بخش چهارم

5/5
(10 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

گفتار 2 - دستگاه تولیدمثل در زن

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`03:13

آموزش
آموزش

`01:06

حل سوالات نهایی
حل سوالات نهایی

`00:20

سوالات دیگران

ببخشید یه سوال مگه نگفتیم یاخته هایی که تعداد مجموعه کروموزومی فرد دارند توانایی تقسیم میوز رو ندارند پس اولین جسم قطبی که یه یاختیه تک لاده باید تقسیم میتوز انجام بده تا دوتا دومین جسم قطبی تک لاد رو تشکیل بده اما توی جزوه نوشته اولین جسم قطبی تقسیم میوز انجام میده

سینا حبببی | آکادمی امروز

سینا حبببی

3 روز پیش

کلا تقسیم میوز اینجوریه که یک یاخته ۲n طی میوز ۱ تبدیل میشه به دو تا یاخته n یا تک لاد اما با کروموزم های مضاعف این یاخته های تک لاد که اولین جسم های قطبی هستند تقسیم میوز ۲ انجام میدن و یاخته های n کروموزومی اما با کروموزوم های غیر مضاعف به وجود میاورند یاخته های تک لاد فقط تقسیم میوز ۱ نمیتوانند انجام بدن اما میوز ۲ رو میتونن

@سینا حبببی ممنونمممم متوجه شدم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام یعنی تخم لقاح یافته ک بوجود اومد اون سه تا اولین جسم قطبی میخوره؟؟!!!

نه، اون سه تا راه خودشون رو میرن و آخر به هر روشی میمیرن و با قاعدگی بعدی دفع میشن

(1)

سلام یعنی اوویست اولیه و قطبی توی تخمدان حتی اگه اسپرم هم ببین باز میرن تو لوله رحمی میوز ۲ تکمیل میکنن درسته ؟! چون استاد گفت هرگز توی تخمدان میوز ۲ تکمیل نمیشه

روز چهاردهم از چرخه جنسی به هرحال تخمک گذاری انجام میشه، پس تخمک در هر صورت تو لوله رحمی اسپرم رو میبینه. و اسپرم هم اگه اشتباه نکنم هیچوقت نمیتونه وارد تخمدان بشه، دیواره تخمدان در روز چهاردهم فقط در اثر LH پاره میشه

سلام خسته نباشید سال نو رو بهتون تبریک میگم انشاالله سال خوبی داشته باشید ببخشید وقتی فردی برای بار دوم بارور میشه در چه مرحله ای از میوز و آیا دوباره همین مراحل واز اول شروع میکنه

این چرخه هر ۲۸ روز از اول شروع میشه، ربطی به تعداد باروری هم نداره فقط در طول ۹ ماه بارداریه که تخمک گذاری متوقف میشه

سلام استاد بام رفیع عزیز سال نو رو بهتون تبریک عرض میکنم امیداورم سال خوبی داشته باشید خیلی مشتی هستید و تدريستون خیلی فوق العاده اس من پایه ی دهم اصلا نمیتونستم زیست رو یادبگیرم فقط حفظ می کردم تست که هیچی سوالات دبیر هم نمیتونستم جواب بدم به حدی رسیده بودم که میخواستم تغییر رشته بدم برم ریاضی ولی تدريس شما باعث شد من عاشق زیست بشم دم شما گرم که همه ی تلاشتون رو میکنید تا ما خوب یادبگیریم امیدوارم همه ی ما هایی که زحمت می کشیم مثل شما پزشک بشیم خیلی مخلص شماییم به امید روزی که همکار بشیم...♥︎

(3)

من مشکلی ندارم فقط آپدید جدید رو حتما باید ببینیم یا اینکه یادبگیریم های دیگرهم عین خودشه؟

z z | آکادمی امروز

z z

2 ماه پیش

سلام من از پشتیبانی پرسیدم گفت اپدیت جدید

تخمک زایی رو خیلی قشنگ توضیح دادید!

(4)

توی این چند روز که از یاخته فولیکولی تغذیه میکنه اکسیژن از کجا میاره تنفس یاخته ای نداره

طاها کریمی | آکادمی امروز

طاها کریمی

4 ماه پیش

فک کنم تو یاخته های تغزیه کننده (فولیکولی) اکسیژن هم هست بالاخره چون به جز اون هیچ راهی برا تنفس نداره،همه یاخته های زنده هم تنفس د

@طاها کریمی تازه اونقدرم انرژی مصرف نمیکنه دو روزی با همون ذخیره غذا و اکسیژن زنده بمونه کافیه

چی شد؟! هیچ سلول فولیکولی ای با اووسیت ثانویه تماس نداره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مگه نگفتن اول یه اسپرم میاد بعد لایه ژله ای تشکیل میشه؟

سلام اگر اشتباه نکنم خود کتاب تو گفتار 3 میگه در مرحله فولیکولی این پوشش ایجاد میشه و استاد هم گفت بعد ازینکه میوز یک رو اووسیت تکمیل کرد و میوز دو رو اغاز کرد و در پروفاز متوقف شد این پوشش شکل میگیره (که استاد اینجوری فرمودن که برای اینکه تخمدان بلایی سر اووسیت ثانویه نیاره که میوز دو رو تکمیل کنه این پوشش رو ایجاد میکنه) برای همین قبل میوز دو تماس دارند( البته بعد از زیاد شدن یاخته های فولیکولی یکسری فقط با اووسیت تماس دارند) و بعد ار اغاز میوز دو دیگه یاخته های فولیکولی با اووسیت تماس ندارند البته مطمئن نیستم درست گفته باشم یا نه🙌

قبلا که گفته بود در پی علت و معلول نیست، فقط بعد و قبله.چی شد؟!

ملیکا نبی | آکادمی امروز

ملیکا نبی

3 ماه پیش

در طی ک معنی‌واضحی داره اما در پی یه معنی ای مثل بعد از یا تقریبا اخرای یه‌کاری اما در طی یعنی کاملا موازی و همزمان

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

9 ماه پیش

سلام وقت به خیر یه سوال آیا اووسیت ثانویه و اولین جسم قطبی در پروفاز 2 میوز2 متوقف میشن؟

ملیکا نبی | آکادمی امروز

ملیکا نبی

3 ماه پیش

بله بعد از اینکه میوز۱ رو انجام داد و‌ اووسیت ثانویه و جسم قطبی رو ساخت در پروفاز۲ وارد میشه و توی همون مرحله منتظر اسپرم میمونه و اگر نیومد اصلا میوز ۲ رو تکمیل نمیکنه و فقط اغازش کرده

(1)

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

1 سال پیش

این شکل اووگونی ومام یاخته اولیه در مرحله sهستن؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام نه همشون در مرحله تقسیم‌میوز هستن

سلام عزیزان ، من یچیزی رو از فصل ۶ که به اینجا هم مربوطه متوجه نشدم. خب تو چرخه یاخته‌ای ما اینترفاز و میتوز و میوز ۱ و ۲ و تقسیم سیتوپلاسم داریم ، این درست؛ مشکلم اینه که اینترفاز فقط یکبار رخ میده؟ مثلا بعده میتوز که بعدش نوبت میوز ۱ هستش، بینشون اینترفاز که رخ نمیده؟

ملیکا نبی | آکادمی امروز

ملیکا نبی

3 ماه پیش

خیر گفتیم تنها یاخته هایی ک چشم باز میکنند و در میوز ۲ هستند و اینترفاز ندارند یاخته های حاصل از میوز ۱ اند ولی بعد از میتوز اینترفاز رخ میده و بعد میوز ۱ اغاز میشه در صفحه ی ۹۲ کتاب درسی نوشته شده

معمولا در دوره جنسی کدوما هستن که توGصفر متوقف میشن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اگر لقاح انجام نشه، اووسیت ثانویه و جسم های قطبی در این مرحله متوقف میشن

قسمتی که استاد میگه معمولا توقف در Gصفر است مثلا توقف اووسیت اولیه در میوز 1 است میشه توضیح بدید منظورشونو متوجه نشدم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)