تست4

4.9/5
(123 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

فتوسنتز در شرایط دشوار

تنفس نوری، دشمن فتوسنتز!
تنفس نوری، دشمن فتوسنتز!

`00:34

سازگاری گیاهان C4 برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم، مقایسه گیاهان C4 و C3 در غلظت های مختلف CO2
سازگاری گیاهان C4 برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم، مقایسه گیاهان C4 و C3 در غلظت های مختلف CO2

`00:52

سازگاری گیاهان CAM برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم
سازگاری گیاهان CAM برای مقابله با تنفس نوری در شرایط گرم

`00:34

باکتری های فتوسنتز و شیمیموسنتز کننده، آغازیان فتوسنتز کننده
باکتری های فتوسنتز و شیمیموسنتز کننده، آغازیان فتوسنتز کننده

`00:38

تست ها (قسمت اول)
تست ها (قسمت اول)

`00:52

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:16

50 ساعت تدریس رایگان زیست کنکور برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران
K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

6 ماه پیش

آخه تو کربس اون استیل با یه ترکیب 4 کربنه ترکیب میشه و دیگه دو کربنه نیست که بگیم از استیل کربن دی اکسید جدا میشه تو کربس از ترکیبات 6 و 5 کربنه کربن دی اکسید آزاد میشه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

6 ماه پیش

بله درسته

سلام یسول دارم, استاد میگن که توی کربس از استیل co2 ازاد میشهه, در حالی که ما خوندیم از اون ترکیب 6 کربنه و 5 کربنه co2 ازاد میشه کهه

(1)

سلام میشه جواب دادن منم تگ کنید

A M | آکادمی امروز

A M

8 ماه پیش

استاد میگن طی کالوین شیش کربنه نداریم پس اسید شیش کربنه ها چی هستن؟

(1)

اسید شیش کربنه نداریم هیچ جای کالوین نداریم کتاب گفته ملکولی 6 کربنه و ناپایدار ===> نگفته اسید 6 کربنه و ناپایدار استاد داخل یادبگیریم 4 مبحث 2 گفتن اسید سه کربنه داریم داخل کالوین

A M | آکادمی امروز

A M

8 ماه پیش

@سید ابوالفضل حسینی چرا تو مرحله اضافه شدن co2 به ریبولوز بیس فسفاته اسید شیش کربنه ناپایدار دو فسفاته به وجود میاد که بعدش تجزیه میشه به دوتا اسید سه کربنی تک فسفات

(1)

@A M میدونم دوست عزیز اما کی کتاب گفته اسید 6 کربنه ناپایداره دوفسفاته کتاب گفته ملکولی شیش کربنه ناپایدار دوفسفاته ما اسمشو نمیدونیم دقت کن اگه تو تست گفت اسید شیش کربنه ناپایدار غلطه که تجزیه میشه وقتی تجزیه شد که ما نمیدونم باچی بعد حالا تازه دوتا اسید سه کربنه تک فسفاته پدید میاد

(1)

@A M لفظ ملکولی شیش کربنه ناپایدار دو فسفاته درست هست نه اسید شیش کربنه دوفسفاته

(1)

@سید ابوالفضل حسینی سلام استاد داخل تست6 گفتن اسید شش کربنه دو فسفاته !! https://emrooz.ir/cbgstbc-55856

@شهرزاد شالوزاده سلام .به اشتباه گفتن احتمالا داخل تدریس و جزوه و تمام تست های دیگه این لفظ رو به کار نبردن چون اسمشو نگفته کتاب که بعدم این اسید نیست نوعی کتونه که درست میشه و ناپایداره بر علم خودتون میگم

(1)

@سید ابوالفضل حسینی ارع کتاب چیزی نگفته ولی نمیدونم واسه کنکور چی در نظرش بگیریم بهتره من از استاد میپرسم اگه جواب دادن بهتون اطلاع میدم

(1)

@سید ابوالفضل حسینی ولی از نظر من اسید در نظرش بگیریم بهتره چون اون ترکیب شش کربنی خودبه خودی تجزیه میشه به اسید سه کربنی پس ی جورایی میشه گفت که اون ترکیب شش کربنی که تجزیه شده بدون دخالت انزیم اسید بوده تا روز کنکور ما نباید کار با علم داشته باشیم از عجایب اموزش و پرورشه دیگه

(1)

@سید ابوالفضل حسینی ولی منظور ایشون وجود ترکیب 6 کربنه اس شما میگین چرا گفتین اسید😐 چه فرقی داره اسمش چیه استاد گفتن طی کالوین 6 کربنه نداریم و سواله پس اون مولکول 6 کربنه چی پس؟

@مریم سادات موسوی بله هرچی دوست دارین در نظر بگیرین حق با شماس

(1)

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

8 ماه پیش

اگه به جای گیاهان CAM گیاهان C4 رو میگفت درست میشد؟؟

سلام وقتتون بخیر باشه و ترکیب ۶ کربنی حاصل از استیل کو آنزیم a اون شروع و از دست دادنمی‌کنه پس چرا استاد اینجا لحاظ می‌کنه که از ترکیب دو کربنی co2 آزاد میشه داخل کربس

سلام مگه در کالوین ریبولوز بیس فسفات با co2 ترکیب نمیشه در ابتدا و مولکول 6 کربنی ناپایدار ایجاد میشود پس چرا استاد میگه نداریم ؟؟؟؟؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام. ازاد شدن کربن دی اکسید رو در کالوین نداریم که

@نرگس مهدوی سلام باتوجه به سوال اقا جوزی و جواب شما.اینجا بحثی از ازاد سدنco2نشده.در اصل اسید ۶کربنه ناپایدار تولید میشه

(1)

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

8 ماه پیش

@نازنین رصاف مشاور ها سوالاتمون رو با دقت جواب نمیدن متاسفانه

@نازنین رصاف اسید 6 کربنه ناپایدار نداریم دقت کنید کتاب گفته ملکولی 6 کربنه و ناپایدار. ما اسمش رو نمیدونیم خود استادم هم در جزوه نوشتن ملکولی 6 کربنه و ناپایدار

@سید ابوالفضل حسینی :/ چه فرقی داره بگیم اسید یا مولکول؟؟ مهم اینه 6 کربنه اس

@مریم سادات موسوی اره اصلا مهم نیست چیه تو تستا درست میگین

(1)

استیل کوانزیم A رو در ازمون های قلمچی بیشتر از دوکربنی در نظر میگیرن به علت کوانزیم A که کربن های بیشتر از دوتا دارد و نمیتونیم در گزینه ۳ در نظر بگیریم از خود استیل هم Co2 ازاد نمیشه.🎈

(2)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

قلم چی فراتر از کتاب سوال داده و نیازی نیست بهش توجه کنین. شما میتونین تو تست ها اون رو دو کربنه در نظر بگیرین.

.... ..... | آکادمی امروز

.... .....

1 سال پیش

@نرگس مهدوی سلام. نکته ش در حد کتابه که. استیل خودش دو کربنه ست. از فصل 1 دوازدهم هم خوندیم که کوآنزیم ها مواد آلی هستند. پس میدونیم کوآنزیم A هم ماده آلیه. پس کربن داره. پس به طور قطع می تونیم بگیم استیل کوآنزیم A بیش از 2 کربن دارد.

(2)

Siti Salimi | آکادمی امروز

Siti Salimi

1 سال پیش

خب استاد از استیل که co² آزاد نمیشه کربن دی اکسید قبل از تشکیل استیل آزاد میشه در اکسایش پیروان که پیروات قندی سه کربنه هست و از طرفی در کربس هم استیل کوآنزیم آ میاد دو تا کربنشو میده به ترکیب چهار کربنی اولی پس اثلا کربن دی اکسید آزاد نمیشه از ترکیب دو کربنه چه نهایتا باز تو کربس از پنج کربنه و شش کربنه آزاد میشه یعنی از ترکیب های سه ،چعار، شش، پنج کربنه کربن دی اکسید آزاد میشه نمی‌تونیم بگیم که در میتوکندری کربن دی اکسید از مولکولی دو کربنه آزاد میشود این لفظ اشتباهه ب نظرم

(2)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

درسته از دو کربنه کربن دی اکسید ازاد نمیشه. اما این مورد گزینه 1 در مورد در مورد جداشدن از گیاهان C4 و از 5 کربنه در کربس وجود داره.

سلام ببخشید استاد میگن استیل کوآنزیم A دو تا CO2 آزاد میکنه ولی مگه نباید با ترکیب ۴ کربنه ترکیب بشه بعد اون مولکول ۶ کربنه CO2 آزاد کنه؟خب اینکه دیگه استیل کوآنزیم A نیست که داره CO2 آزاد میکنه

(5)

سلام تو تدریس های فصل ۵ هم مدام به این موارد اشاره میشد که( استیل کو آنزیم اکسایش پیدا می‌کنه، استیل کو آنزیم کربن آزاد می‌کنه و...) در واقع اون فرایند هایی که تو چرخه کربس انجام میشد رو مدام به خود استیل کو آنزیم نسبت میدادیم، در واقع اینطور در نظر میگیریم که استیل کو آنزیم هست که داره کربن دی اکسید آزاد می‌کنه ممنون میشم کارشناس که جواب دادن من رو تگ کنی ✨

(4)


سوال منم هست🤔🤔

(1)

سلام تو تدریس های فصل ۵ هم مدام به این موارد اشاره میشد که( استیل کو آنزیم اکسایش پیدا می‌کنه، استیل کو آنزیم کربن آزاد می‌کنه و...) در واقع اون فرایند هایی که تو چرخه کربس انجام میشد رو مدام به خود استیل کو آنزیم نسبت میدادیم، در واقع اینطور در نظر میگیریم که استیل کو آنزیم هست که داره کربن دی اکسید آزاد می‌کنه ممنون میشم کارشناس که جواب دادن من رو تگ کنی ✨

(4)

@غزل اسماعیل پور بله رفیق من هم همین نظر رو داشتم ولی حتم نداشتم باش چشم

(1)

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

1 سال پیش

سلام دلیلش اینکه ترکیب چهار کربنی که با استیل کو آنزیم A ترکیب میشه در آخر چهار کربن اون میمونن و دوتا CO2 که آزاد میشه در واقع همون کربن های استیل هستن (یعنی ساختار استیله که میشه دوتا کربن دی اکسید) بخاطر همین میگیم استیل کو آنزیم A دوتا CO2 آزاد میکنه...

(3)

Siti Salimi | آکادمی امروز

Siti Salimi

1 سال پیش

@Mandana Moradi بعله درسته این اما سوال میگه از ترکیبی دو کربنه آزاد بشه نگفت که ترکیبی دو کربنه در آن نقش داشته باشه

Siti Salimi | آکادمی امروز

Siti Salimi

1 سال پیش

@غزل اسماعیل پور بله به طور غیر مستقیم میتونیم بگیم که حالا اون کربن دی اکسید ها تو آزاد سازیشون استیل نقش داره یا خودع استیله و اینا اوکیه اما سوال گفت از ترکیبی دو گزینه کربن دی اکسید آزاد بشه نگفت توش نقش داشته باشه کربن دی اکسید تا اونجا که ما می‌دونیم اثلا از ترکیب دو کربنه خارج نمیشه اگه قرارع اینجوری مورد بررسی قرار بدیم که همه چی تو همه چی نقش دارن🤭

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

1 سال پیش

@Siti Salimi خب درسته دیگه از ترکیب دو کربنه آزاد میشه!

Siti Salimi | آکادمی امروز

Siti Salimi

1 سال پیش

@Mandana Moradi آزاد نمیشه دیگه استیل چیزی آزاد نمیکنه نهایت می‌ره تو کربس از تو کربس خودش آزاد میشه یه شکل کربن دی اکسید اونم غیر مستقیم زمانی که دیگه استیل نی

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

1 سال پیش

@Siti Salimi فک کنم درست متوجه منظورم نشدید...یه بار دیگه توضیحات قبلی رو بخونید و با متن تست مطابقت بدید ...متوجه میشید که چطوره..

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام. منظورشون اینه این ماده در نهایت به دو تا کربن دی اکسید تبدیل میشه . نه اینکه خودش مستقیما کربن دی اکسید ازاد کنه.

(1)

در این مورد C4 ها مثل Cam ها هستن؟

(1)

سلام رفیق برای گیاهان c4 تثبیت کربن قبل از واکنش های وابسته به نور فکر نمیکنم به طور حتم صحیح باشه.چون استاد گفتن کلروپلاست های میانبرگ اسفنجی واکنش های وابسته به نور رو انجام‌ میدن و چرخه ی کالوین ندارن. و این تقدم و تاخر رو که اول تثبیت میشه یا اول واکنش ها انجام میشن حرفی ازش زده نشده فکر میکنم در زمانی که نور باشه این ها در کنار هم انجام بشه باز هم اگر جواب تون رو دادن به من اطلاع بدین💛💛

(1)

@فاطمه یادگاری سلام 🤍اره به نظر منم همینطوره

(1)

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

1 سال پیش

@فاطمه یادگاری سلام به نظر من وقتی در مورد تقدم تأخر سوال میپرسه منظور همون CO2 هست که وارد کالوین میشه یعنی در مورد چرخه ی کالوین اون CO2 که تثبیت میشه سوال میکنه ،نه در مورد هر چرخه کالوین و هر CO2 موجود در یاخته...

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

اگر منظورت گزینه 2 هست ، بله در اون ها ممکنه .