امیر ...
2 ماه پیش
شما رو نمیدونم ولی من انتظار یه خداحافظی رو از استاد داشتم🫠
(13)
یلدا محمد ابولی
1 ماه پیش
منم
فاطمه رسولی
3 ماه پیش
اینجا که میگه احتمال بقای زاده ها افزایش میابد منظور زاده های یاریگر هست یا زاده پرندگان والد که بهشون کمک میشه
فاطمه رسولی
3 ماه پیش
زنبور عسل کارگر توانایی تولید مثل دارد . این جمله درسته یا غلط؟؟ تو جزوه نوشته که توان تولید مثل ندارد اما اینجا استاد میگه با اینکه ۲n هست اما بخاطر دگرخواهی تولید مثل نمیکنه در کل سوالم اینه که خودشون تولید مثل نمیکنن و فداکاری میکنن یا اینکه تواناییش ندارن تو جمله اولی که نوشتم هم سوال اینه که توانایشو دارن یا نه اینکه تولید مثل نمیکنن خودم میدونم
فاطمه اکبری
3 ماه پیش
غلطه.کلا توانایی تولید مثل ندارن
مبینا موروزی
1 هفته پیش
زنبور عسل کارگرها کلا ماده هستند که محافظت میکنند پس جمله غلطه
رقیه زمردی
1 سال پیش
سلام تو دقیقه ۲۶ که گفته به ضرر زاداوری خود کارگر ها.اخه مگه کارگر ها زاداوری نمیکردند؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
کارگرها زاداوری نمی کنند یعنی تولید مثل ندارن
رقیه زمردی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی بله درسته.منظورم اینه که چرا گفته به ضرر زاداوری کارگر ها.این یعنی کارگر ها زاد آوری میکنند و به ضرر آنها میشه. درسته؟
مهدی مومنی
1 سال پیش
یکی برای همه | همه برای یکی
(8)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
💙💙💙
پوریا خیره کش
1 سال پیش
تنبیه برای همه ، تشویق برای یکی
(2)
مریم سادات موسوی
2 سال پیش
سلام عذر میخوام اما کتاب که صحبتی از این نکرده که رفتار دگر خواهی مربوط به افراد یک گونه اس؟ توی نمودار درختی خود درس ولی روی این موضوع تاکید داشتن!!
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
سلام کتاب مستقیما این رو نگفته اما از متن کتاب،اینطور استنباط میشه
مریم سادات موسوی
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی میشه لطفا بگین از کدوم قسمت؟ متنو هم خوندم اما متوجه نشدم
امیرسینا رضوی
2 سال پیش
استاد از خون خیلی بدش میاد 😂
(7)
دنیا قریبی راد
11 ماه پیش
دقیقااا بعد پزشکن🤣😭
(2)
ساینا ناصرامینی
2 سال پیش
سلام. قسمت اجتماع مورچه هارو متوجه نشدم. کارشونو فهمیدم ولی گونه اجتماعشونو نه میشه لطفا توضیح بدین؟
سحر محسنی
2 سال پیش
سلام اینجا میگه مورچه ها گونه های متفاوت دارن که با هم گروهی زندگی می کنند بعد هم از گونه های متفاوتش مثال میزنه برش دهنده ها و محافظ برش دهنده که تو اندازه و کارهایی که انجام میدن متفاوتن
(1)
عرفان امیری
3 سال پیش
سلام پس اینجا صراحتا میشه گفت که خون رو بر میگردونند؟ مثلا عملی خلاف بلع دارن؟
مهدی قاسمی
3 سال پیش
سلام وقت بخیر الان زنبور های کارگر نازا هستن یا میوز انجام نمیدن؟؟
عطیه فرق زاری
3 سال پیش
سلام وقت شما هم بخیر لفظ زنبور های کارگر که همگی ماده هستن نازا و یا عقیم به حساب میان وقتی میگه ملکه که دیگه حسابش جداست هم میتونه بکرزایی داشته باشه هم لقاح با نر ها.
عرفان امیری
3 سال پیش
آخه یجا استاد گفتند که یه ماده هست اگه از اونا تغذیه کنند به ملکه تبدیل میشن فکنم تا وقتی که به ملکه تبدیل نشدن نازا هستند و میوز نمیکنن
زهرا کبودخانی
3 سال پیش
سلام وقت شما هم بخیر . دقیق مطمئن نیستم که جوابم درست هست یا نه , به نظرم قبل از اینکه ملکه بشن توانایی میوز ندارند ولی بعد از ملکه شدن توانایی میوز رو دارند .
عطیه فرق زاری
3 سال پیش
سلام وقت شما هم بخیر لفظ زنبور های کارگر که همگی ماده هستن نازا و یا عقیم به حساب میان وقتی میگه ملکه که دیگه حسابش جداست هم میتونه بکرزایی داشته باشه هم لقاح با نر ها.
mitra azi
3 سال پیش
سلام چون میوز انجام نمیدن پس نازا هستن
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
2 ماه پیش
💔
(1)