آپدیت جدید

4.7/5
(19 رای)
سوالات دیگران

این چجور اپدیت کردنیه ک هنوزم باکتاب منطبق نیس😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐🙄🙄🙄🙄🙄

ببخشید یه سوال مگه نگفتیم یاخته هایی که تعداد مجموعه کروموزومی فرد دارند توانایی تقسیم میوز رو ندارند پس اولین جسم قطبی که یه یاختیه تک لاده باید تقسیم میتوز انجام بده تا دوتا دومین جسم قطبی تک لاد رو تشکیل بده اما توی جزوه نوشته اولین جسم قطبی تقسیم میوز انجام میده

سینا حبببی | آکادمی امروز

سینا حبببی

3 روز پیش

کلا تقسیم میوز اینجوریه که یک یاخته ۲n طی میوز ۱ تبدیل میشه به دو تا یاخته n یا تک لاد اما با کروموزم های مضاعف این یاخته های تک لاد که اولین جسم های قطبی هستند تقسیم میوز ۲ انجام میدن و یاخته های n کروموزومی اما با کروموزوم های غیر مضاعف به وجود میاورند یاخته های تک لاد فقط تقسیم میوز ۱ نمیتوانند انجام بدن اما میوز ۲ رو میتونن

@سینا حبببی ممنونمممم متوجه شدم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

از اول اطراف اولین جسم قطبی رو یاخته های فولیکولی مگه فرا میگرفتند؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

نباید بگیم داخل فولیکول،اووسیت ثانویه و دومین جسم قطبی وجود داره؟اخه استاد میگن اولین جسم قطبی

استاد درست گفتن

کاش اینجا به استاد می گفتم اگه استرس دوسه ساله بود چی؟

استرس های خیلی طولانی مدت معمولا عارضه دارند ولی ایشالا که به خیر میگذره

برای کنکور سه ماه طول میکشه . برای امتحان نهایی چقدر طول میکشه که کامل بخونیم؟

بستگی به ساعت مطالعه و سرعت مطالعه و یادگیری شما و ... داره این موضوع رو از دوستان مشاوره و منتورینگ پیگیری کنید راهنمایی میکنند

سلام فقط قسمت آپدیتو نگاه کنم ؟

سلام بله

لیلا زارعی | آکادمی امروز

لیلا زارعی

1 ماه پیش

چرا فیلم باز نمیشه و صفحه سیاه هست

احتمالا مشکل از طرف شماست چون برای من باز میشه به پشتیبانی بگید اوکی کنن

زینب پریزن | آکادمی امروز

زینب پریزن

1 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر اینجا تو جزوه استاد نوشته شده انبانک بالغ و مام یاخته اولیه که استاد گفتن اشتباهه لفظ انبانک بالغ ولی تو کتاب درسی نوشته شده مام یاخته ثانویه الان کدوم یک درسته...

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مام یاخته اولیه همون اووسیت اولیه هست اما انبانک بالغ یعنی فولیکول بالغ که هنگامی فولیکول بالغ میشه که اووسیت اولیه یا همون مام یاخته اولیه ازش جدا بشه و در شکل صفحه 105 کتاب اون قسمتی که علامت زده نوشته انبانک بالغ (فولیکول بالغ ) اشتباه هست چون اون فولیکول (انبانک) هنوز نابالغ هست چون اووسیت اولیه (مام یاخته اولیه) ازش جدا نشده

سلام فرق تاژک و مژک چیه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

`N ‌‌‌‌ ‌ | آکادمی امروز

`N ‌‌‌‌ ‌

1 ماه پیش

فقط قسمت آپدیتو نگاه کنم؟

سلام یعنی تخم لقاح یافته ک بوجود اومد اون سه تا اولین جسم قطبی میخوره؟؟!!!

نه، اون سه تا راه خودشون رو میرن و آخر به هر روشی میمیرن و با قاعدگی بعدی دفع میشن

سلام یعنی اوویست اولیه و قطبی توی تخمدان حتی اگه اسپرم هم ببین باز میرن تو لوله رحمی میوز ۲ تکمیل میکنن درسته ؟! چون استاد گفت هرگز توی تخمدان میوز ۲ تکمیل نمیشه

روز چهاردهم از چرخه جنسی به هرحال تخمک گذاری انجام میشه، پس تخمک در هر صورت تو لوله رحمی اسپرم رو میبینه. و اسپرم هم اگه اشتباه نکنم هیچوقت نمیتونه وارد تخمدان بشه، دیواره تخمدان در روز چهاردهم فقط در اثر LH پاره میشه

دقیقه ۲ ینی طی روزهای قاعدگی استروژن تدریجی زیاد میشه ؟ و اینکه قاعدگی در واقع موقعی انجام میشه ک تخمک لقاح نیافته و جسم قطبی اول همراه با یاخته های فولیکولی بیان توی لوله رحم؟ آیا این سه تایی ک الان گفتم هم همراه خون از بدن خارج میشن؟

محمد عباسی  | آکادمی امروز

محمد عباسی

2 هفته پیش

اره در طول مدت قاعدگی استروژن تدریجی زیاد میشه.قاعدگی ابتدای دوره ی جنسی هست همون تقریبی 7روز اول که در طول 7 روز اول فولیکول ما تقریبا نابالغه و دارای اووسیت اولیه هست که گفتیم حتی هنوز این اووسیت در مرکز واقع شده . این سه نوع یاخته همراه با خون قاعدگی دوره ی بعد از بدن خارج میشه چون میدونی اووسیت ثانویه زمانی وارد لوله ی رحمی میشه که حدود روز 14دوره ی جنسی هست و 2یا 3 روز بعدش این یاخته ها وارد رحم میشن که ما در این روز ها قاعدگی نداریم پس این یاخته ها میمونن تا با قاعدگی دوره ی بعد از بدن خارج شن

دقیقه ۲۹ آیا توی همه جنین ها جسم زرد توی همون ۲ یا ۳ ماه اول از بین میره ؟ یا تا وقتی جنین ب اندازه کافی بالغ و قوی نشه حضور داره؟

آموزش ویدیویی آپدیت جدید امتحان نهایی - زیست شناسی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز