تست18

4.9/5
(108 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

روندهای تناوبی،بازده درصدی و درصد خلوص

 روند فلزی و نافلزی
روند فلزی و نافلزی

`00:27

 قانون دوره‌ای و روند شعاع
قانون دوره‌ای و روند شعاع

`01:22

1 تمرین

 عنصرها در طبیعت + واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی
عنصرها در طبیعت + واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی

`01:10

 تست های واکنش ها در دنیای واقعی
تست های واکنش ها در دنیای واقعی

`00:43

 تست های واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی
تست های واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی

`01:16

1 تمرین

برای دریافت 50 ساعت تدریس زیست رایگان شماره موبایلت رو اینجا وارد کن
سوالات دیگران

استاد اینجا که بین کروم و اون ترکیب طولانی سوال تناسب نوشتن بازده درصدی رو تو کسر ننوشتن چون بین یک ترکیب و یک ماده از داخل همون ترکیب بود . حالا سوال من اینه اگه 63 گرم ناخالص بود و درصد خلوصش رو داده بود باید درصد خلوص رو هم در کسر مینوشتیم درسته؟ موقع تناسب بستن تو قسمت اخر سوال منظورمه.

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@سید محمد متین رشادی ممنون متوجه شدم.

چرا 2 تا کروم از کجا فهمید

توی فرمول مولکولی ماده داده شده ۲ تا کروم نوشته شده از همون ۲ تا برای نوشتن ضریب تناسب استوکیومتری استفاده شد

سلام وقت بخیر نمی تونستیم برای به دست اوردن جرم کروم ، مجهول رو مساوی cr2o3 قرار بدیم ؟ چون جرم اونم به دست اومد.

سلام وقت بخیر . چرا تو اون تناسبی که میخواستیم جرم کروم رو حساب کنیم بازده رو تاثیر ندادیم؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

9 ماه پیش

سلام وویس

@زینب مقدم جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام. چرا استاد در مخرج کسر سمت راست، برای محاسبه ی جرم گازها ، ضریب گازها رو در جرم مولی ضرب نکرد؟! ۵تا گاز داریم در مجموع باید صد در ۵ ضرب میشد که!

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

11 ماه پیش

سلام وویس

سلام من نمیتونم درک کنم چرا در این بخش از واکنش نباید اون بازده هشتاد درصد را لحاظ کرد؟ بعد اینکه اگر در صدخلوص داده بود برای ماده واکنش دهنده که باید لحاظ می کردیم درسته؟ و اینکه اگر درصد خلوص کروم سه اکسید را داشتیم باید چیکار می کردیم ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس:)

آرش سوزنگر | آکادمی امروز

آرش سوزنگر

1 سال پیش

سلام، خسته نباشید تو این سوال استاد فقط کرم موجود در ماده اولیه که انتهای واکنش باقی مانده رو لحاظ کردن، در صورتی که انتهای واکنش در محصولات هم ما کرم داریم که جزو توده ماده جامد باقیمانده هست و اگر میزان کرم اون رو هم حساب کنیم به عدد تقریبی 68 درصد میرسیم، البته تو جواب ها نیست که مشخصه طراح هم در نظر نگرفته اما اصولیش فکر میکنم این باشه، درست میگم؟

(2)

نه ببینید شما درست میگین ولی ما نیومدیم فقط کروم موجود در ماده فراورده رو حساب کنیم ما کرومی که تو کل مقدار 63 گرم واکنش دهنده بود رو حساب کردیم اصلا در نظر بگیرین واکنشی انجام نشده و ما این ماده رو داریم حالا میخوایم ببینیم چقدر کروم داخلش هست با همین کسرای استوکیومتری به جواب میرسیم یعنی 26 گرم حالا این 26 گرم کرومی که داریم بعد از واکنش یه مقداریش به فراورده تبدیل شده یه مقدار هنوز توی واکنش دهنده مونده

(2)

Marzieh ... | آکادمی امروز

Marzieh ...

1 سال پیش

سلام وقت بخیر ببخشید میشه تمرین ۱۷_۱۹_۲۲ رو با روش استاد حلش رو بذارین برام نمیتونم به جواب برسم از رو پاسخم نمیفهمم

سلام عزیزم من رفتم چک کردم جواب های من و پاسخنامه یکسانند فکر نمیکنم بهت کمکی کنه به نظرت خوبه که یه بار دیگه تلاش کنی و جاهایی که مشکل داری رو بخوای ازم که برات توضیح بدم؟

Marzieh ... | آکادمی امروز

Marzieh ...

1 سال پیش

@نسیم جاودانی اخه سؤال ۲۲ کلا پاسخ تشریحی حلش نیست فقط گزینه درستو نوشته

@Marzieh ... پیگیری میکنم که جواب کامل رو بزارن براتون

(1)

سلام وقتتون بخیر ببخشید چرا در محاسبه جرم کروم استاد 63 گرم تقسیم بر 252 رو ضرب در 80 درصد نکرد؟

چرا ضربدر ۸۰ کنیم؟ با توجه به قانون پایستگی جرم، جرم کروم در واکنش ثابت باقی میمونه. در توده جامد باقی مانده در دوجا کروم داریم: ۱ Cr2O3 که حاصل از ۸۰ درصد تجزیه شده‌ست، ۲ NH4)2Cr2O7) که باقی مونده ۲۰ درصد تجزیه نشده‌ست. مجموع جرم کروم در این‌ها (بعد از واکنش) برابر مقدار اولیه کروم قبل از شروع واکنشه. پس برای محاسبه جرم کروم، کافیه حساب کنیم چقدر از ۶۳ گرم مربوط به کروم بوده.

(3)

سلام وقت بخیر چرا ۲cr

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

وویس:)

نرگس نوائی  | آکادمی امروز

نرگس نوائی

1 سال پیش

@زینب مقدم سلام ولی توی موازنه سی ار ضریبش یکه نه 2

@نرگس نوائی سلام ضریب cr2 یک هست پس دو تا cr داریم

(1)

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

1 سال پیش

چرا وقتی میخاستیم جرم کروم رو بدست بیاریم درصد خلوص رو نزاشتیم طرف چپ؟

مسئله حرفی درباره درصد خلوص نزده، پس در نظر میگیریم NH4)2CR2O7) خالصه.

سلام وقتتون بخیر باید از کجا گاز ها رو تشخیص بدیم؟

در واکنش، جلوی هر ماده حالتش رو نوشته. g یعنی گاز. پس N2 و H2O که جلوشون نوشته g، گازن.

وقت بخیر .در معادله موازنه شده کروم ضریب یک داره اما چرا استاد ضریب ۲ نوشتن براشون؟

سلام عزیزم :) اینجا میخواستیم جرم کروم اولیه رو حساب کنیم. در هر واحد NH4)2Cr2O7)، دوتا کروم داریم.( باتوجه به زیروند کروم که دو هست). تناسب بستیم اگر یک مول NH4)2CrO7) داشته باشیم، جرمش میشه ۲۵۲ گرم، از این ۲۵۲ گرم، ۱۰۴ گرم مربوط به دو عدد کرومه. پس اگر ۶۳ گرم NH4)2CrO7) داشته باشیم، چقدرش مربوط به کرومه؟ حالا عدد بدست اومده جرم کروم اولیه‌ست. طبق قانون پایستگی جرم، بعد از انجام واکنش هم جرم کروم ثابت میمونه. حالا میتونیم با تقسیم جرم کروم بر جرم جامد باقیمانده، درصد جرمی کروم رو حساب کنیم.

(1)

الان از جامدات باقی موند هر دو ترکیب کروم دارن پس چطوری دییر با یه رابطه جرم کروم رو محاسبه کرد؟ اگه میشه این بخش رو یکم بیشتر توضیح بدین

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام پاسخ به صورت وویس

(2)

@زینب مقدم خیلی ممنون