= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
Amir Taha ....
6 روز پیش
ببخشید ایا در گزینه اخر همین تست ثابت تعادل را نمیاورد میتونستیم بگیم ک درصد یونش به یکدیگپر نزدیک میشه جواب بدین اگ درسته توضیحم بدین لطفا گ چرا افزایش غلظت موجب میش درصد یونش نزدیک بشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله این کامنت زیر رو هم توجه کنین https://emrooz.ir/cbgstbc-49518?comment_id=560716#comment-560716
(1)
آیدا امیری
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر دوستان چه دمای محلول بالا بره چه پایین بیاد در هر حال یونش بیشتر میشه؟
محمد گنجی
1 سال پیش
لفظ تفکیک درسته ؟نباید بگیم بیشتر یونش پیدا میکنه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
جفتش درسته
(1)
زهرا عتبی
2 سال پیش
راجب گزینه ۴ اگر ثابت تعادولو نمیگفت میگفتیم اگر غلظت ضعیفه رو ببری بالا نزدیک میشن اما اگر ماله قویه رو ببری بالا دور میشن درسته؟
پس طبق گزینه 3 افزایش یا کاهش دما ثابت یونش اسید رو برای اسید های قوی تغییر نمیده؟ ولی خب اینکه متناقض با تعریف ثابت تعادل میشه....چون گفته بودیم ثابت تعادل فقط به دما بستگی داره...ولی اینجا انگار داریم میگیم افزایش دما برای اسید های قوی ثابت تعادل را تغییر نمی دهد.... یا اینکه در اصل تغییرش ناچیزه و برای همین ازش صرف نظر می کنیم؟
سلام خسته نباشید. درمورد گزینه 1، درست تر این نیست که بگیم در محلول اسید ضعیف غلظت مولکول ها بیشتره و در محلول اسید قوی غلظت یون ها بیشتره؟ نه اینکه مولکول ها هم غلظتشون توی محلول اسید قوی بیشتر باشه... آخه محلول اسید قوی دیگه تقریبا توش مولکولی یافت نمیشه...
K .Sh
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید درصد یونش با غلظت وقتیکه حجم محلول ثابته نسبت عکس داره ؟
زینب مقدم
3 سال پیش
سلام با کل مولهای حل شده نسبت عکس داره
ابوالفضل آدینه
3 سال پیش
سوال ندارم فقط خواستم بگم این تست با این تحلیل درجه ۱ عالیییی بود ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️💫
(3)
علیرضا قاسمی
3 سال پیش
سلام گزینه 4 در مورد درصد یونش درسته یا نه ؟
محدثه اباذری
3 سال پیش
نه، درصد یونش ثابته
علیرضا قاسمی
3 سال پیش
سلام داخل گزینه یک نمیتونیم بگیم غلظت یون ها و مولکول ها در دو محلول برابره ؟ چون صورت سوال گفته که غلظت برابره و درصورتی غلظت یک اسید ضعیف و قوی در دمای یکسان برابر می شوند که تعداد مول های بیشتری (نسبت به اسید قوی در محلول خودش) از اسید ضعیف در محلول ان حل شود ممکنه این گزینه بیشتر توضیح بدید ممنون
محدثه اباذری
3 سال پیش
نه اینطور نیست. یعنی مولار حل شده برابره. مثلا وقتی میگیم غلظتشون برابره و هر دو ۰/۱ مولار هستند، یعنی ۱ مول از HNo3 در ۱۰ لیتر آب حل شده و ۱ مول از استیکاسید در ۱۰ لیتر آب حل شده. همونطور که استاد مثال زدن اکر از هر دو ۱۰ مولکول حل کنیم، در محلول HNO3 بیست یون و ۰ مولکول مجموعا ۲۰، و در محلول استیکاسید ۲ یون و ۹ مولکول مجموعا ۱۱ ذره پیدا میشه. اگر صحبت از غلطت H+ برابر بود، حرف شما درست بود.
علیرضا قاسمی
3 سال پیش
@محدثه اباذری مچکررمم متوجه شدم :))))
(1)
Faez Khomak
3 سال پیش
دلیل نوشتن ۲ضرب در ۱۰به توان منفی۴ چه بود؟! این تیکه برام غیر قابل درک بود
زینب مقدم
3 سال پیش
دقیقه چند فیلم؟
رقیه اکبرزاده
3 سال پیش
سلام این قسمت استاد دارن هی میگن تفکیک؛بکاربردن تفکیک یونی برای اسید ها غلط نیست؟احتمالا استاد حواسشون نیست؛ درسته؟یا من اشتباه برداشت کردم:/
(1)
محدثه اباذری
3 سال پیش
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷