تست3

4.9/5
(200 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

روندهای تناوبی،بازده درصدی و درصد خلوص

 روند فلزی و نافلزی
روند فلزی و نافلزی

`00:27

 قانون دوره‌ای و روند شعاع
قانون دوره‌ای و روند شعاع

`01:22

1 تمرین

 عنصرها در طبیعت + واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی
عنصرها در طبیعت + واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی

`01:10

 تست های واکنش ها در دنیای واقعی
تست های واکنش ها در دنیای واقعی

`00:43

 تست های واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی
تست های واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی

`01:16

1 تمرین

برای دریافت 50 ساعت تدریس زیست رایگان شماره موبایلت رو اینجا وارد کن
سوالات دیگران

هیدروژن با این که در گروه فلزات قلیایی قرار دارد ولی از نظر خواص، با عناصر این گروه متفاوت بوده و خواصی مشابه با نافلزات دارد. علت قرارگیری هیدروژن در این گروه، آرایش الکترونی آن است

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 ماه پیش

اره درست میگی جزء گروه اول هست ولی فلز قلیایی نیست

پس هیدروژن از کجا اومده ؟؟؟ ://///

وا مگه گروه اول 7تا عنصر نداره چرا گفت هیدروزن جز گروه اول نیست

زهرا باقری | آکادمی امروز

زهرا باقری

5 ماه پیش

سلام وقت بخیر استاد گفتن که هيدروژن رو جز گروه اول در نظر نگیریم الان اگه داخل یه تست ازمون بپرسن گروه یک چند عنصر تک حرفی داره میگیم یدونه ؟

منم به شک انداخت😅😅

میدونید H جزء کدوم گروه ؟

آرایش هشتایی یه اصطلاحه برای گفتنِ رسیدن به آرایش گاز نجیب! گزاره آخر درسته!

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

6 ماه پیش

نه اصطلاح نیست واسه همین غلطه👀

@زینب مقدم مگه به یون هایی که به آرایش گاز نجیب قبل یا بعد از خود رسیدن نمیگن فلان یون به آرایش هشتایی رسیده؟

(1)

فاطمه زارع | آکادمی امروز

فاطمه زارع

6 ماه پیش

سلام گزرینه 3 لیتیم اولین فلز و با کوچکترین عدد اتمی است پس کوچکترین شعاع را داره پس کمترین خصلت فلزی را داره توی جدول پس چرا غلطه ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

6 ماه پیش

سلام وویس

ببخشید اینجا تو صورت سوال که خودش ذکر کرده گروه اول ؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

سلام وویس

(2)

@زینب مقدم سلام وقت بخیر ببخشید پس گزینه 1 درست حساب میشه ؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

@ساراینا صفری سلام بلی:)

سلام وقت تون بخیر در این تست سوال گفته عناصر گروه اول وهیچ حرفی. درباره فلزات قلیایی . نزده باتوجه به گروه اول هیدروژن نافلز هست که در گروه اول در ردیف اول قرار دارد باتوجه به مورد الف این گروه ۷ تا عنصر داره یک نافلز (هیدروژن)و۶ تا فلز به نظرم باید درست میگرفتیم؟؟ اگر حرفی از فلزات قلیایی در این گروه زده بود باید غلط میگرفتیم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

8 ماه پیش

سلام وویس

(1)

سلام تو سوال گفته عناصر نگفته عناصر فلزی پس چرا هیدروژن را در نظر نگرفتیم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

8 ماه پیش

سلام وویس

هیدروژن جز تک عنصری هاست و گروه اول فلزات قلیایی هست

سلام وقت بخیر باقی گزینه ها به جز ج درست بودن؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

سلام وویس

@زینب مقدم خیلی ممنون💜

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

@حنانه سلطانی خواهش می‌کنم رفیق💚

نه همشون غلط هستن علت غلط بودن ج این هست که گفته شده Li کمترین خاصیت فلزی رو در عناصر جدول دوره ای داره در حالی که نافلز ها کمترین خاصیت فلزی ها رو داره و Li نیست

چرا هيدروژن رو جز گروه اول نگرفتيم؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

َA .Gh | آکادمی امروز

َA .Gh

7 ماه پیش

@زینب مقدم پس این تست فقط مورد الف اش درسته؟(با در نظر گرفتن هیدروژن)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

@َA .Gh بلی

(1)

چون جزو تک عنصری هاست

سلام وقت بخیر با توجه به کامنتا الان هیدروژن جزو گروه اول هست یا نیست؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام زهرا جان هیدروژن جزو گروه اوله ولی فلز قلیایی نیست.

(2)

@زینب مقدم مرسییی از پاسخگویی سریعتون🌻💚 پس یعنی جواب میشه گزینه ۲ وقسمت الف درسته؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

@زهرا سلطانی نیا خواهش میکنم رفیق جان:) اره باید الف رو درست در نظر گرفت

سلام جواب درست گزینه دو میشه؟

سلام خیر گزینه یک

نه میشه گزینه یک چون همشون غلط هستن

اگر مورد ب این سوال کلا ویژگی "از دست دادن الکترون" رو ننوشته بود اون وقت با توجه به اینکه هیدروژن هم جزو گروه اوله باید مورد ب رو درست می گرفتیم یا غلط؟ آخه این ویژگی هایی که نوشته(به جز اون از دست دادن الکترون) خواص فیزیکی فلزات گروه اول هستن ولی خواص فیزیکی هیدروژن نه.

سلام بنظرم چون روی سوال از ما درباره گروه اول «جدول دوره ای » پرسیده (نه فلزات قلیایی گروه اول) و H رو هم شامل میشه ،اگر اون ویژگی رو ذکر نمیکرد به احتمال زیاد اشتباه میشد ولی خب چون در ادامه مورد ب نگفته «همه» عناصر این گروه یکم مشکوک بنظر میاد...

@مبینا پناهی آره بنظر منم اونطوری تصمیم گیری سخته. فکر کنم توی چنین تو دو راهی ای قرارمون بدن.

(1)

استاد این سوال رو غلط حل کردن... حتی خودشون هم توی یاد بگیریم میگن گروه اول 7 عنصر داره! بعد اینجا حرف خودشونو نقض کردن. هیدروژن جزو گروه اوله ولی فلز قلیایی نیست.

(1)