یادبگیریم9:آنتالپی سوختن

4.8/5
(269 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با ترموشیمی

آشنایی با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با دما و انرژی گرمایی

`00:36

1 تمرین

آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:48

1 تمرین

گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن

`01:13

2 تمرین

عوامل موثر روی آنتالپی
عوامل موثر روی آنتالپی

`00:57

2 تمرین

تست آنتالپی
تست آنتالپی

`01:00

1 تمرین

آنتالپی سوختن
آنتالپی سوختن

`00:58

1 تمرین

قانون هس
قانون هس

`01:14

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام ی سوال مگه با افزایش جرم مولی ارزش سوختی کمتر نمیشه؟ قاعدتا الکان باید ارزش سوختی کمتری از بقیه داشته باشه چون جرم مولی ش از همه بیشتره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آنتالپی سوختن همواره از ارزش سوختی بیشتر است. اینکه حالت ماده مون چی باشه مهمه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

از چه دمایی به بعد آب گازی میباشد؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زهرا حافظی | آکادمی امروز

زهرا حافظی

3 ماه پیش

سلام برای انتالپی پیوند هم مثل انتالپی سوختن باید طوری موازنه کنیم که ضریب استوکیومتری ماده سوختنی یک باشه؟

سوال خوبیه؟

تعریف انتالپی پیوند براساس یک مول نیست و لزوما نباید ضریب یک باشه

جواب اولی میشه کیلو ژول بر مول-کیلو ژول بر گرم دومی همواره بزرگتر از صفر یا مثبت میشه

(3)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام بی زحمت میشه اینو تناسب بزنید ؟

سلام من اینطوری نوشتم.

نیم مول چجوری 22 گرم شده

..  . | آکادمی امروز

.. .

5 ماه پیش

وقتی بر حسب یه مول حساب میکنیم ۴۴ گرم پس نیم مولش یعنی نصفش میشه ۲۲ گرم

سلام خسته نباشید تمرین گزینه ه چرا انرژی که در دمای اتاق آزاد میشود بیشتره؟

سلام وقت بخیر از روی شکل ارتفاعی ک از واکنش دهنده تا آب در دمای اتاق ک مایع هست,ارتفاع بیشتریه بنابراین انرژی بیشتری هم آزاد میکنه

سلام وقت بخیر در تمرین ج در کنار بوتن منفی یک هست برای چی هست و کاربردش چیه

سلام اون منفی یک نیست بلکه نامگذاریش به این شکله میخونیمش یک بوتن معناش اینه که در زنجیره هیدروکربنی اصلی،اولین کربنی که در تشکیل پیوند دوگانه شرکت میکنه،کربن شماره یک هست

فقط در این صورت که تعداد کربن برار باشه میشه مقایسه کرد؟ اگه نبود چی

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

در اون صورت جرم مولی و پیوند ها و قطبیت مولکول میان وسط و تاثیر دارن

من این قسمت رو متوجه نمیشم ممنون میشم پاسخ بدید

یلام خوب هستید بلخشید شماره سه متوجه نشدم چرا اینطوری مقایسه شد

سلام وقت بخیر تو قسمت ب مگه نباید بگیم ارزش سوختی پروپن بیشتر از اتینه؟ مگه نگفتیم ارزش سوختی الکن بیشتر از الکینه؟

سلام همون طور که استاد گفتن باید تعداد کربن ها توی هیدروکربن برابر باشه تا این مقایسه رو بکنیم پروپن 3 کربن و اتین دو کربن داره و توی ارزش سوختی هر چیهبدروکربن تعداد کربن کمتری داشته باشه ارزش سوختی بیشتری داره

الیا قناد | آکادمی امروز

الیا قناد

1 سال پیش

این دو جمله درسته یا نه چون یجا دیدم درست بود. در هیدروکربن ها هرچه کربن بیشتر انتالپی سوختن بیشتر و ارزش سوختی کمتر. در الکل ها هرچه کربن ها بیشتر انتالپی سوختن بیشتر و ارزش سوختی هم بیشتر.

جمله اولی درسته ولی جماه دومی گفتیم که توی الکل ها ارزش سوختی شون خیلی کمه و به قول استاد افتضاحه😂

الیا قناد | آکادمی امروز

الیا قناد

1 سال پیش

سلام وقت بخیر الان برای قسمت اخر اینحا استاد منظورشون اینه که اگه و بزاره واکنش ترموشیمیه ولی اگه بعلاوه بزاره انتالپی پیونده؟ و اینکه ایا اصن انتالپی پیوند خودش جزو ترموشیمیه یا خیر؟