تست6

4.9/5
(230 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

PH(پی اچ)

مسائل و تست هایPH(قسمت اول)
مسائل و تست هایPH(قسمت اول)

`02:25

1 تمرین

مسائل و تست های PH(قسمت دوم)
مسائل و تست های PH(قسمت دوم)

`00:51

1 تمرین

مسائل و تست های PH(قسمت سوم)
مسائل و تست های PH(قسمت سوم)

`01:34

1 تمرین

مباحث باقیمانده
مباحث باقیمانده

`00:19

1 تمرین

سوالات دیگران
Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

5 روز پیش

میدونم در واکنش اسید ها وقتی یونش پیدا میکنند اگ تک پروتونه باشند غلظت انیون و کاتیون انها برابر است ولی تو این تست چرا شبیه به تست های قبلی حل نمیکنیم اصلا قاطی کردم اگ غلظت ها رو برابر بگیریم خوب گفته خود استاد غلط میش گفتن ضرب غلظت h مثبت در غلظت oh منفی میشه ذ10 به توان -14 حالا ک اینجور نمیشه توضیح بدین گیج شدم به خدا

توضیح دادم

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

5 روز پیش

راستی این تست مگ ha اسید نیست خوب طبق گفته ی استاد غلظت h مثبت در محلول حتما بیشتر از غلظت انیون هستش پس چرا ما اینجا برابر گرفتیم

توضیح دادم

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

5 روز پیش

تو این تست وقتی غلظت انیون و کاتیون برابر باش حوب پسph دوتای انها میشه 2.7 ک جمعشون نمیشه 14 مگ قانون نداشتیم ک میگ جمع phبا poh میشه 14 حالا ک نمیشه میشه در مورد این یکم توضیح بدین

جواب به صورت صوتی می باشد:)

چجوری بفهمیم یه اسید، تک پروتونه اس؟

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

5 ماه پیش

سلام. در حد کتاب درسی همه اسید ها تک پروتونه هستن بجز سولفوریک اسید (H2SO4) ولی در کل باید به تعداد H+ که آزاد میکنن نگا کنی ببینی چند تاست اون میشه ظرفیتش (یا همون تک پروتونه بودن یا نبودنش) اگه هر مولش یدونه آزاد کرد تک پروتونه میشه.

(1)

✨✨😍

سلام..

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام پاسخ به صورت وویس

(2)

@زینب مقدم بله متشکرممم متوجه شدممم :))

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

@علیرضا قاسمی خواهش میکنم رفیق:))

سلام درجه يونش محلول ما يك نبود كه استاد A رو با H برابر گرفته است؟

سلام عزیزم :) در هر شرایطی چه اسید ضعیف باشه، چه قوی، در اسیدهای تک پروتون‌دار، غلظت آنیون با H+ برابر خواهد بود. چون یک مولکول وقتی یونیده میشه، یک آنیون و یک کاتیون آزاد میکنه. مثلا ۱۰ مولکول از یک اسید قوی رو در اب حل می‌کنیم. هر ده مولکول یونیده میشن و ۱۰ H+ و ۱۰ A- تولید میشه. یا ۱۰ مولکول از یک اسید ضعیف رو در آب حل می‌کنیم. ۳ مولکول یونیده میشه و ۳ H+ و ۳ A- تولید میشه. درصورتیکه آلفا یا درجه یونش ۱ باشه، میگفتیم غلظت H+ با غلظت اولیه HA برابره.

(2)

Zahra ⁦     | آکادمی امروز

Zahra ⁦

3 سال پیش

چرا غلظت H مثبت همون غلظت A منفی هست ؟

Ferida =D | آکادمی امروز

Ferida =D

3 سال پیش

سلام عزیزم . برو به این لیکی که میزارم . اونجا استاد دلیل این برابری رو توضیح دادنhttps://emrooz.ir/cbgstbc-41159

(1)

Zahra ⁦     | آکادمی امروز

Zahra ⁦

3 سال پیش

@Ferida =D ممنونم

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

چون ضریب جفتشون یکه

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

@Ferida =D مرسی از مشارکتت✌️❤️

(1)

Zahra ⁦     | آکادمی امروز

Zahra ⁦

3 سال پیش

@زینب مقدم ممنون

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

@Zahra ⁦ 🧡✌️

(1)