آشنایی با نیروی اصطکاک و مسائل نیروی اصطکاک

5/5
(44 رای)
سوالات دیگران

سلام سوال اخر چی یاد گرفتی چون اف اس ماکس از نیرویی ک وارد شده بزرگ تره پس نیروی اصطکاک ما میشه 8نیوتن؟

چی یادگرفتیم سوال 2 قسمت ج رو میشه توضیح بدید

صبا بدر | آکادمی امروز

صبا بدر

4 ماه پیش

باسلام. البته که جنس سطوح در اصطکاک تاثیر دارند و مثلا اصطکاک در سطوح زبر و نرم متفاوت است و بین دو سطحی که جنس یکسان دارند نیز اصطکاک وجود دارد.

سلام سطح در اصطکاک تاثیر دارد یا نه یعنی اگه دو جسم به جنس یکسان و سطحی که می خواهیم روی ان بکشیم یکسان ولی ان یکی کوچکتر و دیگرس یزرگتر است اصطکاک برابر است در هر دو؟؟؟؟؟؟

صبا بدر | آکادمی امروز

صبا بدر

4 ماه پیش

باسلام. البته اصطکاک به جنس سطوح بستگی دارد مثلا اصطکاک در سطوح زبر و نرم متفاوت است و اصطکاک در سطوح یکسان نیز وجود دارد.

اگه اینجا نیرویی کمتر از 50 نیوتون وارد بکنیم نیروی اصطکاک کمتر از 30 هست؟

صبا بدر | آکادمی امروز

صبا بدر

4 ماه پیش

باسلام. نخیر نیروی اصطکاک به نیروی F1 بستگی ندارد و با افزایش یا کاهش آن تغییر نمی کند.

یه سوال چرا وقتی در آستانه حرکت قرار میگیره رو میگیم حرکت کرده چونکه نیروی خالص باز برایندش صفر میشه چطوریه؟ 29:14

صبا بدر | آکادمی امروز

صبا بدر

4 ماه پیش

آستانه حرکت یعنی در حال آماده شدن برای حرکت و جسم در آستانه حرکت در حال حرکت نیست هنوز حرکت نمی کند

منو کشت تا باز بشه عملا 3 ساعته نشستم سر یه فیلم 30 دقیقه ای که هنوز 19 دقیقه گذشته فقط

علت این موضوع رو از پشتیبانی پیگیری کنید 🌷

نت ضعیفه دیه

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

6 ماه پیش

چرا f س ماکس اینحا جهتش عوض شد؟

سلام یجورایی میشه اینطوری تفسیر کرد که نیروی اصطکاک دوست داره که جسم رو به حالت سکون دربیاره همیشه و کلا مقاومت هست

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

6 ماه پیش

سلام میشه حل چی یاد گرفتی ها هردوش بزارید

مورد اخر سوال اول چی یاد گرفتی رو لطفا توضیح بدین

سلام .تمرین 4رو توضیح میدین بی زحمت؟ سوال بعدی موقعی که دونیروبه جسم روی سطح افقی وارد میشه بیشترین نیرو و کمترین نیرو وارد شده به جسم رو چجوری باید تحلیل کنیم ؟ من اینجوری فکر میکردم که وقتی بیشترین رو بخواد مجموع شون و کمترین نیرو رو بخواد اختلاف شون هست تحلیل من درسته آیا؟

Ali Fathabadi | آکادمی امروز

Ali Fathabadi

6 ماه پیش

سلام ی سوال مهم تو جزوه سه تا سواله سوال سومش اونی ک گفته نیروی اصطکاک وارد بر جسم چند نیوتن است الان چون اف اس ماکس بیشتر از 8نیوتنه جسم حرکت نمیکنه پس یعنی نیروی اصطکاک ایستایی با اف برابر(8نیوتن) چون جسم ساکنه این درسته؟؟؟؟

Ali Fathabadi | آکادمی امروز

Ali Fathabadi

6 ماه پیش

برای این میگم چون ما س حالت بیشتر نداشتیم یکی ساکن باشه یکی در استانه حرکت باشه یکی هم در حال حرکت باشه و این سوال ساکنه درسته؟ یکم همراهی میکنید دوستان...

میشه سوال چی یاد گرفتی اخر رو توضیح بدین؟

Ali Fathabadi | آکادمی امروز

Ali Fathabadi

6 ماه پیش

سلام تو جزوه سه تا سواله تو فیلم ها دوتاست... اخرین سوال جزوه همونیه ک میگه نیروی اصطکاک وارد بر جسم چند نیوتنه اون میشه... چون اف اس ماکس بیشتر از نیروی خارجیه ساکنه و نیروی اصطکاک وارد بر جسم میشه اف اس ماکس برابر همون نیروی خارجی ای که 8نیوتنه اگر اشتباه کردم بگید لطفا

سلام وقتتون بخیر اگر جسم ساکن باشه یعنی حتی در آستانه حرکت هم نباشه نیروی اصطکاک میشه مینیمم ؟

سلام اوکیه>؟

سوال سومی چی یادگرفتی نگفته در استانه حرکت که...

آموزش ویدیویی آشنایی با نیروی اصطکاک و مسائل نیروی اصطکاک فیزیک دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز