یادبگیریم3::حفرات قلب و رگ های ورودی و خروجی قلب(سمت چپ)

4.9/5
(1065 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

قلب

شبکه هادی قلب
شبکه هادی قلب

`01:25

1 تمرین

چرخه کار قلب
چرخه کار قلب

`01:28

برون ده و نوار قلب
برون ده و نوار قلب

`01:12

1 تمرین

سوالات دیگران

د غ غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام آیا شش ها هم از اعورت و سه رگ بالای آن خون رسانی میشن؟

کوثر ذاکری | آکادمی امروز

کوثر ذاکری

4 ماه پیش

سرخرگ های کرونری اول به دیواره دهلیز چپ وارد میشه؟ و بعدش چطوری میرسه به بطن چپ ؟

صبا صفایی | آکادمی امروز

صبا صفایی

3 هفته پیش

باسلام سرخ رگ های کرونری از رگ آئورت خارج میشن که رگ آئورت هم از بطن چپ خارج می شود نه وارد اون سیاهرگ کرونری است که به دهلیز راست وارد میشود .

سلام چرا میشه سیاهرگ های پا؟

آخه تو جزوه نوشته شده دیواره دهلیز چپ ضخامت تقریبا ثابتی دارد

foad Azarmina | آکادمی امروز

foad Azarmina

5 ماه پیش

درسته خودشم گفته تقریبی ولی خوب نسبت با بقیه حفره ها اینم زخامت ثابتی نداره

A M | آکادمی امروز

A M

6 ماه پیش

خب بطن ها حجم برابری دارن اما دهلیز ها هم حجم برابری دارن؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

خون روشن به دهلیز چپ وارد میشه !!! منظورشون اینجا چیه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر خون تیره (گوارش - پاها - کلیه و .... ) توسط بزرگ سیاهرگ زیرین به دهلیز راست ریخته میشود و خون تیره ( سر - گردن - دست و..‌) توسط بزرگ سیاهرگ زبرین هم به دهلیز راست ریخته میشود و به دریچه ی سه لختی وارد و بطن راست ریخته میشود و از طریق سرخرگ ششی خون تیره به شش ها میره و تهویه میشه بعد از اینکه تهویه شد توسط چهار سیاهرگ که از کبد اومدن ( ⁴ سیاهرگ ششی ) به دهلیز چپ وارد میشه و بعد از اون از دریچه ی دو لختی یا میترال عبور و به بطن چپ هدایت میشه الان خون در بطن چپ هست و سرخرگ آئورت خون را به اندام ها میبرد که سرخرگ آئورت ( سه قوس را تشکیل میدهد ) یکی به سر و گردن و دیگری سرخرگ زیر ترقوه ای راست و دیگری سرخرگ زیر ترقوه ای چپ .

(1)

دهلیز چپ به پشت و مهره های بدن نزدیکتره؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

بله

دریچه سینی ششی در این قسمت دولختی مگه نیست؟ سه قسمتی که رسم کرده ربطی به دولختی و سه لختی نداره؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

میتونیم بگیم قلب زدتر از سایر اندام ها خون رسانی میشه و زودتر خون تیره اش جمع آوری میشه؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

بله

ص غ غ

(3)

سوال یک چی یاد گرفتی چی میشه

(1)

پریا وتمانی | آکادمی امروز

پریا وتمانی

10 ماه پیش

چرا استاد میگه وفتی میره سمت پایین یعنی قسمت پا ها به سیاهرگ تبدیل میشه؟

با سلام و وقت بخیر اگه منظور تون این میباشه که چرا سرخرگ هایی که به سمت پا میرن بعد به سیا هرگ تبدیل میشن به نظرم علتش این هستش که سرخرگ ها یه مویرگ تبدیل میشن یعنی شاخه شاخه شده و کوچیک تر میشن و بعد اون مویرگ ها سیاهرگ ها رو تشکیل میده و اگه این تصویر زیر رو هم نگاه کنین همین دلیل رو به صورت واضح بیان میکنه

(1)

اینو کجا گفت

فاطمه محمدی | آکادمی امروز

فاطمه محمدی

10 ماه پیش

سلام

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷