بخش ششم

5/5
(9 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

گفتار 2 - دستگاه تولیدمثل در زن

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`03:13

آموزش
آموزش

`01:06

حل سوالات نهایی
حل سوالات نهایی

`00:20

سوالات دیگران

از اول اطراف اولین جسم قطبی رو یاخته های فولیکولی مگه فرا میگرفتند؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

نباید بگیم داخل فولیکول،اووسیت ثانویه و دومین جسم قطبی وجود داره؟اخه استاد میگن اولین جسم قطبی

استاد درست گفتن

زینب پریزن | آکادمی امروز

زینب پریزن

1 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر اینجا تو جزوه استاد نوشته شده انبانک بالغ و مام یاخته اولیه که استاد گفتن اشتباهه لفظ انبانک بالغ ولی تو کتاب درسی نوشته شده مام یاخته ثانویه الان کدوم یک درسته...

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مام یاخته اولیه همون اووسیت اولیه هست اما انبانک بالغ یعنی فولیکول بالغ که هنگامی فولیکول بالغ میشه که اووسیت اولیه یا همون مام یاخته اولیه ازش جدا بشه و در شکل صفحه 105 کتاب اون قسمتی که علامت زده نوشته انبانک بالغ (فولیکول بالغ ) اشتباه هست چون اون فولیکول (انبانک) هنوز نابالغ هست چون اووسیت اولیه (مام یاخته اولیه) ازش جدا نشده

اصلاااااااااااااا نمیفهمم که بعدا بخوام مرور کنم یا نکنم این چه کوفتیه اخه

هر جا سوال یا ابهامی داشتید، بپرسید

آیدا رستمی | آکادمی امروز

آیدا رستمی

2 ماه پیش

ممنون میشم جواب بدین

حالا خیلی به تلفظش گیر نده😂

(1)

درود وقت شمام بخیر

امسال کتابمون اصلاح شده و جای اووسیت اولیه اووسیت ثانویه نوشته شد پس الان میتونیم بگیم اون فولیکول بالغه؟

(2)

بله دقیقا سوال منم هست، و به نظرم الان دیگه درسته.

بله حتما

پروژسترون از کی ترشح میشه

(1)

بعد از تخمک گذاری و تمایز باقی مانده فولیکول به جسم زرد

غدد فوق كليه مگه تو حفره شكمي اند ؟؟؟؟ خود كليه پشت حفره شكميه اينام روش مستقرند

غدد فوق کلیه تو حفره شکمیه ولی خود کلیه پشت حفره س

(1)

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

1 سال پیش

ص104خط آخر ص میگه که به علت فعالیت ترشحی یاخته‌های انبانک (یعنی اووسیت +یاخته‌های فولیکولی)مگه اووسیت ثانویه هم ترشحی داره؟

احتمالا اینجا منظور کتاب درسی همون یاخته های فولیکولی بوده البته یذره مبهمه و ممکنه طراحی بیاد خود اون اووسیت رو هم در نظر بگیره این نکات ریز رو توی تست زدن ها چم و خمش دستتون میاد

لازمه بقیه فیلم هارو ببنییم یا همین فیلم های اصلاح شده کافیه؟

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

1 سال پیش

اینطور که من از وویس فهمیدم پس اینجوری درسته؟

بله 👍 فقط اون اواخر دوره که گفته بودم استروژن کم میشه،شاید حدود دو سه روز بشه نه اینکه دقیق و فقط روز ۲۸ ام منظورم باشه از انتهای دوره 😊

(1)

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

1 سال پیش

این چیزی که نوشتم درسته بنظرتون؟ اگه غلطه ممنون میشم اصلاح کنید

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون

Beni 🖤 | آکادمی امروز

Beni 🖤

1 سال پیش

میشه ی توضیح ساده و کوتاه بدید که توی چرخه تخمدانی چرا ۱۴ روز اول بازخورد منفیه و ۱۴ روز بعدی مثبت؟

سلام بنیامین جان یه ویس برات گذاشتم کامل توضیح دادم چک کن اگر بازم سوالی داشتی بپرس 🌷 ریپلای نکن سوالاتت رو و کامنت مجزا بذار 🌷

(1)