یادبگیریم4:نکات رگ های ورودی و خروجی قلب

4.9/5
(793 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

قلب

شبکه هادی قلب
شبکه هادی قلب

`01:25

1 تمرین

چرخه کار قلب
چرخه کار قلب

`01:28

برون ده و نوار قلب
برون ده و نوار قلب

`01:12

1 تمرین

سوالات دیگران

مرسی استاد واقعاً عالییی درجه یک ✨

جواب این سوال چی میشه؟

نگین موسوی | آکادمی امروز

نگین موسوی

1 ماه پیش

سلام خسته نباشین 🤍 جواب گزینه ۱

سلام خسته نباشید ما توی این قسمت گفتیم که سرخرگ ششی اصلی کوچک تر از آئورت هست من سوالم اینع که سرخرگ ششی هم کوچکتر از آئورت هست ؟

نگین موسوی | آکادمی امروز

نگین موسوی

1 ماه پیش

سلام خسته نباشین🤍 خب ببینین استاد میگه آئورت قطور ترین سرخرگ بدنه چن ک بطن چپ با فشار زیادی پمپ میکنه خون رو بهش و اینکه با توجه ب گفته های استاد عزیز سرخرگ ششی اصلی قطورترین سرخرگ حاوی خون تیره هس پس آئورت بزرگترین هس سرخرگ ششی ب چپ و راست تقسیم میشه ولی آئورت خیر

(1)

ص غ ص ص غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

@سید محمد متین رشادی ببخشید پاسخنامه کجا هست که باهاش تطبیق بدیم؟

@نازنین زهرا ابریشمی نژاد قسمت جزوه ها میتونید پیداش کنید

راست ترین رگ های ورودی به قلب چرا سیاهرگ های ششی نمیشه

foad Azarmina | آکادمی امروز

foad Azarmina

5 ماه پیش

سلام خوب درسته دیگه راست ترین رگ قلب سیاهرگ های ششی هست

چرا تو جزوه راست ترین رگ های ورودی رو نوشتین بزرگ سیاهرگ زیرین و زبرین

نگین موسوی | آکادمی امروز

نگین موسوی

1 ماه پیش

خب راست ترین هستن

سوال اخر کتاب همین صفحه جوابش چی میشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

زهرا جودی | آکادمی امروز

زهرا جودی

5 ماه پیش

سلام ببخشید می خواستم بپرسم که دریچه دولختی بزرگتره یا سه لختی؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

A M | آکادمی امروز

A M

6 ماه پیش

در کل یک سخرگ ششی داریم یا سه تا؟ اخه تو شکل کتاب نوشته سرخرگ ششی ن سرخرگ های ششی.

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواد سرابی | آکادمی امروز

جواد سرابی

6 ماه پیش

تو درسنامه قبلی گفتن سرخرگ کلیوی سمت راست کوتاهتره ولی دقیقه ۱۱و ۴۰ثانیه نشون میده که برعکسه

توحید صفری | آکادمی امروز

توحید صفری

6 ماه پیش

چون اونجا درباره سیاهرگ زیرین صحبت میکردیم ولی اینجا درباره سرخرگ آئورت . و این سرخرگ نسبت به سیاهرگ زیرین یکم سمت چپ تر بدن هست بخاطر همون . فرق دارند .

چرا بزرگ سیاهرگ زیرین و زبرین پ کرونر خون تیره ندارن؟

توحید صفری | آکادمی امروز

توحید صفری

6 ماه پیش

نه کرونر سرخرگ است نه سیاهرگ .

@توحید صفری کرونر هم سیاهرگ داره هم سرخرگ

ائورت تو قسمت پایین رو به سمت چپ متمایل میشه؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

بله به سمت چپ بدن نزدیکتره.

چرا رنگاشون یه سیاهرگ و یه سرخرگ ابیه یه سیاهرگ و یه سرخرگ قرمز؟

توحید صفری | آکادمی امروز

توحید صفری

6 ماه پیش

بخاطر خون تیره و روشن . آبی خون تیره است . قرمز خون روشن .

سلام این قسمت هایی که دورشون خط کشیدم سرخرگ کرونری و سیاهرگ کرونری هست؟؟؟

برای راست ترین رگ , میتونیم بگیم سرخرگ ششی هم میتونه جزوش باشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷