یادبگیریم3:به هم بستن مقاومت ها(موازی)

4.7/5
(18 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

به هم بستن مقاومت ها

 توزیع جریان در مقاومت های موازی
توزیع جریان در مقاومت های موازی

`01:19

 تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (1)

`00:59

 تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)
تست توزیع جریان در مقاومت های موازی (2)

`00:41

 به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی) + مسائل به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)
به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی) + مسائل به هم بستن مقاومت ها(ترکیبی)

`01:09

 تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی) (قسمت 1)

`01:15

 تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی)(قسمت 2)
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی)(قسمت 2)

`00:59

سوالات دیگران

پاسخ این چی یاد گرفتیم میشه گزینه ۳؟

سلام میشه بگید چرا در مدار ها از مقاومت موازی استفاده می کنند وقتی میتونن مقاومت معادلش رو بجایش بزارن و اینکه چرا با حذف کردن مقامت جریان کاهش پیدا می‌کنه

مگه نگفتیم جریان مثب آدم عاقله وه از مقاومت عبور نمیکنه خب اینجاها از مقاومت ۳ اهمی هم مقداری جریان عبور میکنه ؟!

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

ولتاژ دو سر باتری غیر مولد هم با ولتاژ بقیه برابر است؟

سالم برای یاد بگیریم های سری متوالی و موازی تست جدا نداره یا برای من این مشکل هست؟

دقیق متوجه منظورتون نشدم که تست مربوط به کدوم باکس رو میگید اینو از پشتیبانی سوال کنید راهنمایی میکنند

سلام میشه این جواب چی یادگرفتیم رو توضیح بدید توی برگه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

@سید محمد متین رشادی خیلی ممنونم متوجه شدم

@سید محمد متین رشادی اشتباهه فکر می‌کنم. برای R نباید مقاومت هارو همینجوری جمع کنیم. باید مقاومت معادل رو حساب کنیم

نادیا نوری | آکادمی امروز

نادیا نوری

3 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی این اشتباه مقومت ها سری نیستند که جمع کنیم R توتال میشه ۲

خیره ایشالا 😊

شب کنکوری یه ایرادی ام واسه این نازنین استاد بگیریم دیگه . اینجوری نمیشه خخخ حلوا حلوا کردن در ادبیات ما . به معنی (( نهایت احترام و حق شناسی نسبت به یکی کردن هست )) یا همون (( روی سر گذاشتن )) بععععله اینی که الان اینجا مطرح شده میشه گوشت قربونی که تیکه تیکه پخش میشه

خیره انشالله 🌷

(1)

ببخشید چجوری میتونم ویدیو رو بزرگ کنم هرچی میزنم رو اون علامت پایین سمت راست بزرگ نمیشه

به پشتیبانی بگید راهنمایی میکنن 🌷

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

1 سال پیش

کروم رو بروز کن

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

میتونیم بگیم اگه توی مدار گره داشتیم پس مقاومت ها بصورت موازی بسته شدن؟

میشه گفت اگه گره داشته باشیم(به شرطی که جریان در این گره توزیع بشه به چند جهت) در این حالت در اون مدار مد نظر،مقاومت موازی مشاهده میشه

سلام منظورت از گره دقیقا چیه؟

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

1 سال پیش

جواب چی یاد گرفتی ها: ۱-الف)کوچکتر ب)کوچکتر ۲-گزینه ۳

(4)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

]... . | آکادمی امروز

]... .

1 سال پیش

سلام چرا این تیکه نمیتونیم بگیم جریان از مقاوت6اهمی نمیگذره.جریان مگه دوست نداره از مقاومت های کم فقط عبور کنه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام سوالتون رو با ذکر تایم مجدد کامنت جدید بزارین

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

1 سال پیش

استاد وقتتون بخیر ببینید من این سوال رو به روش تشریحی حل کردم اما جواب اون نشده که استاد به روش تستی حل میکنند

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام راه حلت درسته مقاومت معادل توی مرحله دوم و جواب اخر رو بدست نیاوردی

انقدر فرمول برای حفظ کردن وجود داره که روش های سریع غیرضروری هستن و زود هم یادت میره.

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

👍

در اینجا جریان خب مسیری رو انتخاب میکنه که آسون تر باشه.پس باید از یک مقاومتی که کمتره عبور کنه. ولی از هر سه تا عبور کرده. چرا؟؟ میشه توضیح بدید متوجه نمیشم.

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

جریان از هر سه مقاومت عبور میکنه جز وقتی که یک سیم بدون مقاومت داشته باشیم که در این صورت جریان فقط از اون سیم میگذره و از اون مقاومت ها عبور نمیکنه

(1)

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

1 سال پیش

@نرگس مهدوی خیییلییییییی خوب بود ممنون