام امکانش هست این قسمت رو یکم توضیح بدید من منظور استاد رو متوجه نمی شم از این که گفتن اگر اون فضای خالی رو پر کنیم با یاخته های مختلف و روزنه باز بشه و.. میشه بگید منظور استاد از این حرفشون چی بوده ؟!! (۲۹:۲۷)
عارفه دربانی
1 سال پیش
منظور استاد اینکه که پشت روزنه های هوایی همون نگهبان روزنه هیچ یاخته ای وجود نداره(یعنی یاخته پارانشیم اسفنجی و یا نرده ایی وجود نداره) یه فضای خالی پشتشون هست که بتونن امکان تباد هوارو داشته باشن ینی بازو بسته ک میشن بتونن اکسیژن محیط رو وارد گیاه یا (همون برگ گیاه) کنند
(1)
Mandana Moradi
1 سال پیش
در حد کتاب، تک لپه ای داریم که علاوه بر میانبرگ اسفنجی میانبرگ نرده ای هم براش در نظر بگیریم؟!
نرگس مهدوی
1 سال پیش
در حد کتاب چنین چیزی وجود داره اما مثالی نزده
(1)
مریم سادات موسوی
2 سال پیش
کجای فصل 6 دهم گفتیم پارانشیم فضای بین یاخته ای زیادی داره؟ یه شکل کشیده بود که فضای بین یاخته ایش کم بود و فقط پارانشیم هوادار رو داشتیم که فضای بین سلولی زیادی داشت!!
نرگس مهدوی
2 سال پیش
بله برای پارانشیم هوادار چنین چیزی گفته شد
(1)
رویا گلستانی
2 سال پیش
چرا روزنه زیاد در سطح رویی برگ به ضرر گیاه است ؟
ابوالفضل اسدی
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷