یادبگیریم2:طیف نشری خطی هیدروژن

5/5
(17 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آرایش الکترونی و اعداد کوانتوم

نور
نور

`00:52

1 تمرین

اعداد کوانتومی
اعداد کوانتومی

`00:54

1 تمرین

تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی
تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

`01:24

1 تمرین

سوالات دیگران

استاد میتونیم بگیم وقتی فاصله از هسته کم میشه انرژی هم کم میشه بطوری که الکترون انرژی آزاد کنه و انرژی کم بشه فاصله لایه ها هم بيشتر دقیقه ۱۰:۲۸

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چرا شکلش با کتاب ما فرق داره

شکل کتاب شما ملاکه ویدیو باید آپدیت بشه

چرا شکل کتاب ما فرق می‌کنه 😕😕

چیزی که توی کتاب درسی شما هست ملاکه

آخه استاد از ۴ به ۲ کتاب آبی آسمانی یا کم رنگ زده

چیزی که توی کتاب درسی شما هست ملاکه

آیا می دانید های حاشیه کتاب که تدریس نمیشه تو کنکور نیست؟

با اینکه تو صفحات ابتدایی کتاب نوشته ولی اطمینان نکن . معلم ما میده دیگه چه برسه به طراح سوالات کنکور

استادچرا یاد بگیریم من با مال شما فرق میکنه ؟

همین ختم به n=1 که میشه فرابنفش و.... اصلا نفهمیدم یعنی تا اونجاش رو خوب فهمیدم ولی به بعدش رو اصلا نفهمیدم

آریا کرمی | آکادمی امروز

آریا کرمی

4 ماه پیش

هر چه از هسته دور تر میشیم انرژی بیشنر داریم ؛ بیشترین انرژی رو بنفش داره ؛ n2 به n1 میشه فرابنفش ؛ n3 بn1 میشه فرا بنفش با انرژی بیشتر n4به n1 میشه فرا بنفش انرژی بیشتر ؛ شما ختم به n2 رو مرکز (نور مرئی) بگیری؛ ختم به n1 میره تو قسمت فرا بنفش ؛ ختم به n3 میره تو قسمت فرو سرخ اولین لایه مرئی قرمز هست که بعدش لایه بالا تر بخواد بیاد به n3 میشه فرو سرخ و همینطور اخرین لایه مرئی بنفشه(n6 به n2) و وقتی از n2 عبور میکنه که بره به لایه n1 ختم بشه میره تو فرا بنفش.

سلام استاد ی جا گفتن بنفش طول موج کمتر انرژی بیشتر ولی در کلمه باسق طول موج بیشتر کدوم درسته

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

5 ماه پیش

بنفش طول موج کمتر انرژی بیشتر

سلام مگر سوال اول یادبگیرند نمیشه ۴ پس چرا پاسخنامه گفته ۶ ممنون میشم پاسخگو باشید

جواب سوالات به ترتیب 6 مرئی

زهرا قاسمی | آکادمی امروز

زهرا قاسمی

9 ماه پیش

سلام ببخشید میشه بهم بگید در سوال زیر گزینه یک چرا درسته ؟ من شکل کتاب رو دیدم سدیم علاوه بر زرد ، طیف خطی نشری سبز و قرمز هم داره که مشابه زرد نیستن پس چرا گفته مشابه با طول موج رنگ شعله سدیم هست ؟

اختلاف انرژی نور LiبهNaهمیشه ثابته وانرژی فوتون به عنصر بستگی دارد

پاسخ چی یاد گرفتی دو چی میشه ؟

https://emrooz.ir/cbgstbc-4971?comment_id=711697#comment-711697 این لینک رو چک کنید و اینکه پاسخنامه هم قرار داده شده برای سوالات چی یادگرفتی

مریم شجاعی | آکادمی امروز

مریم شجاعی

9 ماه پیش

یاد بگیریم ۱ مگه نمیشه ۴ به ۲ ولی تو پاسخ نامه ۶ به ۲ هست؟؟؟؟؟؟

Ali Fathabadi | آکادمی امروز

Ali Fathabadi

9 ماه پیش

نههههه 6به2 بنفشه 4به2 سبزه داخل جزوه بنفشه داخل فیلم اموزشی سبزه... باید هواست باشه

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

@سید محمد متین رشادی ممنون میشم جواب بدید

@فاطمه مهدیه دیگه.همینه مگه فیلم ها رو ابدیت کند یا جذوه جدید بزارن توسایت

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

5 ماه پیش

@فاطمه مهدیه سبزه، بعصی جاها می نویسن سبز آبی، در کل همونه

سلام وقت شما بخیر ببخشید تو حیطه موج قرار گرفتن یعنی چی؟؟

سلام یعنی مثلاً حیطه امواج مرئیه یا فروسرخه یا رادیویی یا ...

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

غزل کیماسی | آکادمی امروز

غزل کیماسی

10 ماه پیش

سلام ، الان لایه اول در H پابدار ترین و کمترین انرژی و داره ؟ یا بیشترین انرژی ؟ چون پایداری و انرژی رابطه معکوس دارن

سلام بله پایدار ترینه و کمترین انرژی رو داره