یادبگیریم2:حفرات قلب و رگ های ورودی و خروجی قلب(سمت راست)

4.9/5
(1010 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

قلب

شبکه هادی قلب
شبکه هادی قلب

`01:25

1 تمرین

چرخه کار قلب
چرخه کار قلب

`01:28

برون ده و نوار قلب
برون ده و نوار قلب

`01:12

1 تمرین

سوالات دیگران

درست غلط درست درست

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

آیا پایین بطن راست که دیواره ی نازک دارد به چه دلیل است . لطفاً دلیل را بفرمایید ؟ ممنون

سلام دوست خوبم در حفرات قلب که فشار بیشتری داشته باشند دیواره ضخیم و قطور است بطن راست فشار ان چنانی در خود نسبت به بطن چپ نداارد

سپاس از توضیحات خوبتون 🙏

در تصویر جزوه این بخش اضافه شده ولی در ویدیو گفته نشد میشه اسم اندام این رگ رو بگید

در دقیقه 23 جایگاه سینوس دهلیزی میشه زیر بزرگ سیاهرگ زبرین نه پشتش

(1)

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

سلام خوبی میتونیم با هم درس بخونیم.؟

ص غ ص ص

سلام وقتتون بخیر. خون تیره اندام های بدن میریزه به کبد و فرایند روشن شدن خون در کبد رخ میده یا شش ها؟

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

سلام خوبین میشه با هم درس بخونیم مهدیه خانم نمرودی؟

(1)

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

منظورم هر مشکلی داشتیم از همدیگر بپرسیم باشه

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

ببخشید روبیکا و ایتا داری آپدیت رو بفرست بهت پیام بدم هر مشکلی داشتیم از هم در همونجا بپرسیم باشه؟

(2)

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

مرسی بهت پیام میدم

(1)

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

بهت پیام دادم در ایتالیا جواب بده

(1)

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

اینم آیدی من در ایتا @Ali86T

(1)

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

جواب دادی به پیامم

(1)

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

مرسی میرم میبینم

(1)

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

اگه میشه بیایید ایتا

(1)

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

شرمنده جواب نمیدین

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

سلام خوبی چی شد نیستی پیام هات رو هم پاک کردی؟

@علی رحیمی هول قرومساق اینجا برا درس خوندنه نه برا بیشعور بازی

اونجایی که استاد میگه خون تیره اندام های پایین قلب توسط بزرگ سیاهرگ زیرین وارد دهلیز راست میشه اونجا برام سواله که چجوری وارد میشه آخه جاذبه زمین هم وجود داره؟

یادبگیریم جمله دوم باید میگفت سه رگ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

درسته؟ ۱:ص،۲:غ،۳:ص،۳:ص،۴:ص

بله درسته

من این رشته ها و زوائد انگشتی رو نفهمیدم

در اصل در مورد این زوائد در کتاب صحبت نشده است ولی در اثر از بافت پیوندی است که بسیار مستحکم و محکم است که توانایی انعطاف کمی دارد و وظیفه ان وصل کردن دریچه ها را به کف بطن دارد که اهمیت ان هم برای ان است که در انقباض بطن ها دریچه ها به سمت دهلیز ها باز نشوند

پس شش ها چی؟

در اصل شش ها فقط خون تیره را از قلب دریافت می کند و دلیل انکه شش خون تیره را به قلب نمی فرستد این است که خود یاخته های شش توانایی تبادل گاز را دارد و نیازی ندارند تا خون تیره خود را به قلب بدهند پس در نتیجه هیچ وقت امکان ندارد خون تیره شش به منظور تبادل گاز به قلب فرستاده شود

SF .....Hose | آکادمی امروز

SF .....Hose

5 ماه پیش

وقتی سرخرگ ششی خون تیره رو از بطن راست به شش ها میبره ، شش ها بعد از تصویه خون از طریق رگ ها یا مویرگ هاش سلول های خودشو خون رسانی میکنه یا بعد از رفتن خون به قلب خون رسانی میشه؟

شش ها تو گردش خون عمومی خون‌رسانی میشه بهشون یعنی خون روشن می‌ره بهشون و با خون روشن تغذیه رسانی میشن

(1)

SF .....Hose | آکادمی امروز

SF .....Hose

5 ماه پیش

@سوین علیپور متشکرم

از بین ب س زبرین و سیاهرگ کرونر کدوم بلند تره؟

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

طبیعتاً بزرگ سیاهرگ زبرین!!

زبرین باید بلندتر باشه

علی رحیمی | آکادمی امروز

علی رحیمی

4 ماه پیش

ببخشید خانم ریحانه یاد آور منظورتون رو متوجه نمیشم میشه دوباره سوالتون رو بپرسین؟

با توجه به این شکل سرخرگ ششی سمت راست بزرگتره؟

آها در ادامه خودشون جواب دادن