بخش هفتم

5/5
(7 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

گفتار 2 - دستگاه تولیدمثل در زن

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`03:13

آموزش
آموزش

`01:06

حل سوالات نهایی
حل سوالات نهایی

`00:20

سوالات دیگران

دقیقه ۲ ینی طی روزهای قاعدگی استروژن تدریجی زیاد میشه ؟ و اینکه قاعدگی در واقع موقعی انجام میشه ک تخمک لقاح نیافته و جسم قطبی اول همراه با یاخته های فولیکولی بیان توی لوله رحم؟ آیا این سه تایی ک الان گفتم هم همراه خون از بدن خارج میشن؟

محمد عباسی  | آکادمی امروز

محمد عباسی

2 هفته پیش

اره در طول مدت قاعدگی استروژن تدریجی زیاد میشه.قاعدگی ابتدای دوره ی جنسی هست همون تقریبی 7روز اول که در طول 7 روز اول فولیکول ما تقریبا نابالغه و دارای اووسیت اولیه هست که گفتیم حتی هنوز این اووسیت در مرکز واقع شده . این سه نوع یاخته همراه با خون قاعدگی دوره ی بعد از بدن خارج میشه چون میدونی اووسیت ثانویه زمانی وارد لوله ی رحمی میشه که حدود روز 14دوره ی جنسی هست و 2یا 3 روز بعدش این یاخته ها وارد رحم میشن که ما در این روز ها قاعدگی نداریم پس این یاخته ها میمونن تا با قاعدگی دوره ی بعد از بدن خارج شن

سلام خسته نباشید وقتی استروژن و پروژسترون زیاد ترشح میشه همون موقع دیواره داخلی رحم رشد می‌کنه یا کمی طول میکشه؟

من دوتا سوال دارم لطفا باتوجهوبه تغییرات کتاب و رفرنس جواب بدین❤️ ۱ اووسیت ثانویه در کدام مرحله ی میوز۲ متوقف میشه؟متافاز۲ یا پروفاز ۲؟ ۲ پروژسترون در طول چرخه ترشح میشه و مقدارش کمه یا بعد از تشکیل جسم زرد شروع به ترشح میشه؟

چون با توجه به رفرنس متافاز ۲ درسته اما تو جزوه نوشته پروفاز ۲

اگه در چرخه در نظر بگیریم بعد به وجود اومدن جسم زرد پروژسترون ترشح میشه اما اگه کلی و تو خون در نظر بگیریم قشر فوق کلیه میسازه و کلا لفظ ( شروع ترشح هورمون جنسی مثلا پروژسترون یا استروژن لفظ غلطیه)

جواب سوال اولت میشه پروفاز2

جواب سوال دومت میشه بعد تشکیل جسم زرد پروژسترون ترشح میشه

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

9 ماه پیش

سلام وقت به خیر دوتا سوال برام پیش اومد:1-یعنی ما باید طبق گفته های استاد اینطوری برداشت کنیم که در روز 14 استروژن هم ناگهانی زیاد و هم ناگهانی کم میشه؟ که اینطوری باعث میشه رشد دیواره ثابت بمونه؟ و 2- اینکه آیا میشه گفت که پروژسترون هم در افزایش ضخامت دیواره داخلی رحم نقش داره؟

سلام وقت بخیر توی جزوه یه اشاره هایی شده اونطور ک میگید درست ب نظر میاد ولی برا منم سواله ولی برا سوال دومتون: استاد تو قسمتای آخر فیلم اشاره کردن در روز ۲۱ max استروژن و پروژسترون رو داریم ک درواقع دستور تخمدان باعث افزایش بافت در رحم میشه ک تا روز ۲۴ طول میکشه پی پروژسترون هم تاثیر داره

تویی کتاب نوشته در انتهای دوره با کاهش استروژن و پروژسترون و .. قاعدگی رخ میده ولی اینجا استاد گفت که در روزهای اول ۱ تا ۷ تعریف دقیق قاعدگی توی کتاب نیست ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

1 سال پیش

ریزشیا افزایش چرخه داخلی رحم به‌چی وابسته؟؟

سوالتون رو متوجه نشدم لطفا دقیقتر بگید ریپلای نباشه 🌷

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

1 سال پیش

من نمی‌فهمم اینجا روز چهاردم بیشترین مقدار استروژن ولی روز ۲۴بیشترین اندازه دیواره رحم داره مگه اینطوری نیست که هر چقدر استروژن بیشتر باشه دیواره هم بیشتره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

1 سال پیش

ترشحات روز ۱۴ یعنی متوقف میشه ؟ برخلاف روز ۲۴

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

1 سال پیش

دقیقه ۷:۱۴

@He!ya ‌ نه دیگه ترشح استروژن رو داریم