یادبگیریم1:اسید و باز ارنیوس(1)

4.8/5
(714 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با اسیدها و بازها

اسید و باز ارنیوس
اسید و باز ارنیوس

`01:10

1 تمرین

انحلال اکسیدها
انحلال اکسیدها

`00:48

1 تمرین

درجه تفکیک یونی
درجه تفکیک یونی

`00:51

1 تمرین

سوالات دیگران

ببخشید مگه تو فصل سوم نگفتیم که اصطلاح مولکول رو فقط برای مواد مولکولی به کار میبریم ؟ خب اینایی که مثال زده شد جزو جامد های یونیه !!!

سلام خوبین ؟؟؟ اینجا وقتی hمثبت میاد تو اب هست و واکتش میده با مولکول اب از طریق داتیو بعدش چرا ما میگیم h3o برا oمیگیم مثبت چرا بالا o مثبت میزاریم میشه اینو توضیح بدین o دو تا االکترونشو میده به h مگ چفتن پایئدار نمیشن ما وقتی مثبت میزاشتیم ک یه الکترون برا o مثبت باشه نمیفهمم اینو توضیح بدین ترو خدا

یک سوال .از لحاظ ظرفیتی نیتروزن 3 و اکسیزن 2 هست پس N2O چطوری میشه

(1)

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

7 ماه پیش

گروه های هیدروکربنی مگه اسید نیستن؟؟

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

7 ماه پیش

داتیو از شیمی ماحذف شده

سلام و عرض ادب فرق تفکیک یونی با یونش چی هست مگه دوتا واکنششون شبیه به هم نیست پس چرا اسماشون فرق داره

m gh | آکادمی امروز

m gh

8 ماه پیش

HCLدر هر حالتی باشه اسید ارنیوس هست یا اینکه در هر حالتی اسید هست و اگر در اب حل بشه اسید ارنیوس به حساب میاد/

سلام پس چرا میگم منیزیم باز ارنیوس نیست اما استاد گفتند منیزیم به باز ارنیوسه

در این خودرابیازمایید سدیم اکسید رو باز یا اسید در نظر بگیریم یا هیچکدوم

سلام بازی، رنگ کاغذم آبی

سلام آمین ها و آمیدها چه ویژگی هایی دارن و ساختارشون چه شکلیه؟ میشه یه توضیح کلی راجبشون بدید

سلام مبحث شتاب چرا نیست ؟ و اینکه درصد یونش با اسید و باز ترکیبی هست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

توی تمرین ۲۲:۱۹ دقیقه ج تعداد الکترون لایه ظرفیت برای چی o شش گفت توضیح میدید

لایه ظرفیت یعنی خارجی ترین لایه خارجی ترین لایه هیدروژن همون لایه اوله ولی خارجی ترین لایه اکسیژن می‌شه لایه دوم پس باید تعداد الکترون لایه اولو ازش کم کنی که خب چون لایه اول 2 تا الکترون داره از 8 کم می‌کنی می‌شه 6تا

سلام چرا استاد NH4OH رو با NH3 یکی دونستن؟ اینکه آمونیاک و یه دونهOکم داره

اون حل شده در ابشه و اون یکی هم امونیاک جامده

(1)

سلام،چرا سزیم و فرانسیم که جز گروه ۱ و ۲ هستن رو ننوشتن ؟باز محسوب نمیشن؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

اولین سوال که درباره هیدرونیوم بود، اخریش که لایه ظرفیت خواسته بود، چطوری میگم O ۶ و۸؟؟؟