یادبگیریم5:عوامل موثر روی آنتالپی

4.9/5
(375 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با ترموشیمی

آشنایی با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با دما و انرژی گرمایی

`00:36

1 تمرین

آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:48

1 تمرین

گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن

`01:13

2 تمرین

عوامل موثر روی آنتالپی
عوامل موثر روی آنتالپی

`00:57

2 تمرین

تست آنتالپی
تست آنتالپی

`01:00

1 تمرین

آنتالپی سوختن
آنتالپی سوختن

`00:58

1 تمرین

قانون هس
قانون هس

`01:14

1 تمرین

سوالات دیگران

برون اساس میگیم که این کم ترین گرما رو آزاد میکنه؟ اندازه فلش ها (فاصله )مهمه یعنی؟

سلام چرا اتم سطح انرژی آن از همه بالاتره؟

چون به شدت ناپایدار هست ناپایداری با سطح انرژی رابطه مستقیم دارد.

(1)

ببخشید به نظر من جواب گزینه یک میشه چون واکنش دهنده باید گاز باشه تا بالاتر باشه و فرآورده مایع باشه که بایین تر است در نمودار

استاد درست حل کرده. چون سوال گفته از راست به چپ. شما از چپ به راست حساب کردید.

من متوجه نشدم از کجا به این نتیجه میرسیم که فراورده باید بالاتر باشه یا واکنش دهنده؟

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

2 ماه پیش

اگر واکنش گرماده باشه پس واکنش دهنده ها باید گرما ازاد کنند تا به فراورده برسند پس واکنش دهنده باید بالاتر از فراورده قرار بگیرد و اگر واکنش گرماگیر باشه پس به واکنش دهنده ها باید گرما بدیم تا واکنش انجام بشه در نتیجه در واکنش گرماگیر واغکنش دهنده پایین تر از فراورده قرار میگیرد

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

سلام در مورد نوع واکنش دهنده ها الان اگ دوتا ماده متفاوت بده و بگه کدوم بیشتره از کجا بفهمیم؟ یا اصن نمیارن؟ و فقط همینی ک اومده تو کتاب رو میارن که پایداری و.. شو توضیح بدیم؟

توی امتحان نهایی لازمه نمودار بکشیم؟؟ چون این سوال هارو میشه با ذهن هم حل کرد و براش توضیح شفاهی نوشت

توضیح شفاهی هم منطقا باید کافی باشه و نمره بگیره اما محض احتیاط نمودار هم بکشید بد نیست (پاسخنامه خود امتحان نهایی هم چک کنید ببینید با چه روشی اینو حل میکنن 🌷)

تمرین سوم جوابش گزینه یک میشه ولی استاد گفت گزینه دو چون واکنش دهنده باید ناپایدار باشه گاز و فراورده مایع باشه یعنی پایدار

ظاهراً سوالتون مربوط به این ویدیو نیست ممنون میشم یا عکس سوال رو کامنت کنید یا زیر ویدیوی مربوط به همون سوال کامنت بذارید 🌷 لطفاً ریپلای نکنید 🌷

بهتاز همتی | آکادمی امروز

بهتاز همتی

1 سال پیش

من اینجارو نفهمیدم که مگه نگفتیم اگه مثبت باشه گرماگیر خب چرا واکنش آمونیاک گرماده؟

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

10 ماه پیش

اخه داره انرژی آزاد میکنه

سلام وقتتون بخیر ببخشید متوجه نشدم دلیل اینکه چرا حالت گاز ناپایدار تر از حالت مایعدهست؟ به دليل ساختاره شونه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام چون سطح انرژی بالا تری داره و هرچه انرژی بیشتر باشه پایداری کمتره

delaram moghimi | آکادمی امروز

delaram moghimi

1 سال پیش

ببخشید من این مبحث رو نمی فهمم مگه اینجا واکنش گرماگیر نیست خب اگه گرماگیر باشه مگه نباید سطح فراورده بالاتر باشه

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب جامد میشه؟

بله درسته

استاد میگن و میرن ،لطفا پیگیری کنید ما وقت و سرمایه مون میره این چه وضعشه ،فیزیک وزیست حرف ندارن ولی شیمی خیلی بی کیفیتههههههع

(1)

لطفا انتقاداتتون رو حتما به پشتیبانی آنلاین منتقل کنید 🌷

نمیفهمم چجور این واکنش هارو استاد میگه گرماگیر هست!چجور باید تشخیص بدیم یه واکنش گرماگیر یا گرماده؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام مقدار گرما در قسمت فراورده نوشته شده، یغعنس گرما تولید شده و واکنش گرما ده هست

سلام دلتا H به چه چیز هایی وابسته است ؟

نوع واکنش دهنده_مقدار واکنش دهنده_نوع فرآورده_حالت فیزیکی

(1)