یادبگیریم2: مسائل نیروی اصطکاک (قسمت اول)
5/5
(28 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
محمد صادق بهرمند
3 هفته پیش
سلام سوال اخر چی یاد گرفتی چون اف اس ماکس از نیرویی ک وارد شده بزرگ تره پس نیروی اصطکاک ما میشه 8نیوتن؟
صبا بدر
4 ماه پیش
باسلام. البته که جنس سطوح در اصطکاک تاثیر دارند و مثلا اصطکاک در سطوح زبر و نرم متفاوت است و بین دو سطحی که جنس یکسان دارند نیز اصطکاک وجود دارد.
فاطمه کاظم نادی
4 ماه پیش
سلام سطح در اصطکاک تاثیر دارد یا نه یعنی اگه دو جسم به جنس یکسان و سطحی که می خواهیم روی ان بکشیم یکسان ولی ان یکی کوچکتر و دیگرس یزرگتر است اصطکاک برابر است در هر دو؟؟؟؟؟؟
علی عبدالخانی
5 ماه پیش
اگه اینجا نیرویی کمتر از 50 نیوتون وارد بکنیم نیروی اصطکاک کمتر از 30 هست؟
صبا بدر
4 ماه پیش
باسلام. نخیر نیروی اصطکاک به نیروی F1 بستگی ندارد و با افزایش یا کاهش آن تغییر نمی کند.
علی عبدالخانی
5 ماه پیش
یه سوال چرا وقتی در آستانه حرکت قرار میگیره رو میگیم حرکت کرده چونکه نیروی خالص باز برایندش صفر میشه چطوریه؟ 29:14
صبا بدر
4 ماه پیش
آستانه حرکت یعنی در حال آماده شدن برای حرکت و جسم در آستانه حرکت در حال حرکت نیست هنوز حرکت نمی کند
Mobina z
6 ماه پیش
چرا f س ماکس اینحا جهتش عوض شد؟
علی عبدالخانی
5 ماه پیش
سلام یجورایی میشه اینطوری تفسیر کرد که نیروی اصطکاک دوست داره که جسم رو به حالت سکون دربیاره همیشه و کلا مقاومت هست
Ali Fathabadi
6 ماه پیش
سلام ی سوال مهم تو جزوه سه تا سواله سوال سومش اونی ک گفته نیروی اصطکاک وارد بر جسم چند نیوتن است الان چون اف اس ماکس بیشتر از 8نیوتنه جسم حرکت نمیکنه پس یعنی نیروی اصطکاک ایستایی با اف برابر(8نیوتن) چون جسم ساکنه این درسته؟؟؟؟
Ali Fathabadi
6 ماه پیش
برای این میگم چون ما س حالت بیشتر نداشتیم یکی ساکن باشه یکی در استانه حرکت باشه یکی هم در حال حرکت باشه و این سوال ساکنه درسته؟ یکم همراهی میکنید دوستان...
کوثر ال علی
6 ماه پیش
میشه سوال چی یاد گرفتی اخر رو توضیح بدین؟
Ali Fathabadi
6 ماه پیش
سلام تو جزوه سه تا سواله تو فیلم ها دوتاست... اخرین سوال جزوه همونیه ک میگه نیروی اصطکاک وارد بر جسم چند نیوتنه اون میشه... چون اف اس ماکس بیشتر از نیروی خارجیه ساکنه و نیروی اصطکاک وارد بر جسم میشه اف اس ماکس برابر همون نیروی خارجی ای که 8نیوتنه اگر اشتباه کردم بگید لطفا
محمدجواد ظهیری اصل
1 سال پیش
دقیقا همش تو خواب استاد ها رو میبینم که دان درس میدن😅😂
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
🌷🌷😊
فاطمه دارایی
1 سال پیش
سلام این چطوری حل میشه؟
فاطمه دارایی
1 سال پیش
این سواله چجوری حل میشه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
صبا بدر
4 ماه پیش
باسلام. البته اصطکاک به جنس سطوح بستگی دارد مثلا اصطکاک در سطوح زبر و نرم متفاوت است و اصطکاک در سطوح یکسان نیز وجود دارد.