یادبگیریم2: مسائل نیروی اصطکاک (قسمت اول)

5/5
(28 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

نیروی اصطکاک

 تست های نیروی اصطکاک - بخش اول
تست های نیروی اصطکاک - بخش اول

`00:48

 تست های نیروی اصطکاک - بخش دوم
تست های نیروی اصطکاک - بخش دوم

`01:04

سوالات دیگران

سلام سوال اخر چی یاد گرفتی چون اف اس ماکس از نیرویی ک وارد شده بزرگ تره پس نیروی اصطکاک ما میشه 8نیوتن؟

صبا بدر | آکادمی امروز

صبا بدر

4 ماه پیش

باسلام. البته که جنس سطوح در اصطکاک تاثیر دارند و مثلا اصطکاک در سطوح زبر و نرم متفاوت است و بین دو سطحی که جنس یکسان دارند نیز اصطکاک وجود دارد.

سلام سطح در اصطکاک تاثیر دارد یا نه یعنی اگه دو جسم به جنس یکسان و سطحی که می خواهیم روی ان بکشیم یکسان ولی ان یکی کوچکتر و دیگرس یزرگتر است اصطکاک برابر است در هر دو؟؟؟؟؟؟

صبا بدر | آکادمی امروز

صبا بدر

4 ماه پیش

باسلام. البته اصطکاک به جنس سطوح بستگی دارد مثلا اصطکاک در سطوح زبر و نرم متفاوت است و اصطکاک در سطوح یکسان نیز وجود دارد.

اگه اینجا نیرویی کمتر از 50 نیوتون وارد بکنیم نیروی اصطکاک کمتر از 30 هست؟

صبا بدر | آکادمی امروز

صبا بدر

4 ماه پیش

باسلام. نخیر نیروی اصطکاک به نیروی F1 بستگی ندارد و با افزایش یا کاهش آن تغییر نمی کند.

یه سوال چرا وقتی در آستانه حرکت قرار میگیره رو میگیم حرکت کرده چونکه نیروی خالص باز برایندش صفر میشه چطوریه؟ 29:14

صبا بدر | آکادمی امروز

صبا بدر

4 ماه پیش

آستانه حرکت یعنی در حال آماده شدن برای حرکت و جسم در آستانه حرکت در حال حرکت نیست هنوز حرکت نمی کند

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

6 ماه پیش

چرا f س ماکس اینحا جهتش عوض شد؟

سلام یجورایی میشه اینطوری تفسیر کرد که نیروی اصطکاک دوست داره که جسم رو به حالت سکون دربیاره همیشه و کلا مقاومت هست

Ali Fathabadi | آکادمی امروز

Ali Fathabadi

6 ماه پیش

سلام ی سوال مهم تو جزوه سه تا سواله سوال سومش اونی ک گفته نیروی اصطکاک وارد بر جسم چند نیوتن است الان چون اف اس ماکس بیشتر از 8نیوتنه جسم حرکت نمیکنه پس یعنی نیروی اصطکاک ایستایی با اف برابر(8نیوتن) چون جسم ساکنه این درسته؟؟؟؟

Ali Fathabadi | آکادمی امروز

Ali Fathabadi

6 ماه پیش

برای این میگم چون ما س حالت بیشتر نداشتیم یکی ساکن باشه یکی در استانه حرکت باشه یکی هم در حال حرکت باشه و این سوال ساکنه درسته؟ یکم همراهی میکنید دوستان...

میشه سوال چی یاد گرفتی اخر رو توضیح بدین؟

Ali Fathabadi | آکادمی امروز

Ali Fathabadi

6 ماه پیش

سلام تو جزوه سه تا سواله تو فیلم ها دوتاست... اخرین سوال جزوه همونیه ک میگه نیروی اصطکاک وارد بر جسم چند نیوتنه اون میشه... چون اف اس ماکس بیشتر از نیروی خارجیه ساکنه و نیروی اصطکاک وارد بر جسم میشه اف اس ماکس برابر همون نیروی خارجی ای که 8نیوتنه اگر اشتباه کردم بگید لطفا

سوال سومی چی یادگرفتی نگفته در استانه حرکت که...

دقیقا همش تو خواب استاد ها رو میبینم که دان درس میدن😅😂

(1)

🌷🌷😊

سوال دوم چی یاد گرفتی قسمت ب رو توضیح میدین؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

میشه لطفاً این سوال رو حل کنید بفرستید واسم ممنونم

کدوم؟ سوال دوستتون یا چی یادگرفتی ؟ بهم بگید بیزحمت ریپلای نباشه 🌷

این سوال ها هم توضیح بدید باتشکر

سلام این چندتا سوالو حل کنید و توضیح بدید

سلام این چطوری حل میشه؟

این سواله چجوری حل میشه

سلام ؟؟؟؟؟