تست 15

4.9/5
(113 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

PH(پی اچ)

مسائل و تست هایPH(قسمت اول)
مسائل و تست هایPH(قسمت اول)

`02:25

1 تمرین

مسائل و تست های PH(قسمت دوم)
مسائل و تست های PH(قسمت دوم)

`00:51

1 تمرین

مسائل و تست های PH(قسمت سوم)
مسائل و تست های PH(قسمت سوم)

`01:34

1 تمرین

مباحث باقیمانده
مباحث باقیمانده

`00:19

1 تمرین

سوالات دیگران
آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

3 ماه پیش

فکر نمی‌کنید این سوال شبیه سوال آخر یاد بگیریم ۳شده؟!جواب دقیق در گزینه‌ها هست.ولی جواب حدودی درست گرفته شده؟!

از اینجا به بعد رو متوجه نمیشم

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

3 ماه پیش

برای هر دو مورد (چه نیتریک‌اسید چه سدیم‌هیدروکسید) ما نیاز به ۰.۰۱مول از هرکدام داریم.,الان با تبدیل مول به گرم(با فرمول:مول مساوی با حاصل تقسیم جرم به جرم مولی)گرم هر کدوم رو جدا حساب می‌کنیم.(مول و در جرم مولی ضرب می‌کنیم ،جرم بر حسب گرم حاصل میشه.)بعد نسبت گرم نیتریک‌اسید رو به گرم سدیم‌هیدروکسید به دست می‌آوریم

(1)

این روش خوبه؟

این روش درسته و خوبه؟

سلام میشه ابن توضیح بدید

سلام تصویر معادله واکنش رو کامل نمی‌بینم

مریم شیخ | آکادمی امروز

مریم شیخ

1 سال پیش

میشه روش حل سوالو برام توضیح بدین؟

توان ۱۰ نباید منفی ۲ باشه؟یا من اشتباه کردم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@زینب مقدم نه من گزینه رو درست زدم خب فقط تو جوابی که بدست آوردم ده به توان منفی دو شد میخوام ببینم گزینه اشتباه تایپی داره یا نه،؟الان شما هم حل میکنید ده به توان منفی یک میشه یا دو؟

من تست شماره ۶ رو هیچی ازش نفهمیدم

ویدئو نه.... همون تست هایی که آخر سر گذاشتن خودمون بزنیم

کوثر هم ازش شات گرفته فرستاده گویا اکثرا با این تست مشکل دارن

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

سلام وقتتون بخیر من اینجا متوجه نشدم که چرا از OH صرف نظر میکنیم هیچ کجا استاد چنین چیزی نگفته بودن تو پاسخنامه نوشته میتونیم از OH باز درمقابل OH خود آب صرف نظر کنیم آخه وقتی باز رو میریزیم دیگه تعادل آب کلا بهم میخوره و غلظت ها عوض میشه تا دوباره به تعادل برسه

سلام از OH باز که نمی‌تونیم صرف نظر کنیم احتمالا منظورش این بوده که از OH آب صرف نظر کنیم ممنون میشم از پاسخنامش یه عکس بفرستید

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

@سید محمد متین رشادی اگه صرف نظر نکنیم جواب میشه 6/7

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

@K .Sh من بالاخره یجورایی منظور سوال رو فهمیدم وقتی مقدار باز اضافه میاد محلولمون خاصیت بازی پیدا میکنه وقتی هم میایم آب میریزیم روش خود آب هم یه مقداری OH داره و باید غلظت OH آب و OH محلول رو جمع بزنیم که میشه 1/5*10 به توان 7- پس غلظت یون هیدرونیوم هم میشه دو سوم ضربدر ده به توان منفی 7 پس پی اچ میشه 7/2 و چون روی سوال گفته حدودا میتونیم از OH ناشی از اسید صرف نظر کنیم اینجا درواقع وقتی آب اضافه میکنیم هیدروکسید خود آب رو هم درنظر گرفته ولی استاد تو سوالات درنظر نمیگرفتن تو این سوال اگه هیدروکسید خود آب رو درنظر نگیریم بعد اینکه آب اضافه کردیم غلظت هیدرونیوم بیشتر میاد و محلول خاصیت اسیدی پیدا میکنه که غلطه منم همین کارو کرده بودم یعنی گفتم که غلظت هیدروکسید 5 ضربدر ده به توان منفی 8 هست پس غلظت هیدرونیوم میشه 2 ضربدر 10 به توان منفی 7 و بعدش پی اچ میشد 6/7 که کلا غلطه امکان نداره مقدار باز اضافه بیاد و بعد محلول اسیدی شه😂

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

@K .Sh استاد تو تست ها مشابه این تست رو حل نکرده بودن که به یه محلول اسیدی یا بازی مقداری آب خالص اضافه کنیم الان اگه مشابه این سوال رو بدن ما OH خود آب خالص رو هم درنظر بگیریم؟

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

@K .Sh اگه متوجه چیزی که گفتم نشدین میتونم رو کاغذ توضیح بدم

سلام اینجا چرا نوشت ۰.۰۱ مول HNO3. اون ۰.۰۱ نتیجه عبارت روبرو چرا ضربدر مول HMO3یا سدیم هیدروکسید شد

سلام میشه منظورتونو بیشتر بهم توضیح بدید؟

@سید محمد متین رشادی سلام منظورم اینه که چرا ۰.۰۱ شد ضریب n

@نازنین رصاف جواب به صورت صوتی می باشد:)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام توروخدا این سوال رو هم برام توضیح بدید

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام بفرمایین

سلام من این سوال رو اصلا متوجه نمیشم میشه یکی برام ازاول تا آخر توضیح بده

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

منم متوجه نشدم اصلا

سلام میشه سوال چهار همین یادبگیریم رو توضیح بدید

زینب طاقتی | آکادمی امروز

زینب طاقتی

3 سال پیش

سلام وقت بخیر من این سوال رو اینطوری حل کردم اما نمیدونم چه اشتباهی کردم که به جواب درست نمیرسم ممنون میشم راهنماییم کنید

زینب طاقتی | آکادمی امروز

زینب طاقتی

3 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

@زینب طاقتی وویست نیومده:(

زینب طاقتی | آکادمی امروز

زینب طاقتی

3 سال پیش

@زینب مقدم سلام وقت بخیر ویس نفرستادم .تصویر هست

زینب طاقتی | آکادمی امروز

زینب طاقتی

3 سال پیش

سلام وقت بخیر میشه این دو موردی که هایلایت کردم رو توضیح بدید ممنونم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام وویس

زینب طاقتی | آکادمی امروز

زینب طاقتی

3 سال پیش

@زینب مقدم سلام تمرین 11 یادبگیریم 4

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

@زینب طاقتی سلام وویس

(1)