به هم بستن مقاومت ها (سری یا متوالی)
`01:27
توزیع جریان در مقاومت های موازی
`01:19
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)
`00:59
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)
`00:41
به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی) + مسائل به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)
`01:09
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)
`01:15
5+
امروزی هایی که تازه این مبحثو دیدن
رعنا نجات
دوازدهم ریاضی - البرز
فاطمه ارا
دوازدهم تجربی -
میسا معرف زاده
دوازدهم ریاضی - خوزستان
حامد گایینی
دهم تجربی - اصفهان
فرهاد محرمی
دوازدهم ریاضی - ایلام
محمد بردیا شکری
یازدهم ریاضی -
ریحانه ارسلانی
فارغ التحصیل تجربی -
امیر محمد نعیمی صابر
یازدهم ریاضی -
ستایش مظفر نژاد
دوازدهم تجربی -
محمدامین بلوری
یازدهم ریاضی - قم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
5+
امروزی هایی که تازه این مبحثو دیدن
رعنا نجات
دوازدهم ریاضی - البرز
فاطمه ارا
دوازدهم تجربی -
میسا معرف زاده
دوازدهم ریاضی - خوزستان
حامد گایینی
دهم تجربی - اصفهان
فرهاد محرمی
دوازدهم ریاضی - ایلام
محمد بردیا شکری
یازدهم ریاضی -
ریحانه ارسلانی
فارغ التحصیل تجربی -
امیر محمد نعیمی صابر
یازدهم ریاضی -
ستایش مظفر نژاد
دوازدهم تجربی -
محمدامین بلوری
یازدهم ریاضی - قم
به هم بستن مقاومت ها (سری یا متوالی)
`01:27
توزیع جریان در مقاومت های موازی
`01:19
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)
`00:59
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)
`00:41
به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی) + مسائل به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)
`01:09
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)
`01:15
سوالات دیگران
(3)
روژان کنگرانی فراهانی
4 ماه پیش
0:5:46
متوجه نمیشم چرا ما دوباره اومدیم ولتاژ کل باتری رو با ولتژ دو سر اون مقاومت یکی گرفتیم؟
کپی لینک
سلام وقتتون بخیر ببخشید برای چی وقتی هر دو کلید بسته است و ما می خوایم ولتاژ رو بگیریم نمیشه از ولتاژ دو سر یکی از مقاومت ها استفاده کرد و حتما باید از ولتاژ دو سر باتری استفاده کرد مگر نه اینکه ولتاژ هر دو سر برابرن پس چرا جواب اشتباه میشه
کپی لینک
z z
3 ماه پیش
سلام ببین می تونی باید جریان رو تقسیم بر 2 کنی چون جریانی که پیدا کردیم برای کل مدار نه یک مقاومت به خاطر همین چون تو مدار 2 مقاومت خارجی داریم باید اول جریان رو تقسیم بر 2 کنیم بعد از فرمول وی مساوی ای ار استفاده کنیم
کپی لینک
z z
3 ماه پیش
سلام ببین لازم نیست از طریق ولتاژدوسر باتری پیش بری اگر هم با این بری هدف ما پیدا کردن ولتاژ کل باتری است وچون این مدار وقتی همه ی کلید بسته است ولتاژ در مدار موازی برابره به خاطر همین از این فرمول یا از فرمول وی مساوی ای ار هم می تونی استفاده کنی به شرطی که جریان رو تقسیم بر 2 کنی