BTMN
1 ماه پیش
یه راه هم اینکه عدد ۲ چون عامل صفر شونده هست رو توی عبارت پشت براکت جایگذاری کنیم و مساوی صفر بزاریم یه رابطه از a و b میاد و همچنین عدد ۲ علاوه بر عامل صفر شوندهست میتونه نقطه مینیمم تابع باشه پس از فرمول راس سهمی میریم و اینجا a میشه ۸- و این a رو توی رابطه a و b بزاریم ، b میشه 8
سوزان صالحی
4 ماه پیش
سلام چرا استاد سریع عدد دو رو گذاشتن داخل براکت این بازه نگه منفی یک و سه هست یا یک و سه؟
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
چرا تو این تساوی عبارت پشت براکت رو مستقیما مساوی 2 به توان دو قرار ندادن و نوشتن( x-2 ) به توان دو
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام توی عبارت پشت براکت اگر بجای ایکس عدد ۲ بزاری باید برابر صفر بشه. چون اگر بخای ۲ بزاری و جایگزین کنی اون وقت هم a و هم b مجهول میشه و پیدا کردنش سخته منطقی ترین راه اینه که مشخص کنی این عبارت در هر صورت توی خودش (x-2) به توان دو رو داره ضریب ایکس دو هم ۲ هست پس کل عبارت باید در ۲ ضرب بشه
امیرحسین ad
1 سال پیش
این محور رو هم سینویس میتونیم در نظر بگیریم که مشتق سینوس میشه کسینوس کسینویس هم محورش گزینه ۲ عه
NAFAS
1 سال پیش
اینجا ضریب ایکس شده مثبت a چرا استاد ننوشتن x+2 به توان دو ! چرا منها گذاشتن بینش؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
تو چه زمانی؟
NAFAS
1 سال پیش
@نرگس مهدوی کل تست به دو دقیقه هم نمیرسه باید زمان هم مشخص کنیم!! الان بگم چند ثانیه از فیلم گذشته که هم که بعدش جواب نمیدید طبق معمول 😒🤦
مریم شیخ
1 سال پیش
علامت مثبت کنار متغیر هایی مثل aیا bبرای اینه که علامت واقعی رو از بین نبره در واقع وقتی میخوان علامت خنثی باشه و تاثیری روی جواب نداشته باشه اینکارو میکنن در صورتی که حرف شما رو در نظر بگیریم یعنی بگیم ²(a+۲) a برابر ۴ و bهم برابر ۴ میشه که اگه a_b کنیم جواب میشه 0 که توی گزینه نداریمش
نرگس مهدوی
1 سال پیش
ریشه عبارت باید ۲ باشه پس x-2 هست که اگر ۲ رو توش بزاریم میشه صفر یعنی عدد ۲ باید عامل صفر شونده باشه تا تابع مشتق پذیر بشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@NAFAS اگر پاسخ داده نشد سوالتون رو مجدد کامنت کنین
مهدیار محسنی
2 سال پیش
سلام منفی هشت از کجا اومد؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام اگر (x-2) به توان ۲ رو باز کنین میشه x به توان ۲ منهای 4x به علاوه 4 همه این ها باید توی ۲ ضرب بشه چون ضریب ایکس دو توی سوال ۲ هست
نازنین راستگو
2 سال پیش
اینجا استاد از تابع کسری ما چجوری مشتق گرفت؟
فاطمه قدرتی
2 سال پیش
سلام عزیز مشتق توابع کسری میشه مخرج به توان ۲ مشتق مخرج ضربدر خود صورت منهای مشتق صورت ضربدر خود مخرج
نازنین راستگو
2 سال پیش
سلام اینجا چجوری شد ایکس منهای دو به توان دو و ی ضریب دو؟ میشه بهم توضیح بدید ممنونم متوجه نشدم
رسول صارمی
2 سال پیش
سلام وقتتون بخیر ببینید عدد 0.1 واسه داخل براکته اما وقتی 2 بزارین صحیح میشه پس حتما عامل 0 کننده بوده یعنی دو ریشه بوده پس شما x-2داشتین حالا چون درجه دوعه باید به توان 2 برسه و چون خود عبارت ضریب 2 داره شما تو دو ضرب کنین
نازنین راستگو
2 سال پیش
مگ صفر جزو اونایی نیست ک داخلشونو صحیح میکنه؟
زهرا عتبی
2 سال پیش
جزء بازه مد نظر سوال نیست
کوثر چرمه
2 سال پیش
اره میشه استفاده کرد جوابش همون ۱۶ میشه
مرتضی مرتضوی
2 سال پیش
سلام رفیق خداقوت.8/3که نمیشه .چون 1/3 بهش اضافه کنیم میشه 3 .بازه 3که بازه وقابل قبول نیس ممنون میشم توضیح بدین
زهرا عتبی
2 سال پیش
اون عددی که داری بجای ایکس میزاری باید جزء بازه باشه نه اون عددی که بدست میاری از حاصل جمعشون رفیق
محیا بذرافشان
2 سال پیش
منفی یک تو بازه نیست
نازنین راستگو
2 سال پیش
نه چون تو بازه نیس نمیشه
دکتر فاطمه اسدی
3 سال پیش
۹/۳ میشه ۳ خود ۳ که تو بازمون نیست
دکتر فاطمه اسدی
3 سال پیش
متوجه شدم از کامنت ها و ویس هاتون مرسی
آموزش ویدیویی تست نقاط مشتق پذیر برنامه مطالعاتی کامبک (برنامه 90 روزه مطالعاتی دروس) هفته 10 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷