یادبگیریم2:اکسترمم نسبی

5/5
(164 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

نقاط اکسترمم

اکسترمم مطلق
اکسترمم مطلق

`00:43

تست اکسترمم مطلق
تست اکسترمم مطلق

`00:35

1 تمرین

اکسترمم نسبی
اکسترمم نسبی

`00:43

تست اکسترمم نسبی (۱)
تست اکسترمم نسبی (۱)

`00:45

تست اکسترمم نسبی (۲)
تست اکسترمم نسبی (۲)

`01:05

1 تمرین

سوالات دیگران
dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

سلام میشه یه نفر جواب چی یاد گرفتی هارو بگه و دوتای اخرو با راه حل توضیح بده؟؟

سلام به ترتیب گزینه ۱ گزینه ۱ گزینه ۱ اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

برای همه ی اکسترمم های تابع کسری رو میتونیم اینجوری حل کنیم

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

1 ماه پیش

برای اکسترمم های نسبی بله

سوال ۷ متوجه نشدم

سلام اوکیه؟

مگه قرار نبود برای پیدا کردن نقاط بحرانی مشتق برابر صفر بشه و فقط صورت مشتق رو برابر صفر قرار بدیم چرا اینجا ریشه مخرج رو هم پیدا کرد و توی جدول تغیرات گذاشت

سلام اوکیه؟

چقدر نکته داره و سنگین هس

هر جا ابهام بود سوال کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آیدا صالحی | آکادمی امروز

آیدا صالحی

4 ماه پیش

سلام در دقیقه ۲۰ .۳۰ چرا مخرج ریشه ندارد

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

سلام. بخاطر اینکه x به توان ۲ رسیده و با یک جمع شده یعنی حتی اگه به جای ایکس عدد منفی بگذاریم چون به توان دو میرسه مثبت میشه و هیچوقت صفر نمیشه

ببخشید چرا اینجا استاد در جزوه نوشتن که x=2 اکسترمم نسبی است؟

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

3 ماه پیش

سلام. در تابع ثابت مقدار همه نقاط با هم برابره یعنی به قول استاد اگه تو یک کلاس همه بیست بشن بیشترین و کمترین نمره همون بیست هست. پس هر نقطه ای هم مینیمم نسبیه هم ماکزیمم نسبی که بهش میگن اکسترمم نسبی

برای نهایی کدوم روش کاربرد داره؟

خوب بیشتر شکل کشیدنه ولی ممکنه خود سوال تایین کنه از چه روشی استفاده کنی ولی تا اونجا که میدونم در حالت کلی اگه سوالو بده عشقیه.. یعنی از هر روش عشقت میکشه استفاده کن.

Nafiseh                                                       * | آکادمی امروز

Nafiseh *

1 سال پیش

سلام وقت بخیر سوال اول چی یادگرفتی چرا میشه گزینه یک؟

خب دلیلش چیه چه ربطی به عامل صفر شونده داره؟

واسه این دوتا راه که واسه اکسترمم نسبی گفتن یعنی ازمون مشتق اول و دوم هرچی نقاط بحرانی پیدا کردیم رو باید بنویسیم ینی چه مشتق پذیر ها چه مشتق ناپذیر ها؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام سوالتون از چه تایمی هست؟ لطفا کامنت جدید بزارین🌼

A GF | آکادمی امروز

A GF

1 سال پیش

سلام ویس

آتنا حبیبی | آکادمی امروز

آتنا حبیبی

1 سال پیش

سلام یاد گرفتی سوال اولش میشه گزینه ۱؟

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

مگه شرط این نبود که نقطه‌ای ماکزیمم نسبی محسوب میشه که توی همسایگی‌ش تعریف شده باشه، الان نقطه صفر همسایگی راست داره ولی چپ نداره، چطور شد؟؟

مریم شیخ | آکادمی امروز

مریم شیخ

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سمیرا صابر | آکادمی امروز

سمیرا صابر

1 سال پیش

سلام . وقت همگی بخیر باشه . من میخام دیپلم تجربی بگیرم برای همین این سوالات ریز رو میپرسم 🥲 دستگاه دو معادله دو مجهول درین قسمت اینطوری حل شده بوده ؟ یا اشتباه رفتم 🥲

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(2)