= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
حامد عباسی
1 ماه پیش
مگه غلاف اوندی جزو میانبرگ نبود؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
خیر مجزا هستند
(1)
نیما مرادی
2 سال پیش
گزینه دو ،مگه هر بار فعالیت انزیم روبیسکو ،6 تا ترکیب دو فسفاته ناپایدار تولید نمیشه؟!؟
(1)
امیرسینا رضوی
2 سال پیش
درود. اگر اینجا میانبرگ اسفنجی یه گیاه C4 رو میگفت اشتباه میشد درست میگم؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
بله
(1)
هانیه مظاهری
3 سال پیش
سلام چرا گزينه ٢ ايجاد يك مولكول دو كربني و درست گرفتيم؟ ممكنه ربيسكو co2 رو وارد چرخه كنه و تركيب سه كربني ايجاد بشه
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام. چون خودش گفته تنفس نوری انجام بده.
امیرسینا رضوی
2 سال پیش
اشتباه نزن نگفته دو کربنی گفته ترکیب 2 فسفاته ناپایدار که 6 کربنی هست.
(1)
امیرسینا رضوی
2 سال پیش
سینا ندیمی
1 ماه پیش
تنفس نوری یعنی بجای اینکه co2بیاد تو چرخه کالوین بچسبه به روبیسکو ( این فتوسنتزه) اکسیژن یا o2بیاد تو چرخه و بچسبه به روبیسکو و این واسه یاخته خوب نیست و گیاهان c4 و CAMخیلی کم تنفس نوری انجام میدن و سازوکار هایی واسه جلو گیری باهاش دارن و گیاه c3 راحت تنفس نوری انجام میده و واسه همینه بیشترشون خیلی زود خشک میشن و از بین میرن راجب فتوسنتر گیاه c4: تو دوتا یاخته انجامش میده و کلا تو روز انجامش میده یبار اسید سه کربنه رو توی میانبرگ ( اسفنجی چون تک لپس) به اسید ۴ کزبنه تبدیل میکنه با چسباندن co2بهش و تثبیتش میکنه یبارم تو کالوین اسید سه کربنه رو تثبیت میکنه ( تو غلاف آوندی)
(1)