نیلوفر شعبانخانی
2 ماه پیش
برون اساس میگیم که این کم ترین گرما رو آزاد میکنه؟ اندازه فلش ها (فاصله )مهمه یعنی؟
سعید خسروی
3 ماه پیش
سلام چرا اتم سطح انرژی آن از همه بالاتره؟
زهرا شیراوند
1 ماه پیش
چون به شدت ناپایدار هست ناپایداری با سطح انرژی رابطه مستقیم دارد.
(1)
مبینا برالی
3 ماه پیش
ببخشید به نظر من جواب گزینه یک میشه چون واکنش دهنده باید گاز باشه تا بالاتر باشه و فرآورده مایع باشه که بایین تر است در نمودار
زهرا شیراوند
1 ماه پیش
استاد درست حل کرده. چون سوال گفته از راست به چپ. شما از چپ به راست حساب کردید.
بشری احمدزاده
4 ماه پیش
من متوجه نشدم از کجا به این نتیجه میرسیم که فراورده باید بالاتر باشه یا واکنش دهنده؟
Amir Taha ....
2 ماه پیش
اگر واکنش گرماده باشه پس واکنش دهنده ها باید گرما ازاد کنند تا به فراورده برسند پس واکنش دهنده باید بالاتر از فراورده قرار بگیرد و اگر واکنش گرماگیر باشه پس به واکنش دهنده ها باید گرما بدیم تا واکنش انجام بشه در نتیجه در واکنش گرماگیر واغکنش دهنده پایین تر از فراورده قرار میگیرد
.. .
6 ماه پیش
سلام در مورد نوع واکنش دهنده ها الان اگ دوتا ماده متفاوت بده و بگه کدوم بیشتره از کجا بفهمیم؟ یا اصن نمیارن؟ و فقط همینی ک اومده تو کتاب رو میارن که پایداری و.. شو توضیح بدیم؟
یاسین منصوری نور
1 سال پیش
توی امتحان نهایی لازمه نمودار بکشیم؟؟ چون این سوال هارو میشه با ذهن هم حل کرد و براش توضیح شفاهی نوشت
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
توضیح شفاهی هم منطقا باید کافی باشه و نمره بگیره اما محض احتیاط نمودار هم بکشید بد نیست (پاسخنامه خود امتحان نهایی هم چک کنید ببینید با چه روشی اینو حل میکنن 🌷)
پرنیا قرجه لو
1 سال پیش
تمرین سوم جوابش گزینه یک میشه ولی استاد گفت گزینه دو چون واکنش دهنده باید ناپایدار باشه گاز و فراورده مایع باشه یعنی پایدار
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
ظاهراً سوالتون مربوط به این ویدیو نیست ممنون میشم یا عکس سوال رو کامنت کنید یا زیر ویدیوی مربوط به همون سوال کامنت بذارید 🌷 لطفاً ریپلای نکنید 🌷
بهتاز همتی
1 سال پیش
من اینجارو نفهمیدم که مگه نگفتیم اگه مثبت باشه گرماگیر خب چرا واکنش آمونیاک گرماده؟
تارا اجاقلو
10 ماه پیش
اخه داره انرژی آزاد میکنه
انیتا عباسی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید متوجه نشدم دلیل اینکه چرا حالت گاز ناپایدار تر از حالت مایعدهست؟ به دليل ساختاره شونه؟
پارسا نظریان
1 سال پیش
سلام چون سطح انرژی بالا تری داره و هرچه انرژی بیشتر باشه پایداری کمتره
delaram moghimi
1 سال پیش
ببخشید من این مبحث رو نمی فهمم مگه اینجا واکنش گرماگیر نیست خب اگه گرماگیر باشه مگه نباید سطح فراورده بالاتر باشه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
مائده مظفری
1 سال پیش
استاد میگن و میرن ،لطفا پیگیری کنید ما وقت و سرمایه مون میره این چه وضعشه ،فیزیک وزیست حرف ندارن ولی شیمی خیلی بی کیفیتههههههع
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
لطفا انتقاداتتون رو حتما به پشتیبانی آنلاین منتقل کنید 🌷
ایسا اسماعیلی
1 سال پیش
نمیفهمم چجور این واکنش هارو استاد میگه گرماگیر هست!چجور باید تشخیص بدیم یه واکنش گرماگیر یا گرماده؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام مقدار گرما در قسمت فراورده نوشته شده، یغعنس گرما تولید شده و واکنش گرما ده هست
امیررضا هاشمی
1 سال پیش
سلام دلتا H به چه چیز هایی وابسته است ؟
کاک آمیار نالوسی
1 سال پیش
نوع واکنش دهنده_مقدار واکنش دهنده_نوع فرآورده_حالت فیزیکی
(1)
روژان کنگرانی فراهانی
4 هفته پیش
بله