نکات معده و تست

4.9/5
(898 رای)

ساختار و عملکرد لوله گوارش

مقدمات دستگاه گوارش
مقدمات دستگاه گوارش

`01:35

ساختار دستگاه گوارش + تست
ساختار دستگاه گوارش + تست

`01:24

1 تمرین

 حرکات لوله گوارش
حرکات لوله گوارش

`01:02

 گوارش غذا در دهان
گوارش غذا در دهان

`00:58

بلع انسان و معده
بلع انسان و معده

`01:39

1 تمرین

نکات معده و تست
نکات معده و تست

`01:04

پایه: حرکات معده، ریفلاکس، استفراغ و روده باریک
پایه: حرکات معده، ریفلاکس، استفراغ و روده باریک

`01:19

نکات لوله گوارش در روده باریک
نکات لوله گوارش در روده باریک

`01:13

1 تمرین

تست فصل2 (درس1)
تست فصل2 (درس1)

`01:12

سوالات دیگران

سلام وقت شما بخیر در گزینه یک چون قید گروهی اومده برا خود یاخته های اصلی که میشه درست گرفت و لزومی نداره که یاخته های کناری درست باشه یا نه چرا غلط گرفته شد؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. برای یاخته های اصلی بگیرین معنایی نداره. یاخته اصلی در مجاورت یاخته اصلیه؟ :/ بی معنیه. در ضمن یاخته اصلی همواره در مجاورت یاخته های اصلی نیست

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

قید گروهی یعنی یا اصلی رو انتخاب کن یا کناری. نه اینکه از بین اصلی ها یه مقداری رو انتخاب کنین

..  . | آکادمی امروز

.. .

1 سال پیش

@نرگس مهدوی سلام منظورتون اینه که یاخته اصلی چون ممکنه بین یاخته کناری و یاخته اصلی کناریش باشه قید همواره غلط هست؟

سلام پروتئین بیشتر در دوازدهه توسط پروتئازهای پانکراس گوارش می یابد چرا پپسینوژن معده کم بشه گوارش معده کم میشه

گفته هر یاخته موجود در غدد در غدد که یاخته های پوششی سطحی وجود ندارند که پس اصلا سوال اشتباهه؟؟؟؟؟?!!!!

استاد خودشون ده بار میگن به جمع و مفرد دقت کنید آنوقت گزینه ۱ که گفته بندار های پیلور آخه پیلور مگه ۱ بنداره نیست این گزینه را درست گرفته اند

parisan h | آکادمی امروز

parisan h

3 ماه پیش

ایراد تایپیه بنداره ای بوده

حامد امیدی | آکادمی امروز

حامد امیدی

5 ماه پیش

ببخشید اگه اشتباه نکنم استاد ی جا گفتن بندازه پیلور جز دوازدهه هست

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

میشه لطفاً دوباره وویس بگیرید ؟؟؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مگر در شیره معده ماده مخاطی نداریممم؟؟!! خب در ماده مخاطی لیزوزیم داریم پس در شیره معده لیزوزیم هم یافت میشود لیزوزیم خودش فعاله و نیازی به فعال کردن نداره چرا تو گزینه ۳گفته فعال کننده آنزیم های شیره معده ؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 پپسینوژن بطور کلی پیش‌ساز پروتئاز های معده است

من هاش مثبت رو نفهمیدم

سلام قسمت شکل صفحه ۲۱شکل سمت چپ را توضیح ندادین

مائده علمی | آکادمی امروز

مائده علمی

7 ماه پیش

آیا قسمتی از کبد پشت معده و لوزالمعده قرار داره؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

سلام مائده جان کبد جلوتره ولی تو شکل کتاب خیلی مشخص نیست

مائده علمی | آکادمی امروز

مائده علمی

7 ماه پیش

@زینب مقدم سلام خانم مقدم عزیز بله منم همینو میدونستم که اول کبد بعد معده و بعد لوزالمعده ولی تو یه تستی نوشته شده بود که قسمتی از کبد پشت معده قرار داره

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

@مائده علمی جواب به صورت صوتی می باشد:)

مائده علمی | آکادمی امروز

مائده علمی

7 ماه پیش

@زینب مقدم خیلی ممنون کاملاً واضحه یادم نیست تو کدوم کتاب تست بود ولی توضیحات و عکس درسته دیگه نمیشه که واسه کنکور فرق کنه جایگاه اعضای بدن خیلی ممنون از شما

سلام خدا قوت.مگه استاد نگفتن که ماده مخاطی و بیکربنات تولید شده توسط یاخته های پوششی سطحی جزوشیره معده نیست ولی این جمله رو متوجه نمیشم که میگه یاخته های سطحی معده ،علاوه بر ماده مخاطی ،بیکربنات نیز ترشح می‌کنند بنابراین دونوع ماده ماده از محتویات شیره معده را تولید وترشح میکنند ممنون میشم توضیح بدین

سلام ترشحات برون ریز معده یعنی چی

یعنی اون ترشحاتی که وارد خون نمیکنن

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

سلام وقت بخیر ببخشید استاد گفتند که تولید وترشح پپسین نداریم ولی خوب یک سوال خارج از کشور نوبت دوم بود که در مورد پپسین بود ودر جواب اون گزینه هم این بود در اندامی با توانایی تولید پیک دوربرد تولید می شود الان پس چرا این جواب شده ولی استاد گفتند تولید وترشح پپسین غلطه ؟؟

سلام خسته نباشید مگه استاد نمیگن گاسترین از سلول های دیواره معده ترشح میشود که روی غذا در معده ریخته شود خب اونوقت چرا باید وارد خون شود مگه نمیشه مستقیما وارد معده شود

کاترین یه هورمونه هورمون ها هم وارد خون میشن و خونش تیره هست و باید روشن بشه واسه همین باید این مسیر رو طی بکنه

کاترین نه گاسترین😁 البته از جوابم مطمئن نیستم

کتاب گفته در روده بزرگ فقط اب و یون جذب میشوند ولی استاد گفتند 9bi هم جذب میشه

تو روده بزرگ یه باکتری های زندگی میکنند که مفیدند و ما که سلولاز نداریم وقتی کاهو و سبزیجات میخوریم این باکتری ها اینارو به سلوز تجزیه میکنند و ویتامین ب و ما تولید میکنن ، نمی‌دونم ویتامین ب چنده ولی فک کنم همون ب ۹ باشه

آموزش ویدیویی نکات معده و تست زیست شناسی دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز