یادبگیریم2:اعداد جرمی و اتمی

4.8/5
(41 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با عناصر و جدول تناوبی

تشکیل عناصر
تشکیل عناصر

`01:24

1 تمرین

آشنایی با ایزوتوپ (هم مکان)
آشنایی با ایزوتوپ (هم مکان)

`01:19

2 تمرین

آشنایی با برخی رادیوایزوتوپ ها
آشنایی با برخی رادیوایزوتوپ ها

`00:42

1 تمرین

سوالات دیگران

چطوری 2.5 شد و در اخر چرا 80

اینجارو متوجه نشدم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زهرا  دالوند  | آکادمی امروز

زهرا دالوند

4 هفته پیش

سلام خسته نباشید این دو فرمول برای اختلاف اگر در آزمون نهایی هم استفاده بشن نمره اش بهمون میدن یا نه ؟

سلام وقت بخیر کدوم دو فرمول ؟ عکسشو بفرستید ریپلای نباشه 🌷

من این اصلا متوجه نشدم که چرا شده، ۸۰، تقسیم کرده، جمع کرده؟ اصلا متوجه نشدم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی وای ببخشید اصلا هیچی واضح نبود، فقط یه صدا بدی بود، ممکنه دوباره بگین ممنون میشم

@آتنا ابریشمی جواب به صورت صوتی می باشد:)

درامتحانات نهایی ایا میدانید ها هم باید یاد بگیریم؟

برای مثلا اتم X گوشه راست پایین چی قرار می‌گیره ؟

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

۲/۵p تقسیم بر دویست چجوری شد ۸۰ ؟ کسی می تونه واضح تر بگه ، آخه نفهمیدم !

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

فاطمه سعدی | آکادمی امروز

فاطمه سعدی

2 هفته پیش

200تقسیم بر ۲.۵ ب صورت کسری مینویسی بعد دوتارو ضربدر ۱۰ میکنی میشه ۲۰۰۰ بر ۲۵ بعد تقسیم بر ۵ میشه ۴۰۰ بر ۵ دوبار تقسیم بر ۵ میشه ۸۰ بر روی ۱ که همون ۸۰

این مبحث رواصلا متوجه نشدم🙂

هر جا سوال داشتید ، تایم مشخص کنید و بپرسید ریپلای نباشه 🌷

آیاpهمیشه برابر ۱ هستش که در مجموع p=1+۱/۵شد ۲/۵؟

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سوال اولی میشه بیشتر سوال دومی چون گفتن نسبت پروتون با عدد اتمی و عدد پروتون به بار کاری نداره یعنی میشه برابر با

درود بخش چی یاد گرفتی؟ سوال 1 و 2 هیچکدومو نفهمیدم 1_تعداد الکترون ها در آنیون x¯³, سه عدد از عدد اتمی (بیشتر /کمتر) است. 2_تعداد پرتون ها در کایتون X+n(بیشتر از/کمتر از/برابر با) عدد اتمی است. یعنی چی هردوتاش، کسی میتونه اینو شفاف تر توضیح بده🙏🏻 من گیج شدم

میتونی این مبحث رو با تدریس استاد دیگه هم ببینی تا رفع اشکال شی

(1)

سلام من یاد بگیریم هارو هیچی نفهمیدم 🫤

سلام هر جا رو نفهمیدید، تایم مشخص کنید توضیح بدم ریپلای نباشه 🌷

من داشتم همه چیز رو می فهمیدم فقط بعد از فرمول رو دیگه نفهمیدم چرا اینطوری شد؟؟

(1)

اونجایی که p=200دو نیم شد و برابر با ۸۰ شد متوجه نشدم

دویست تقسیم بر دو و نیم کرد شد هشتاد به عبارتی تو باید دو و نیم رو به صورت کسری ۲۵ بر روی ده در نظر بگیری. بعد میشه دویست تقسیم بر بیست و پنج به روی ده. حالا ۲۰۰ رو ضربدر ۱۰۰ بیست و پنجم میکنی چون تقسیم به ضرب تبدیل میشه.

فرمول اولی ۲/۵p شد ۲۰۰ چطور شد ۸۰؟

سلام 200تقسیم بر 2/5 شد 80