یادبگیریم1:انواع رگ ها و دیواره آن ها
4.8/5
(927 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
محمدطاها سلیمی
2 سال پیش
نمونه سوال خیلی سخت و کامل ازکجا میتونم دریافت کنم
فاطمه کرامتی
2 سال پیش
سعی کنین نمونه سوال استاندارد مثل ازمون ها یا کنکور استفاده کنید و تست های جمع بندی چهارساعت دور دنیا عالیه در زمان باقی مانده موفق باشید
(3)
مهدی اسکندری
1 سال پیش
سلام کتاب جامع آی کیو پر چالش ترین و سخت ترین (حتی از کنکور) کتابی است که میشناسم درضمن بیشتر تست هایش ترکیبی است.
(4)
علیرضا یمینی نیا
1 سال پیش
گاما
کانیا سلیمانی
1 سال پیش
از گوگل سایت بیاموز فکر کنم یا نمونه سئوالات نهایی رو بیار بعد فقط بحثی رو که خوندی جواب بده همین
مرتضی مرتضوی
9 ماه پیش
@مهدی اسکندری موافقم. یکی از منابعی هس که کارکردن هرکنکوری الزامیه
ملیکا شریف
4 ماه پیش
میتونس از نمونه سوالات قلمچی اونایی که پاسخنامه دارن استفاده کنی
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
هر چهار تا غلط میشه
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
کیانا کریمی
2 ماه پیش
مگر مویرگ یک لایه پوششی سنگفرشی نیست باغشای پایه اش ولی بنداره ک جنسش ماهیچه هست چطوری مویرگ بنداره داره
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر 🌼 میتونیم بگیم در هر سه لایه دیواره ی سرخرگ ها رشته های الاستیکی وجود داره؟ و سوال دوم :میتونیم بگیم در هر سه لایه رشته های پروتئینی وجود داره؟
شیما ال محمد
4 ماه پیش
رشته های کشسان برای چی هست ؟
ملیکا شریف
4 ماه پیش
خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خوبی دارد و می تواند با اشکال مختلف سازگار شود.
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
ببخشید اینجا رو متوجه نشدم الان عوامل اصلی تنظیم کننده ی جریان خون در مویرگ های بافت هم تنگ و گشاد شدن سرخرگ های کوچک قبل از مویرگ ها هست و هم بندازه های مویرگی؟ یا فقط تنگ و گشاد شدن سرخرگ ها کوچک قبل مویرگ ها؟ و یک سوال دیگه میتونیم بگیم «در همه ی مویرگ ها خون جریان ندارد»؟؟؟
ملیکا شریف
4 ماه پیش
در سوال اول هر دو عامل اصلی هستند و مویرگها ریزترین رگهای بدن هستند و محل اصلی تبادل مواد بین خون و سلولها محسوب میشوند. بدن برای تنظیم جریان خون و صرفهجویی در انرژی، از اسفنکترهای پیشمویرگی (precapillary sphincters) استفاده میکند. این عضلات کوچک در ابتدای هر مویرگ باز یا بسته میشوند و تعیین میکنند که آیا خون وارد آن مویرگ شود یا نه. بنابراین، در هر لحظه فقط بخش خاصی از مویرگها فعال و دارای جریان خون هستند، ولی بقیه هم میتوانند در صورت نیاز (مثلاً هنگام فعالیت عضلانی یا افزایش دما) باز و پر از خون شوند.
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
اگه بگیم« خون در تماس با غشای پایه هست» اشتباه هست ؟به دلیل اینکه غشای پایه زیر یاخته های بافت پوششی هست.؟؟
ملیکا شریف
4 ماه پیش
درسته
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
همه ی سرخرگ های بدن انشعاباتی از آئورت هستن؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
خیر مثلا سرخرگ ششی انشعابی از آئورت نیست
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
ضخامت لایه داخلی سرخرگ ها و سیاهرگ ها با هم برابر هست؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
تقریبا بله (البته به شکل دقت کنیم مال سیاهرگ یکم بیشتره )
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
نرگس مهدوی
2 سال پیش
پیامتون رو پین نیکنم تا دوستان نظرشون رو باهاتون به اشتراک بزارن