تست3

4.9/5
(111 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با ترموشیمی

آشنایی با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با دما و انرژی گرمایی

`00:36

1 تمرین

آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:48

1 تمرین

گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن

`01:13

2 تمرین

عوامل موثر روی آنتالپی
عوامل موثر روی آنتالپی

`00:57

2 تمرین

تست آنتالپی
تست آنتالپی

`01:00

1 تمرین

آنتالپی سوختن
آنتالپی سوختن

`00:58

1 تمرین

قانون هس
قانون هس

`01:14

1 تمرین

سوالات دیگران

میشه تشریحیش رو بفرستید

میشه روش تشریحی این سوالو بفرستید

داغ شدن مگه با گرفتن گرما همراه نیست پس چرا گرماگیر نیست

یعنی اب سامانه نبود پس ایا

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

@علیرضا یمینی نیا دقیقا اصلا این H2O که اینجاست، حالتش g هست و مایع نیست

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

آب مجزا از این واکنش منظورشه

چزا منفی شد ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام میشه لطفا این سوالو ب روش تشریحی حل کنید قسمت آخرش برام مبهمه..

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

1 سال پیش

میشه به روش تشریحی حل کنید بفرستید

هادی میری | آکادمی امروز

هادی میری

1 سال پیش

تو سوال خیلی راحت 4.2 رو با 33.6 به 8 زد بعد 12 ضرب 100 تقسیم به 8 که جواب میشد 150

بله منطقیه

(1)

سلام تست 2 تمرین رو متوجه نشدم میشه توضیح بدین....حل قسمت اخرش رو مشکل دارم

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام

سلام الان چطور دما از ۶۰ به ۸۰ رسید و واکنش گرماده است 😐 مگه دما افزایش پیدا نمی کند و طبیعتا گرما رو هم افزایش میده و گرما گیر هست

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

نه دیگه ینی گرمای آزاد شده می‌تونه باعث افزایش دمای ۶۰۰ گرم آب بشه این که گرما آزاد کرده ینی گرماده هست

(1)

خود سوال گفته گرما آزاد شده.خب یعنی گرماده دیگه

(1)

Donya Abasi | آکادمی امروز

Donya Abasi

2 سال پیش

اینو اصلا متوجه نشدم میشه توضیح بدید🤓

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام وویس

(1)

منم مثل شما خیلی مشکل داشتم ، تو پاسخنامه فقط حجم و مولار سدیم هیدروکسید رو در هم ضرب کرده ولی در حالی ک این دو تا اسید با هم واکنش دادن

H M | آکادمی امروز

H M

1 سال پیش

@زینب مقدم من دقیقا نمی‌فهمم چرا این منفی میشه ؟

سلام وقت بخیر درباره گزینه اول وسوم توضیح میدید؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام وویس

. . | آکادمی امروز

. .

3 سال پیش

من هیچ کدام از این دو تا تمرین را نمیفهمم چطوریه 🤦‍♀️🥴

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

یکم بیشتر میگی مشکلت کجاست از کجا سوال از دستت خارج میشه:((

. . | آکادمی امروز

. .

3 سال پیش

سلام همین که در متن سوال گفته (گرمای آزاد شده)کافیه که ما بفهمیم واکنش گرماده هست و آنتالپی منفیه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام اره همینطوره👌

:)  )  | آکادمی امروز

:) )

3 سال پیش

از 60 رسیده به 80 نباید بگیم گرما گرفته و گرما گیره ؟ این قسمت و متوجه نشدم الان بحث گرماگیر بودن یا گرماده برای فرایند و واکنش متفاوته؟

(1)

سلام ببین اصلا داخل صورت سوال خودش گفته گرمای آزاد شده، پس ینی واکنش ما گرماده هستش از طرف دیگه وقتی گرمای واکنش ما رو یه واکنش دیگه گرفته و دماش رفته بالاتر پس بازم میشه نتیجه گرفت که واکنش اولی گرماده بوده درواقع واکنش دومی گرماگیره اما اصلا مد نظر ما نیست. واکنش اول که همون وانکش آهن با آب هست مورد سواله.

(3)

میشه این سوال را آخرش را برام توضیح بدید که چرا ۵۰ را فقط حساب کردهNaoH?

(1)