یادبگیریم4:مسائلPH(قسمت سوم)

4.9/5
(358 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

PH(پی اچ)

مسائل و تست هایPH(قسمت اول)
مسائل و تست هایPH(قسمت اول)

`02:25

1 تمرین

مسائل و تست های PH(قسمت دوم)
مسائل و تست های PH(قسمت دوم)

`00:51

1 تمرین

مسائل و تست های PH(قسمت سوم)
مسائل و تست های PH(قسمت سوم)

`01:34

1 تمرین

مباحث باقیمانده
مباحث باقیمانده

`00:19

1 تمرین

سوالات دیگران

نهایی لطفا حل کنین مچکرم

لطفاً تایمش رو از روی فیلم مشخص کنید من ببینم استاد به چه روشی حل کردن که راه حل من با راه حل ایشون متناقض نباشه و شما رو گیج کنه ریپلای نباشه 🌷

این ۲سوال رو میگم نهایی حل کنید ممنون

لطفاً تایمش رو از روی فیلم مشخص کنید من ببینم استاد به چه روشی حل کردن که راه حل من با راه حل ایشون متناقض نباشه و شما رو گیج کنه ریپلای نباشه 🌷

سلام میشه این دو سوال رو نهایی حل کنین ؟ اصلا این مرود سوال ها تو امتحان نهایی میاد؟

سلام کدوم دو سوال؟ عکس بفرستید ریپلای نباشه 🌷

ترجیحا عکس هر سوال رو در یک کامنت بفرستید

@سید محمد متین رشادی دو تمرین آخر که استادحل کردن

@محدثه باشتنی لطفاً عکس هر سوال رو جداگانه کامنت کنید که من ببینم و جواب بدم ریپلای نباشه لطفا

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

3 ماه پیش

سلام میشه یه نفر جواب دو تمرین آخر رو با روشی که بشه تو امتحان نهایی نوشت حل کنه؟! همون که دو ماده خنثی نمیشوند

سلام و عرض ادب چرا استاد آمده انجا poH را که بدست آورده از پی اچ ۱۴ کم کرده فقط واسه باز ها اینجوریه یا واسه اسید ها هم اینجوری هست

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام ببخشید با این فرمول MVmتونهایی بریم اوکیه؟

(1)

نرگس حسینی | آکادمی امروز

نرگس حسینی

5 ماه پیش

لطفا جواب بدید.؟؟

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

2 ماه پیش

نه مشخصا چون استاد گفت این روش برای تسریع استوکیومتری متداولیه که تو دهم هم به کار برده میشه، برای این فرایند باید از همون کسر تبدیل ها استفاده کرد.

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

2 ماه پیش

@نرگس حسینی نه مشخصا چون استاد گفت این روش برای تسریع استوکیومتری متداولیه که تو دهم هم به کار برده میشه، برای این فرایند باید از همون کسر تبدیل ها استفاده کرد.

خنثی شدن تو نهایی میاد یافقط کنکور

(1)

سلام. اگه بخواهیم با استکیومتری بریم چجور حل میشه؟

اگه بخایم با استکیومتری بریم چجور حل میشه؟

(1)

ظرفیت فلز رو چجوری بدست بياريم؟

همون لایه ظرفیته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام از این فرمول می تونیم داخل نهایی هم استفاده کنیم

سلام خیر

Ruqiya Valizade | آکادمی امروز

Ruqiya Valizade

7 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی پس چجوری حل میکنن

نرگس حسینی | آکادمی امروز

نرگس حسینی

5 ماه پیش

@Ruqiya Valizade لطفا جواب بدید؟؟

آقا به پشتیبانی بگین این چه جزوه داغونیه جا بیشتر بزارن برای حل سوالات نکته‌هایی که خود استاد میگه رو نوشته باشه نه اینکه ما تو هم تو هم بنویسیم به پشتیبانی میگیم جواب سر بالا مید لطفاً رسیدگی کنید

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

منظور از ظرفیت فلز. الکترون ظرفیتی هست ؟

لزوما عدد طرفیت با تعداد الکترون ظرفیتی برابر نیست ظرفیت، به اون تعداد الکترونی گفته میشه که اتم فلز می‌تونه از دست بده مثلاً برای آهن، هفت تا الکترون ظرفیتی داره(۳d5,4s2) اما یون دو یا سه بار مثبت میده پس عدد ظرفیتش با عدد الکترون ظرفیتیش لزوما برابر نیست

سلام ببخشید اگه یه اسید و بازی رو باهم مخلوط کردبم بعد پی اچ جدید رو بخواد اگه صورت 0 شد یعنی پی اچ هر دو برابره ؟

منظورم سواله 19. هستش گزینه 2

سلام سوال ۱۹ نمی‌بینم در تصویر

سلام مگه جواب منفیه دو به روی 50 نشد ؟ پس چرا استاد وقتی میخاستن غلظت باز رو بنویسن نوشتن مثبت 4 در ده به توان منفی دو ؟مگه غلظت oH نمیشه منفیه 4 در ده به توان منفی دو از اون ور poH میشه 2.6 بنابراین pH میشه گزینه 4 اگه اشتباه میگم دلیل مثبت شدنش بهم بگین دقیقه ی 17. سوال بعد هم همینکارو کردن اگه میشه توضیح بدین

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام امید جان من تو این زمانی که گفتی یعنی ۱۷ دقیقه نتونستم مثالی‌که گفتی رو پیدا کنم اگر ممکنه یکبار دیگه چک کن و مجدد کامنت کن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

پیدا کردم😅

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بیین کسر ۲/۵۰ برابر همون ۰.۰۴ هست

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

اما این عدد چون منفیه یعنی شما غلظت یون OH رو بدست اوردی دیگه نیاز نیست اون مقدار منفی رو جلوی غلظت یون هیدروکسید بنویسی منفی شدنش صرفا مشخص کننده این هست که این عدد که برای یون هیدروکسید هست

@نرگس مهدوی اها خیلی ممنون