یادبگیریم4: کاربرد زیست فناوری در پزشکی (ژن درمانی)
حامد عباسی
1 هفته پیش
یاخته های لنفوسیت رو چطور از بدن بیمار خارج می کنند ؟ و اینکه چرا مستقیم ویروس نوترکیب رو داخل بدن بیمار تزریق نمی کنند ؟ مشکلش چیه که حتما باید تو ازمایشگاه این کار انجام بشه؟
بهاره سلطانی
1 ماه پیش
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣همینطور پرررررررر میره تا آخر میوز ۲
(1)
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
😊
مبینا نصیری
2 ماه پیش
در کتاب تست گفتن شکل فعال این پروتئین نسبت به پیس ساز آن در سطح بالاتری از سطوح ساختاری پروتئین ها قرار دارد و این جمله رو درست گرفته طبق حرف استاد هردو حالت این پروتئین ساختار چهارمه ولی در کتاب تست گفته چون پیش ساز یک زنجیره پلی پپتیدی واحده پس ساختار سومه و حالت فعالش چون از دو زنجیره هست ساختار چهارمه. حالا تکلیف چیه؟؟؟؟؟😭😑😐😐😐😐😐
طناز طهماسبی
3 ماه پیش
سوالم زیاد ربطی به این قسمت نداره ولی ایا میشه با ژن درمانی یاخته های اووگونی در بدن فرد بالغ تولید کرد؟
زهرا فیروزجایی
5 ماه پیش
چرا تو گفتار ۱ نوشته آنزیم برش دهنده فقط برای باکتریه ولی اینجا اومده برای ویروس هم اینو در نظر گرفته
زینب بالیده
3 ماه پیش
درسته باکتری میسازتش ولی توی جاهای دیگه هم قابل استفاده اس
حوریا صادقی
1 سال پیش
میشه گفت با وارد کردن ژن از طریق ویروس به بدن فرد بیمار ژنوم اش افزایش پیدا کرده؟ چون تو شکل کتاب گفته ژنوم ویروس با پذیرنده ترکیب میشه حتی اگر هم در نظر بگیریم اون ژنی که به ویروس داده شده تا وارد سلول میزبان بشه قبلا تو بدن فرد بوده و به دلایلی بیا نمیشده( دیابت نوع 1).
آوا قضاوت
1 سال پیش
دقیقه 27:36 استاد میگن انتقال ویروس به این یاخته ها 2مرحله بعد از استخراج یاخته هاست. مگه 3مرحله بعدش نیست؟ درواقع بین مرحله1و4 دومرحله فاصله ست ولی انتقال ویروس میشه 3مرحله بعد نه 2مرحله
Negin Heydari
2 سال پیش
لنفوسیت ها اصن مگه تقسیم میشن؟
زینب مقدم
2 سال پیش
دقیقه چند فیلم ؟
Negin Heydari
2 سال پیش
@زینب مقدم استاد گفتن تو آزمایشگاه لنفوسیت رو کشت میدن که زیاد بشه ولی خب مگه کلا لنفوسیت ها تقسم میشن؟ میگفتیم توی دهم که گلبول های سفید تقسیم نمیشن و فقط حاصل تمایز یاخته های لنفوئیدی هستن در مغز استخوان و اونجا ایجاد میشن وارد خون میشن
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@Negin Heydari سلام بله لنفوسیت ها میتونن تقسیم بشن درتقسیمشون لنفوسیت عمل کننده و لنفوسیت خاطره ساخته میشه
Negin Heydari
2 سال پیش
@نرگس مهدوی اها
دنای ویروس همواره خطیه؟ یا حالت های مختلف داره و نمیشه گفت همواره خطیه؟ چون کتاب درسی شکلشو کشیده می پرسم.
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
در حقیقت حالت های مختلف میتونه داشته باشه ولی شما درحد شکل کتاب یاد بگیرید و متنش
@سید محمد متین رشادی پس به طور کلی بر اساس شکل کتاب خطی در نظر بگیریمش؟
(1)
ابوالفضل غفاری
2 سال پیش
شاید شکل شماتیک باشه و ژن ابتدای یا انتها dna قرار داشته باشه؟!
(1)
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
شاید اینطور باشه اما ما مجبوریم به همین شکل شماتیک استناد کنیم
(2)
زهرا عتبی
2 سال پیش
پیش انسولین رو یک رشته در نظر بگیریم؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
بله یک رشته پلی پپتیدی
زهرا عتبی
2 سال پیش
پیش انسولین ساختار چهاره؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
خیر ساختار چهار بیش از یک رشته پلی پپتیدی رو شامل میشه
فاطمه کردی
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی سلام ولی استاد گفتند ساختار 4 و سه واحدی و اینکه میتونیم بگیم سه زنجیره پلی پپتید هم هست
(1)
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@فاطمه کردی سلام بله پیش انسولین چون ۳ زنجیره داره میتونه ساختار چهار داشته باشه
(3)
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷