یادبگیریم4: کاربرد زیست فناوری در پزشکی (ژن درمانی)

4.9/5
(404 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

کاربردهای زیست فناوری

کاربرد زیست فناوری در کشاورزی
کاربرد زیست فناوری در کشاورزی

`00:32

کاربرد زیست فناوری در پزشکی (ژن درمانی و تشخیص بیماری ها)
کاربرد زیست فناوری در پزشکی (ژن درمانی و تشخیص بیماری ها)

`01:07

تولید جانوران تراژنی، تست ها
تولید جانوران تراژنی، تست ها

`01:22

سوالات دیگران
حامد عباسی | آکادمی امروز

حامد عباسی

1 هفته پیش

یاخته های لنفوسیت رو چطور از بدن بیمار خارج می کنند ؟ و اینکه چرا مستقیم ویروس نوترکیب رو داخل بدن بیمار تزریق نمی کنند ؟ مشکلش چیه که حتما باید تو ازمایشگاه این کار انجام بشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣همینطور پرررررررر میره تا آخر میوز ۲

(1)

در کتاب تست گفتن شکل فعال این پروتئین نسبت به پیس ساز آن در سطح بالاتری از سطوح ساختاری پروتئین ها قرار دارد و این جمله رو درست گرفته طبق حرف استاد هردو حالت این پروتئین ساختار چهارمه ولی در کتاب تست گفته چون پیش ساز یک زنجیره پلی پپتیدی واحده پس ساختار سومه و حالت فعالش چون از دو زنجیره هست ساختار چهارمه. حالا تکلیف چیه؟؟؟؟؟😭😑😐😐😐😐😐

کارن  رفیع | آکادمی امروز

کارن رفیع

3 ماه پیش

میشه گفت ژنوم فرد افزایش پیدا می‌کنه؟

بله

(1)

چه خشن 😂

(2)

سوالم زیاد ربطی به این قسمت نداره ولی ایا میشه با ژن درمانی یاخته های اووگونی در بدن فرد بالغ تولید کرد؟

خب چرا درمان موقت مگه فقط بیماری رو با این کار کنترل نکردیم؟

(1)

چرا تو گفتار ۱ نوشته آنزیم برش دهنده فقط برای باکتریه ولی اینجا اومده برای ویروس هم اینو در نظر گرفته

درسته باکتری میسازتش ولی توی جاهای دیگه هم قابل استفاده اس

میشه گفت با وارد کردن ژن از طریق ویروس به بدن فرد بیمار ژنوم اش افزایش پیدا کرده؟ چون تو شکل کتاب گفته ژنوم ویروس با پذیرنده ترکیب میشه حتی اگر هم در نظر بگیریم اون ژنی که به ویروس داده شده تا وارد سلول میزبان بشه قبلا تو بدن فرد بوده و به دلایلی بیا نمیشده( دیابت نوع 1).

دقیقه 27:36 استاد میگن انتقال ویروس به این یاخته ها 2مرحله بعد از استخراج یاخته هاست. مگه 3مرحله بعدش نیست؟ درواقع بین مرحله1و4 دومرحله فاصله ست ولی انتقال ویروس میشه 3مرحله بعد نه 2مرحله

Negin  Heydari | آکادمی امروز

Negin Heydari

2 سال پیش

لنفوسیت ها اصن مگه تقسیم میشن؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

دقیقه چند فیلم ؟

Negin  Heydari | آکادمی امروز

Negin Heydari

2 سال پیش

@زینب مقدم استاد گفتن تو آزمایشگاه لنفوسیت رو کشت میدن که زیاد بشه ولی خب مگه کلا لنفوسیت ها تقسم میشن؟ می‌گفتیم توی دهم که گلبول های سفید تقسیم نمیشن و فقط حاصل تمایز یاخته های لنفوئیدی هستن در مغز استخوان و اونجا ایجاد میشن وارد خون میشن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@Negin Heydari سلام بله لنفوسیت ها میتونن تقسیم بشن در‌تقسیمشون لنفوسیت عمل کننده و لنفوسیت خاطره ساخته میشه

دنای ویروس همواره خطیه؟ یا حالت های مختلف داره و نمیشه گفت همواره خطیه؟ چون کتاب درسی شکلشو کشیده می پرسم.

در حقیقت حالت های مختلف می‌تونه داشته باشه ولی شما درحد شکل کتاب یاد بگیرید و متنش

@سید محمد متین رشادی پس به طور کلی بر اساس شکل کتاب خطی در نظر بگیریمش؟

شاید شکل شماتیک باشه و ژن ابتدای یا انتها dna قرار داشته باشه؟!

(1)

شاید اینطور باشه اما ما مجبوریم به همین شکل شماتیک استناد کنیم

(2)

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

2 سال پیش

پیش انسولین رو یک رشته در نظر بگیریم؟

بله یک رشته پلی پپتیدی

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

2 سال پیش

پیش انسولین ساختار چهاره؟

خیر ساختار چهار بیش از یک رشته پلی پپتیدی رو شامل میشه

فاطمه کردی | آکادمی امروز

فاطمه کردی

2 سال پیش

@سید محمد متین رشادی سلام ولی استاد گفتند ساختار 4 و سه واحدی و اینکه میتونیم بگیم سه زنجیره پلی پپتید هم هست

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@فاطمه کردی سلام بله پیش انسولین چون ۳ زنجیره داره میتونه ساختار چهار داشته باشه

(3)