= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
روژان کنگرانی فراهانی
2 هفته پیش
سلام ی سوال مگه با افزایش جرم مولی ارزش سوختی کمتر نمیشه؟ قاعدتا الکان باید ارزش سوختی کمتری از بقیه داشته باشه چون جرم مولی ش از همه بیشتره
زهرا شیراوند
1 ماه پیش
آنتالپی سوختن همواره از ارزش سوختی بیشتر است. اینکه حالت ماده مون چی باشه مهمه؟
(1)
زهرا حافظی
3 ماه پیش
سلام برای انتالپی پیوند هم مثل انتالپی سوختن باید طوری موازنه کنیم که ضریب استوکیومتری ماده سوختنی یک باشه؟
عرشیا بتیانه
2 ماه پیش
سوال خوبیه؟
روژان کنگرانی فراهانی
2 هفته پیش
تعریف انتالپی پیوند براساس یک مول نیست و لزوما نباید ضریب یک باشه
آرتین آل رسول
7 ماه پیش
جواب اولی میشه کیلو ژول بر مول-کیلو ژول بر گرم دومی همواره بزرگتر از صفر یا مثبت میشه
(3)
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
K🤍 nazeri
10 ماه پیش
نیم مول چجوری 22 گرم شده
.. .
5 ماه پیش
وقتی بر حسب یه مول حساب میکنیم ۴۴ گرم پس نیم مولش یعنی نصفش میشه ۲۲ گرم
عرفان شیبانی
1 سال پیش
سلام خسته نباشید تمرین گزینه ه چرا انرژی که در دمای اتاق آزاد میشود بیشتره؟
تارا اجاقلو
8 ماه پیش
سلام وقت بخیر از روی شکل ارتفاعی ک از واکنش دهنده تا آب در دمای اتاق ک مایع هست,ارتفاع بیشتریه بنابراین انرژی بیشتری هم آزاد میکنه
امیرعلی کاویان فر
1 سال پیش
سلام وقت بخیر در تمرین ج در کنار بوتن منفی یک هست برای چی هست و کاربردش چیه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام اون منفی یک نیست بلکه نامگذاریش به این شکله میخونیمش یک بوتن معناش اینه که در زنجیره هیدروکربنی اصلی،اولین کربنی که در تشکیل پیوند دوگانه شرکت میکنه،کربن شماره یک هست
خاطره شکری
1 سال پیش
فقط در این صورت که تعداد کربن برار باشه میشه مقایسه کرد؟ اگه نبود چی
نرگس مهدوی
1 سال پیش
در اون صورت جرم مولی و پیوند ها و قطبیت مولکول میان وسط و تاثیر دارن
الیا قناد
1 سال پیش
سلام وقت بخیر تو قسمت ب مگه نباید بگیم ارزش سوختی پروپن بیشتر از اتینه؟ مگه نگفتیم ارزش سوختی الکن بیشتر از الکینه؟
انیتا عباسی
1 سال پیش
سلام همون طور که استاد گفتن باید تعداد کربن ها توی هیدروکربن برابر باشه تا این مقایسه رو بکنیم پروپن 3 کربن و اتین دو کربن داره و توی ارزش سوختی هر چیهبدروکربن تعداد کربن کمتری داشته باشه ارزش سوختی بیشتری داره
الیا قناد
1 سال پیش
این دو جمله درسته یا نه چون یجا دیدم درست بود. در هیدروکربن ها هرچه کربن بیشتر انتالپی سوختن بیشتر و ارزش سوختی کمتر. در الکل ها هرچه کربن ها بیشتر انتالپی سوختن بیشتر و ارزش سوختی هم بیشتر.
انیتا عباسی
1 سال پیش
جمله اولی درسته ولی جماه دومی گفتیم که توی الکل ها ارزش سوختی شون خیلی کمه و به قول استاد افتضاحه😂
الیا قناد
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷