هستی خزایی
2 هفته پیش
چطوری بفهمیم عنصر ها کدومشون پایدار تر هست کدوم ناپایدارتر؟ مثلا توی همین قسمت o2 و o3 ک o٢ پایدار O3 ناپایدار؟؟؟؟
زینب مرادی
4 ماه پیش
سلام در واکنش یخ خشک H∆ بزرگتر از صفره یا کوچیکتر چون استاد تو توضیحات گفتن مثبته ولی تو تست گفتن منفیه
حسین فرتاشی
1 سال پیش
سلام درگزینه (ب) منظور از سامانه پر رنگ تر می شود چیست
(1)
فاطمه شرعی زاده
1 سال پیش
سلام ص ۶۵ کتاب درسی دوتا شکل برای این واکنش داده و نشون داده شده که N2O4بی رنگ به No2قهوه ای رنگ تبدیل میشه
شهریار فرشته صنیعی
1 سال پیش
سلام ، استاد تو فصل تعادل دوازدهم گفته بود که q رو سمت مول گازی کمتر بذاریم و این کارو کنیم که واکنش گرماگیر محسوب میشه نه گرماده که ! و تو سال دهم هم گفته بود که اوزون در اثر برخورد پرتوهای الکترومغناطیس به اکسیژن شکسته میشن ، پس ینی یه انرژی مصرف شد که این اتفاق افتاد ! الان من با توجه به این دو موضوع درست متوجه نمیشم چرا این واکنش گرماده هست .
امیررضا هاشمی
1 سال پیش
چرا اوزون انرژی بیشتری داره ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بخاطر پیوند هاشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
پیوندهاش طوری قرار گرفتن که سطح انرژی این مولکول بالاتره
BAHAR :)
2 سال پیش
درود ، ببخشید از کجا فهمیدیم O²از O³پایدار تره ؟ مطلب حفظی هست ؟
(1)
사제데 :)
2 سال پیش
سلام ، این موضوع در شیمی سال دهم بررسی شده ولی خب میشه گفت علاوه بر تفاوت در تعداد جفت الکترون های پیوندی و ناپیوندی ✔واکنش پذیری اوزون بیشتر از اکسیژن است پس در نتیجه : ✔پایداری اکسیژن بیشتر از اوزون است.
(1)
حسام رضایی
3 سال پیش
سلام وقت بخیر ببخشید گزینه ۲ گرماگیر بود درسته؟
آیدا ملکوتی
3 سال پیش
سلام ،بله
(1)
نگین ابراهیمی
3 سال پیش
سلام رفیق خسته نباشی درسته
محمدحسین جعفربگلو
3 سال پیش
سلام وقت بخیر.. اگه گزینه 4 رو حالت اب رو گازی مینوشت گزینه غلط میشد؟
امیرعلی کریمی
3 سال پیش
سلام طبیعتا در دمای بدن ، آب به صورت بخار وجود نداره..
(1)
عرشیا کاشانی
3 سال پیش
سلام وقت بخیر قسمت "ب" این سوال که مربوط به رنگ بود در کدام قسمت استاد گفته بودند؟
ترنا صالح
3 سال پیش
سلام وقتت بخیر .استاد در یادبگیریم 4 گفتن.
(1)
نرگس نوائی
3 سال پیش
مگه تصعید واکنشی گرماگیر نبود؟
امیرعلی کریمی
3 سال پیش
سلام تصعید گرماگیره . برای کدوم گزینه میگید ؟؟ اگه منظورتون گزینه یکه ، اینجا چگالش رخ داده ..
(1)
نرگس نوائی
3 سال پیش
@امیرعلی کریمی اها ! جامد به گاز میشه تصعید و گاز به جامد میشه چگالش؟
امیرعلی کریمی
3 سال پیش
سلام بله . صفحه 62 کتاب درسی نوشته شده و سوال کنکور تیر 1401 هم بوده :) اگرم میخواید یادتون نره رمز بزارید واسشون . مثلا من خودم واکنش های گرماده رو با رمز "ماچ" حفظ کردم ( میعان ، انجماد ، چگالش ) سه تای دیگه هم طبیعتا گرماگیرن ..
(11)
نرگس نوائی
3 سال پیش
@امیرعلی کریمی سلام مرسی ایده ی قشنگی بود منم حفظش کردم :)
(1)
علی ثامری
3 سال پیش
بله تصعید واکنش گرما گیر است
(1)
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷