یادبگیریم1:ساختار قلب

4.8/5
(1522 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

قلب

شبکه هادی قلب
شبکه هادی قلب

`01:25

1 تمرین

چرخه کار قلب
چرخه کار قلب

`01:28

برون ده و نوار قلب
برون ده و نوار قلب

`01:12

1 تمرین

سوالات دیگران

آیا ممکن هستش اگر قلب مانند شش‌ها سوراخ شود ، مچاله بشه؟

نگین موسوی | آکادمی امروز

نگین موسوی

1 ماه پیش

سلام خیر چون بافت پیوندی بسیار محکمی داره

نگین ستاری | آکادمی امروز

نگین ستاری

4 ماه پیش

اونجایی که استاد میگه نفهمیدم یکم مفهومی تر بگه

نگین موسوی | آکادمی امروز

نگین موسوی

1 ماه پیش

سلام تایم مشخص کنید

ایدین یوزی | آکادمی امروز

ایدین یوزی

4 ماه پیش

جواب سوالات به ترتیب غ.ص.ص

(1)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

کجارو

بطن چپ و راست برابرند؟

این نکته رو فکر نکنم کنکوری باشه، ولی در اندازه داخلی یکی هستن و حجم خونی که داخلشون جا میشه یکی هست. در حالی که از نظر دیواره بطن چپ قطور تره

نگین موسوی | آکادمی امروز

نگین موسوی

1 ماه پیش

@زینب ابراهیمیان همون خونی ک رفته شش روشن بشه همون برمیگرده دوباره ب دهلیز و بطن چپ پس قطعا برابره حجم ها

چرا گزینه دوم صحیحه دوستان؟ حفره چپ مگه حاوی خون تیره که اکسیژنش کمه نیست؟

(1)

خیر سمت چپ قلب خون روشن و پر اکسیژن داره مطالب رو دوباره مرور کنید

غ ص ص

حفره های سمت راست از سمت چپ بزرگ تر اند ؟

نه هردو طرف حفرات هم حجم هستند

نگین موسوی | آکادمی امروز

نگین موسوی

1 ماه پیش

چون حالت قرارگیری قلب جوریه ک متمایل شده دهلیز و بطن راست بزرگتر دیده میشه ولی امکان نداره ک بزرگتر باشه

سمانه خیری | آکادمی امروز

سمانه خیری

4 ماه پیش

غلط صحیح صحیح

(1)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

سلام چطوری خوبی ببخشید میشه توضیح بدین که چرا گزینه دوم درست هستین؟

(1)

تو تستا آخه گفته حجم دهلیز چپ کمتره؟ همچنین واسه دورترین دریچه هم نوشتین سینی سرخرگ ششی واسه نزدیکترین دریچه هم سینی ها نوشتین آخه نمیشه که سرخرگ ششی هم نزدیک ترین باشه هم دورترین

نگین موسوی | آکادمی امروز

نگین موسوی

1 ماه پیش

سلام امکان نداره ک دهلیز چپ حجم کمتری داشته باشه چن همون خونی ک از دهلیز راست رفته بود ب شش ها برگشته وهمون حجم رو لازم داره و اینکه سرخرگ ششی جلو ترین سرخرگ قلبه و دریچه اش هم همینطور من تو جزوه های استاد چیز دیگه ای ندیدم

چطور سطح پشتی و شکمی رو تشخیص بدیم؟

سرخ رنگ خون رو از اندام ها میاره ؟ یا سیاهرگ ؟

سیاهرگ خون رو از اندام به قلب میاره سرخرگ بلعکس

سیاهرگ ها به طور کلی خون را از اندام ها به قلب میارن که اغلبشون همونجوری که تو اسمش هست خون تیره و گاها خون روشن هستند و دقیقا بلعکس همین را برای سرخرگ داریم😉

الان گردش خون مضاعف کدوم گردش خون شد

foad Azarmina | آکادمی امروز

foad Azarmina

5 ماه پیش

به هردو ( گردش عمومی و ششی ) میگیم مضاعف یعنی عملکرد قلب دارای گردش خون مضاعف هست

(1)

خون روشین کربن دی اکسیدش رو اشتیاه زدین چهت فلش یاید سمت پایین میشد

(1)

عذرمیخوام جواب سوال های اخر رو از کجا بدونیم صحیح هست یا غلط؟ جواب صحیح سوالات کجاست؟

ستایش حسنی | آکادمی امروز

ستایش حسنی

5 ماه پیش

سلام اولی غلط دوتای دومی درست میشه

غلط صحیح صحیح