یادبگیریم3:گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن

4.8/5
(431 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با ترموشیمی

آشنایی با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با دما و انرژی گرمایی

`00:36

1 تمرین

آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:48

1 تمرین

گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن

`01:13

2 تمرین

عوامل موثر روی آنتالپی
عوامل موثر روی آنتالپی

`00:57

2 تمرین

تست آنتالپی
تست آنتالپی

`01:00

1 تمرین

آنتالپی سوختن
آنتالپی سوختن

`00:58

1 تمرین

قانون هس
قانون هس

`01:14

1 تمرین

سوالات دیگران

مگه جواب سوال اول یاد بگیریم نمیشه پایین تر یا همون کمتر ؟!

ببخشید استاد چرا منفی ۱۸۴میشه ؟؟؟

رقیه اسلامی | آکادمی امروز

رقیه اسلامی

1 هفته پیش

چون گرماده و وقتی گرماده باشه کیو ما منفی میشه

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام یک سوال داشتم مگه اینطور نیست که ذرات اینجا انرژی جنبشی شونو از دست دادن . پس قاعدتا باید مجموع انرژی جنبشی شون کمتر بشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 به عبارت دقیقتر، میانگین تندی و میانگین انرژی جنبشی ...

یه سوال...تو قسمت یاد بگیریم،جوابشون اولیه میشه بالا تر و دومیه میشه گرما ده؟درسته؟

(1)

اولی درست گفتی میشه بالاتر اما دومی میشه تغییر میکند فک کن واکنشت گرما ده باشه برعکسشکنی میشه گرما گیر

محمد هاشمی | آکادمی امروز

محمد هاشمی

3 ماه پیش

برای من فیلم نمی یاد

جواب یاد بگیریم چی میشه

سلام وقت بخیر این تست 1597 جوابش شده گزینه 1 میشه راهنماییم کنید چرا ؟

(1)

سلام اونجایی که تمرین حل شد جمله ی 2چرا غلط 184kgمثبت نه منفی باید درست باشه

دقیقه ۲۲:۲۱ میگه به تقاوت انرژی پتانسیل وابسته است این یعنی چی

البته انتالپی کلی ثابته طبق قانون پایستگی انرژی و این یک اشتباه لفظی بود . منظور تبادل انرژی در طی واکنش بود. امیدوارم مفید واقع شده باشه

انرژی پتانسیل هم متوجه نمیشم

ویسم گوش کنید

سلام لطفا تعریف ترموشیمی بگید متوجه اش نمیشم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب به صورت صوتی می باشد:)

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

سوال ۲ چی یاد گرفتی رو نمیفهمم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی سلام عذر میخوام میشه جواب سوال بالا روض عکس فرستادم راهنماییم کنین

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

متوجه نمیشم مگه اینجا دما ثابت نیست؟ چطور Qمنفی شده پس؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چرا تو اینجا n2و h2 پایین تر از هیدرازین قرار گرفتن اخه از کجا اومد ک باید هیدارازین بالاتر قرار بگیرد و بعدشم از همین بالاتری اومدن پایداری و ناپایداری رو بررسی کردن میشه توضیح بدید

یادش بخیر دبیر نگارش کلاس هفتم بیشتر از این استاد توضیح میداد ...

(7)

سلام سهیل جان هر جا رو متوجه نشدی بگو توضیح میدم برات (ترجیحا کامنت مجزا بذار و ریپلای نکن تا سریعتر کامنتت رو ببینم )

کیانا کریمی | آکادمی امروز

کیانا کریمی

10 ماه پیش

یه ساعته تو دلم دارم به این میخندم‌‌‌...

گلپسر این ویدیو ها بیشتر برای افرادی با پایه قوی و دنبال جمع بندیه. پیشنهاد میکنم قبلش درسنامه کمک آموزشی بخونی و یا روزنامه وار کتاب درسیو مطالعه کنی

(5)

@کاک آمیار نالوسی این کجاش جمع بندی‌ه من خودم کمک درسی میخونم میام ویدیو ها رو میبینم هرچی خوندم میپره

@سید محمد سهیل عقیلی پس پیشنهاد میکنم یه تجدید نظری بکنی راجع به نحوه فیلم دیدنت

(5)