یادبگیریم4:توزیع جریان در مقاومت های موازی

4.8/5
(10 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

به هم بستن مقاومت ها

 توزیع جریان در مقاومت های موازی
توزیع جریان در مقاومت های موازی

`01:19

 تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)

`00:59

 تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)

`00:41

 به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی) + مسائل به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)
به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی) + مسائل به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)

`01:09

 تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)

`01:15

 تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی)(قسمت 2)
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی)(قسمت 2)

`00:59

سوالات دیگران

مگه توی موازی ها نمیگیم هر ولتاژی که از دوسر باتری میگذره از همه مقاومتام میگذره پس ما بعد اینکه جریان کلو به دست آوردیم میتونیم ولتاژ کلم به دست بیاریم و ینی ولتاژ دو سر مقاومت سومم به دست آوردیم و وقتی مقاومتشم داریم میتونم جریانشو پیدا کنیم ولی من وقتی این راه حلو رفتم یه چیز دیگه شد

چرا از مقاومت ۶ اوهمی رد میشه مگه نگفتیم جریان همیشه مقاوتو دور میزنه خب اینجا میتونست فقط ار ۳ اوهمی رد بشه

پروانه .. | آکادمی امروز

پروانه ..

3 ماه پیش

توی مقاومت های موازی اینجوری نیست.جریان مقاومت و دور نمیزنه.فقط از جاهایی که مقاومت بیشتره کمتر عبور میکنه.درکل تقسیم میشه بین مقاومت ها و در نهایت جریان های تقسیم شده از تک تک مقاومت ها خارج میشن و به هم میرسن دوباره.

(1)

میشه مثال اخری رو با روش تشریحی هم حل کنید .

جواب میشه 2.5 نصف میشه

(1)

افرین

سلام از این روش تشریحی میشه تو امتحان نهایی ام استفاده کرد؟

سلام خیر

پروانه .. | آکادمی امروز

پروانه ..

3 ماه پیش

@روژان کنگرانی فراهانی چرا خیر؟آخه روش تشریحی که استاد اول توضیح دادن خودشون گفتن روش کتابه و تو امتحانای پایانی میشه ازش استفاده کرد

توی چی یادگرفتیم چون جریان دو برابر شد پس مقاوت باید نصف بشه و بشه ۲.۵؟

(1)

Farshid ‌ | آکادمی امروز

Farshid ‌

11 ماه پیش

بابا باریکلا 🔥😂👏🏼

(1)

نرگس رنجبر | آکادمی امروز

نرگس رنجبر

1 سال پیش

این روش بدرد امتحان تشریحی هم میخوره؟؟

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

همچنین میشه از آمپرسنج غیر ایده‌آل هم توضیحاتی بدین ؟؟

بله حتما آمپرسنج،کلن جریان عبوری از خودش رو اندازه میگیره(چه ایده آل چه غیر ایده آل) فرقشون اینه که آمپرسنج ایده آل،مقاومتش صفر در نظر گرفته میشه اما غیر ایده آل،مقداری مقاومت براش در نظر میگیریم

(1)

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

لطفاااا‌ جواب بدین؛ گفتیم که ولت سنج ایده آل مقاومتش بینهایته و جریان ازش عبور نمیکنه پس توی ولت سنج غیر ایده آل یعنی مقاومتش کمه و جریان رو مقداری از خودش عبور میده؟؟؟

بله دقیقا

مییشه حل تشریحی این سوال رو برامون بنویسید؟؟؟لطفا!

سلام ، چون که مدار موازی پس ولتاژ دو سر هر مقاومت هم باهم برابر پس از رابطه V:RI میتونیم همه جریان هارو بدست بیاریم

(1)

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

1 سال پیش

@مشکات الهیان توضیح میشه بدی با ویس

این سوال منظورم بود خانم مهدوی

سلام ، چون که مدار موازی پس ولتاژ دو سر هر مقاومت هم باهم برابر پس از رابطه V:RI میتونیم همه جریان هارو بدست بیاریم

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

1 سال پیش

سلام وقت به خیر ،میشه این سوالو تشریحی ام حل کنین؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام چه سوالی زمانش رو مشخص کنین

سلام توی چی یاد گرفتی الان وقتی که 4 آمپر دو برابر 2 آمپر هست مقاوت R چه اتفاقی براش میوفته؟

سلام معکوس عدد دو میشه، یعنی یک دوم (یعنی مقاومت آر،نصف مقاومت پنج اهمی هست)

سلام . این مراحل حل سوال که استاد میگن ،کلا برای حل چه نوع سوالاتیه؟ یعنی ما چطور سوالی رو که دیدیم میایم این مراحل رو طی میکنیم واسش؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام این روش رو میشه توی همه انواع مدار ها استفاده کرد گاها در بعضی قسمت های یک مدار هم استفاده میشه که در مدارهای پیچیده تر کاربرد داره

(1)

حل تستا رو ببین میفهمی چطور استفاده کنی خودت