تست اکسترمم نسبی (۲)

5/5
(11 رای)

نقاط اکسترمم

اکسترمم مطلق
اکسترمم مطلق

`00:43

تست اکسترمم مطلق
تست اکسترمم مطلق

`00:35

1 تمرین

اکسترمم نسبی
اکسترمم نسبی

`00:43

تست اکسترمم نسبی (۱)
تست اکسترمم نسبی (۱)

`00:45

تست اکسترمم نسبی (۲)
تست اکسترمم نسبی (۲)

`00:54

1 تمرین

سوالات دیگران

اوه استاد دمتون گرم این یکی دیگه واقعا خفن بود🤌🏽🤌🏽

من نفهمیدم اصن خب نمیشد بگشیم صفر عامل صفر کننده است و چپ و راستش رو برسی کنیم؟ ولی برا من گذینه 4 شد...

Parniya .maz | آکادمی امروز

Parniya .maz

2 ماه پیش

چرا مشتق دوم رو منفی باید میگرفتیم؟

سلام چون روی صورت سوال گفته که من ازت میخوام ماکزیمم نسبی داشته باشیم و زمانی ما ماکزیمم نسبی داریم که مشتق دوم منفی باشه تا گودی اش رو به پایین باشه چون در اون حالت که گودی رو به پایین میشه ما متوجه این میشیم که ماکزیمم نسبی داریم پس مشتث دوم باید منفی باشه و چون منفی نیومد نشون میده که ما کلا به ازای هیچ مقدارa ماکزیمم نسبی نداریم.. مینیمم نسبی داریم چون گودی رو به بالا و مستق دوم مثبته.

NAFAS ‌ | آکادمی امروز

NAFAS ‌

1 سال پیش

اینجا که استاد اومدن ریشه ها رو حدس زدن ما باید هر ۴ تا ریشه رو داخل معادله بذاریم ؟ یا بگیم مثلا بین ـ۲ و +۲ فقط یکیش جواب دربیاد کافیه ؟

NAFAS ‌ | آکادمی امروز

NAFAS ‌

1 سال پیش

حالا چرا شد یک دوم ایکس به توان دو ؟

خیلی سخت بود بنظرم تو کنکور هم نمیاد😂

من این سوال رو با روش مقایسه ای که استاد تو درسنامه گفته بودن حل کردم . به اینصورت : درسته ؟

سلام بله درسته راه حلتون

خب چه کاریه مخرج مشترک / 1رو میبریم اونور مساوی میشه منفی1 منفی با منفی زده میشه و صورت و خرج کسر رو مساوی هم میزاریم .

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی ممنون از راهنماییتون

میشه این سوال رو به یه روش دیگه توضیح بدین

سلام استاد مشتق رو اشتباه حساب کردن، از عبارت اول منفی ۲ ایکس به توان ۴ میمونه از دومی هم مثبت ۳ ایکس به توان ۴ که کلآ میشه ایکس به توان ۴ درسته؟

سلام بله این قسمت باید یک ایکس به توان ۴ نوشته بشه

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

2 سال پیش

روش من درسته؟

بله درسته

تابع میتونه ماکزیمم نداشته باشه؟:/

اگر بطور کلی منظورتونه،بله مثلا توابع درجه دو که بصورت حرف یو هستن

اینجا ریشه مخرج برامون مهم نیست؟ چرا؟ ریشه مشتقه دیگه باید تو جدول تغییرات بره

اینجا ریشه مشتق،مضاعفه اگرم ببریم داخل جدول تعیین علامت مشتق،تغییر علامتی ایجاد نمیکنه و اکسترمم ایجاد نمیشه

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

2 سال پیش

ریشه یا مضاعفه یا ساده؟ خارج ازین دوحالت نیست؟

اره دیگه ریشه،یکی از این دو حالته

چرا توهمین مرحله نمیشه ریشه هارو مشخص کرد..؟ نکته خاصی دارع؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

آموزش ویدیویی تست اکسترمم نسبی (۲) حسابان دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز