علی یوسفیان
4 ماه پیش
در اینجا طبق چیزی که نوشتم گزینه 4 نباید نادرست باشه ؟؟ چون CO با پیوند یگانه میانگین آنتالپی پیوند هست
.. .
5 ماه پیش
گزینه الف رو میشه توضیح بدید اون یه مولکول درسته یا اشتباه؟ چون تو واکنش به جا مول میتونیم بگیم یه مولکول درسته این جمله یا غلطه؟
سید محمد سهیل عقیلی
9 ماه پیش
بجا اینکه ما غلط بگیم شما درست کنی شما غلط میگی ما درست میکنیم مگه آنتالپی پیوند برای یک مول گاز نیست ؟ گ الف غلطه
(3)
فاطمه داودآبادی
5 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی میشه توضیح بدید من متوجه نمیشم
دینا نوروزی
1 سال پیش
راجب گزینه ۳میتونیم بگیم OHآنتالپی پیوند نیست میانگینه وبه همین دلیل غلط باشع؟
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام اگر اب حالت گازی داشت میتونستی درست بگیری
دینا نوروزی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی متوجه نشدم😅
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@دینا نوروزی شما میگی انتالپی میانگین هست من میگم با این وجود باز هم اگر اب رو حالت گازی در نظر می گرفت به جای مایع، این گزینه درست می شد
امیررضا هاشمی
1 سال پیش
گرینه 1 طبق کتاب باید میگفت مول نه مولکول درسته ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله و مورد اول غلطه استاد حواسشون نبوده به پشتیبانی اطلاع بدید این موارد رو 🌷
فرشته پرتوی
1 سال پیش
سلام نظرات رو چه دیدم گفته بودید که چون گفته مولکول غلطه ولی خود کتاب پایین صفحه روی نمودا به ازای یک مولکول در نظر گرفته ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام اگه مورد الف این سوال رو میگید، H2 در واقع مولکول هیدروژن هست
سبحان پرهوده
1 سال پیش
سلام گزینه 1 غلطه چون خود کتاب گفته که ه ازای شکستن 1 مول نه مولکول
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله درسته
Mandana Moradi
2 سال پیش
در گزینه د این واکنش آنتالپی داره ، ولی آنتالپی پیوند نداره. درسته ؟؟
(1)
زینب مقدم
2 سال پیش
میتونی بیشتر توضیح بدی منظورت رو؟
(1)
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام در این واکنش در واقع یک پیوند تشکیل شده و انتالپی که شما باید به دست بیارین متناسب با انتالپی پیوند یک هیدروژن و نیتروژن هست
Mandana Moradi
2 سال پیش
@زینب مقدم منظورم اینکه آنتالپی این واکنش منفی میشه پس کلا آنتالپی داره ولی آنتالپی «پیوند» نداره چون آنتالپی پیوند باید مثبت باشه ، تحلیلم درسته به طور کلی؟
Mandana Moradi
2 سال پیش
@نرگس مهدوی سلام پس چرا استاد در یادبگیریم گفتند که این واکنش آنتالپی پیوند نداره؟!
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@Mandana Moradi شکستن پیوند گرماگیره و انتلبپی پیوندش مثلت اینجا تشکیل پیوند رو داریم که گرماده هست و انتالپیش منفی میشه
(1)
(1)
Mandana Moradi
2 سال پیش
در گزینه ۱ گفته یک مولکول H2 در حالی که باید بگه یک مول! آیا گزینه اشتباه نیست ؟؟؟!
زینب مقدم
2 سال پیش
بله درسته مرسی از کامنتت💚
Mandana Moradi
2 سال پیش
@زینب مقدم آهان ممنون از پاسخ گویی شما🌹
اسما جرکانی
2 سال پیش
سلام توی گزینه ج گفته شده انتالپی واکنش صراحتا نگفته انتالپی پیوند و با H-O مقایسش کرده ...بنابراین میشه گفت چون در واکنش اول مستقیم نگفته انتالپی پیوند گزینه میتونه درست باشه و ارتباطی با گازی نبودن واکنش نداره ؟
ستایش احمدی
2 سال پیش
سلام ،مگه انتالپی برای مول نبود؟اینجا گفته مولکول...نباید غلط میشد؟
زینب مقدم
2 سال پیش
سلام بله حق با شماست 💚 باید مول میگفت
سارا خالدیان
2 سال پیش
سلام میشه توضیح بدید که چرا برای کربن کربن میانگین آنتالپی پیوند به کار میبریم
سپیده علمداری
2 سال پیش
در قسمت ج پس انتالپی واکنش بیشتر از دو برابر میانگین انتالپی پیوند او هاچ است و حتی اگه مولکول ابمون هم گاز بود بازم این گزینه غلط بود چون ما میانگین انتالپی اکسیزن و هیدروزن داریم نه خود انتالپی پیوندو .درسته
(1)
عرفان امیری
3 سال پیش
گزینه آخر رو توضیح میدید
(1)
عرفان امیری
3 سال پیش
@زینب مقدم مرسی خسته نباشید
زینب مقدم
3 سال پیش
@عرفان امیری خواهش میکنم 💚
ABOLFAZL Hendevani
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
بله اینجا چون گفته یک مولکول، جمله غلطه این موارد رو به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷